Dan nu de laatste update van het jaar. 2016 was voor mij op verzamelgebied een jaar van tegenstellingen. In het begin van het jaar was de zin in het verzamelen tot op een nulpunt gezakt. Tegen het einde van het jaar, nadat ik voor mezelf op een rijtje had gezet wat ik precies wilde en besloot een nieuwe start in mijn oude vertrouwde schaal 1:43 te maken, is de zin in het verzamelen er meer dan ooit. Ik koop nu alleen nog modellen die ik écht mooi vind i.p.v. omdat ze goedkoop waren. Dit komt de kwaliteit van de verzameling ten goede. Niet alleen qua detaillering en afwerking, maar ook voor mijn eigen kijkplezier. De laatste 3 maanden van het jaar zijn er 22 modellen bijgekomen (die ik overigens nog niet allemaal heb gepost) en er is er niet één waarvan ik spijt heb. En zo hoort het ook denk ik.
Er moeten nog zo'n 100 modellen op de foto en er blijven er ook steeds weer nieuwe bijkomen dus de komende tijd zal ik dit topic regelmatig blijven updaten. Het fotograferen van de modellen, al zijn het maar 3 of 4 foto's, vind ik een leuk onderdeel van de hobby. Zo heb ik ook weer eens oudere modellen in mijn handen en staan deze ook weer even in de spotlight. Ik pak gewoon 1 of 2 keer per week een willekeurig model uit de vitrine en zet het op de foto en in dit topic.
Voor de laatste update heb ik gekozen voor wat ik zelf een van de mooiste modellen in mijn collectie vind. Het is een combinatie van factoren waarom ik dit model zo fraai vind: de brute, strakke lijnen van de Aventador, de geweldige matte paarse kleur met het glanzende zwarte dak en de kleine details zoals de Italiaanse vlag op de spiegel. GTAutos is het nieuwe premium merk van Welly dat ik goed in de gaten ga houden want de eerste modellen zien er veelbelovend uit.
Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de fijne comments in dit topic en alvast een mooi, gelukkig en modelrijk 2017 wensen!
Lamborghini Aventador LP700-4
GTAutos