GP Indianapolis

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

en de macht van de grote constructeurs te breken.en daar is alles om te doen geld en macht dus :thump_down: :thump_down: F.I.A :nuts: :nuts: :nuts: :nuts: :nuts: :nuts: :nuts:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Vind het een beetje vreemd om nu maar de vriendin van Christijan voor rotte vis uit te maken omdat ze blij was met de behaalde punten....

Ik maak haar niet uit voor rotte vis, want ik heb haar nog nooit geroken :mrgreen: Ik vond haar reactie overdreven, omdat punten halen in deze race geen prestatie was. Was Albers naar de derde plaats gereden had ik haar blijdschap begrepen, want dan had ie een prestatie geleverd door de Jordans te verslaan. Maar ja de combinatie van geen Albers fan zijn en een verklote GP maken soms nogal wat vreemde reacties bij me los :mrgreen: .

Om even in te pikken op het Stoddart verhaal, ik vind dat hij wel degelijk een punt heeft als ie zegt dat z'n strijd met Jordan nu voorbij is. Beide teams komen onder normale omstandigheden nooit in de punten, alleen bij extreem veel uitvallers kunnen ze een puntje meepikken (zoals Baumgartner vorig jaar op Indy). Aangezien ze voor deze GP allebei nog op nul punten stonden was er voor Minardi dus wel degelijk een kans om nog boven Jordan te eindigen in het kampioenschap, nu Jordan in één klap vier punten uitloopt kunnen ze het echter wel vergeten. Aan de andere kant vraag ik me wel af hoe Stoddart zou hebben gereageerd als de Minardi's sneller waren dan de Jordans, dan was het natuurlijk weer een glorieuze dag geweest en had ie wel een paar uur nodig gehad om z'n blijdschap en trots te uiten tegenover de rest van de wereld.
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

St.Paul schreef :

Dus vind ik dat hij (Jean Todt) tenminste naar de meeting had mogen komen om persoonlijk te zeggen dat het zijn probleem niet is, ipv je makkelijk overal buiten houden en doen alsof je nergens van weet.

Volgens RTL-teletekst, pagina 252 is er vandaag een artikel in de Italiaanse Gazetto delo Sport (Que ?) gepubliceerd waarin Jean Todt meldt dat er door Ferrari drie alternatieven naar voren waren geschoven om toch alle teams aan de start te krijgen. Zo zou, volgens de beknopte versie op teletekst, Ferrari de door Michelin gevraagde bandenwissel accepteren....De Michelin-teams zouden deze voorstellen zelf hebben afgeslagen :?

Heb het gevoel dat Ferrari een beetje in de hoek wordt gezet, omdat zij hun eerste GP van het seizoen hebben gewonnen bij afwezigheid van de concurrentie die ze al het hele jaar het nakijken geeft. Maar volgens mij vindt er in een GP-weekend veel meer overleg tussen teams plaats dan dat er voor de buitenwereld zichtbaar is, en heeft Ferrari heus wel meegedacht over een oplossing.

Ik vertrouw Jean Todt wel, hij was vroeger navigator in WK rallies, en rally-people are good people :whistle:

Norbert Haug schijnt overigens geroepen te hebben dat Kimi zeker had gewonnen waren er geen problemen geweest, :nuts: ik weet zeker dat Gilles Villeneuve had gewonnen als ie nog had geleefd, die was gewoon op drie wielen gestart.

Jammer genoeg heeft niemand van de Michelin-coureurs het lef gehad om de auto gewoon op de grid te zetten na de opwarmronde, ook niet DC die nu roept dat ie de gok wel had willen nemen. We zullen nooit weten of ze waren geklapt of niet....

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Ik vertrouw Jean Todt wel, hij was vroeger navigator in WK rallies, en rally-people are good .laat mij niet lachen hé die jean todt is helemaal niet te vertrouwen team orders heeft hij volgens mij zelf uitgevonden ,jacky ickx verloor eens door de schuld van todt de paris dakar ,want hij had liever dat iemand anders won dan ickx :thump_down: :thump_down: wie todt vertrouwd is ook een beetje :nuts: zei jij ook niet dan het een storm was in een glas water,voor de g.p,wel ik denk dat je redelijk goed mis was .
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:ik weet zeker dat Gilles Villeneuve had gewonnen als ie nog had geleefd, die was gewoon op drie wielen gestart.

Die oude helden hadden met 1 been nog wel gewonnen. :wink:

En over Todt, ik heb nu te vaak dezelfde dingen over hem gehoord. Al is slechts 10% waar dan is het nog teveel. En zijn grijns na afloop vind ik erg veel zeggend. Zeker als je het vergelijkt met MS en RB, die wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. En gezien de reactie van Stoddart die enigsinds overvallen werd toen Jack Todt noemde en vervolgens eigenlijk niks meer zei dan: "Ja die hield zich weer mooi weg" geloof ik hem als hij zegt dat Todt niks van zich liet weten. Luister de mp3 maar na. Die vent was veel te boos om even wat te verzinnen. Nu zie je plots dat er met modder gesmeten wordt en weet de Italiaanse media hoe het zit. Italiaanse Media :lol:

Ik denk alleen wel dat Ferrari een zwaar probleem heeft als ze dit jaar nog kampioen worden. Die zullen me een pak commentaar krijgen dan. die worden dan alleen nog maar op deze race afgerekend. :eh:

En DC moet zijn mond houden. Die wil volgend jaar gewoon in een RedBull Ferrari zitten. Maar dan heeft ie mooi pech want als RB zich netjes gedraagd de rest van het jaar bij Ferrari is die volgend jaar eerste rijder bij Red Bull. Helaas, want blijf wel fan van DC. :(
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

St. Paul schreef:
Jolly Club schreef:ik weet zeker dat Gilles Villeneuve had gewonnen als ie nog had geleefd, die was gewoon op drie wielen gestart.

Die oude helden hadden met 1 been nog wel gewonnen. :wink:

En over Todt, ik heb nu te vaak dezelfde dingen over hem gehoord. Al is slechts 10% waar dan is het nog teveel. En zijn grijns na afloop vind ik erg veel zeggend. Zeker als je het vergelijkt met MS en RB, die wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. En gezien de reactie van Stoddart die enigsinds overvallen werd toen Jack Todt noemde en vervolgens eigenlijk niks meer zei dan: "Ja die hield zich weer mooi weg" geloof ik hem als hij zegt dat Todt niks van zich liet weten. Luister de mp3 maar na. Die vent was veel te boos om even wat te verzinnen. Nu zie je plots dat er met modder gesmeten wordt en weet de Italiaanse media hoe het zit. Italiaanse Media :lol:

Ik denk alleen wel dat Ferrari een zwaar probleem heeft als ze dit jaar nog kampioen worden. Die zullen me een pak commentaar krijgen dan. die worden dan alleen nog maar op deze race afgerekend. :eh:

En DC moet zijn mond houden. Die wil volgend jaar gewoon in een RedBull Ferrari zitten. Maar dan heeft ie mooi pech want als RB zich netjes gedraagd de rest van het jaar bij Ferrari is die volgend jaar eerste rijder bij Red Bull. Helaas, want blijf wel fan van DC. :(

Die zullen me een pak commentaar krijgen dan. die worden dan alleen nog maar op deze race afgerekend. inderdaad dat zal de zoveelste met een smet zijn,maar daar zal jean todt zeker niet van wakker liggen :mrgreen:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Boze Ayrton schreef

die jean todt is helemaal niet te vertrouwen team orders heeft hij volgens mij zelf uitgevonden

Ik vind nog steeds dat er met teamorders niks mis is :D

Ergens in de jaren 50 heeft Fangio één van zijn titels weten te behalen door met de auto van een teamgenoot de race uit te rijden terwijl zijn eigen weg het al lang en breed begeven had.

Als McLaren en Williams teamorders hadden gehanteerd in plaats van Coulthard/Hakkinen of Montoya/Ralf elkaar te laten dwarsbomen, had Ferrari het in de eerste jaren van de nieuwe eeuw een stuk lastiger gehad.

Formule 1 is een teamsport, en teamorders vind je in elke tak van autosport ....get used to it :!:

Elk bericht in de media is gekleurd, of het nu Italiaans/Duits/Engels of Kongolees is, niemand is objectief of onafhankelijk (over complot-theorieen gesproken :mrgreen: ) Wat betreft het Michelin-fiasco kan ik alleen maar vaststellen dat een stuk of vier races geleden (Barcelona) de zaak precies andersom lag, Bridgestone kreeg de klappen en Michelin lachte in zijn vuistje. Nu zijn de rollen omgedraaid en zit Michelin in het verdomhoekje. Waarom zou Jean Todt ook maar één minuut van zijn tijd moeten vrijmaken voor die flauwekul over extra chicanes of wat dan ook :? :snooty:

Terug naar één bandenmerk, het hele veld op slicks en de pitsstraat op rood (niet alleen voor Montoya :wink: ) Laat de meisjes maar weer eens gaan rijden in plaats van altijd dat gemekker achteraf....

Volgens http://www.f1racing.nl dreigt de FIA nu met zware straffen voor de zeven teams die het lieten afweten, terecht of niet...ik vind van niet...denk ik :think: , maar hoogstwaarschijnlijk zal in dit topic wel heel snel te lezen zijn dat ook dat weer bij de FIA is ingefluisterd door Ferrari :?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Waarom zou Jean Todt ook maar één minuut van zijn tijd moeten vrijmaken voor die flauwekul over extra chicanes of wat dan ook :? :snooty:

Omdat hij simpelweg hier niet onderuit kan. Michelin heeft succes gehad omdat ze zoals nu blijkt aan de gevaarlijke kant zaten waar Bridgestone aan de safeside zat. Dat Michelin nu tegen de lamp loopt eigen schuld. Maar als dat inhoud dat 7 teams dermate problemen krijgen zoals nu het geval was, en het gaat nu niet om langzamer zijn maar uberhaubt niet rijden dan kan Todt niet simpelweg zeggen van "joh jongens ik kom nergens over spreken". Dit probleem blijft gewoon bestaan en Todt moet net als alle andere bazen de touwtjes in handen nemen en hier afspraken over maken. En dat hij daar zegt van jongens eerlijk is eerlijk, regels zijn regels jullie hebben pech net zoals wij dat aan het begin van het seizoen hadden daar heb ik absoluut geen moeite mee. Toen Ferrari na 10 ellende begon te zeuren dat ze anders maar moesten uitstappen is iedereen samengekomen voor een oplossing. Todt/Ferrari danken hun aanwezigheid aan de andere teams momenteel. Juist het minste wat hij had moeten doen is simpelweg opdagen en laten zien dat hij voor de sport staat.

Of komt hij straks ook niet opdagen als het nieuwe concorde agreement uitgewerkt wordt?
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Zouden de Michelin teams accoord zijn gegaan als Bridgestone deze problemen gehad zou hebben... zouden die dan om de Bridgestone teams een chicane laten hebben bouwen....

dacht het niet...

Er waren een aantal voorstellen gedaan waarmee de Michelin teams het niet eens waren.. De chicane is tegengehouden door de FIA, omdat het veiligheidsplan waarmee ze de vergunning voor de race hebben gekregen niet voorzag in zo een chicane... De volledige procedure zou dan nogmaals doorlopen moeten worden, en daar was gewoon geen tijd voor... Zou het fout gegaan zijn tijdens de race door deze chicane, dan was de FIA aansprakelijk...

De FIA heeft nog een aantal andere voorstellen gedaan, die allemaal door de Michelin teams naar de prullebak zijn verwezen omdat Bridgestone dan een voordeel zou hebben.... Ferrari was wél akkoord met extra bandenwissels, maar dat wilde de Michelin teams onder aanvoering van Renault en McLaren niet.

En daarna wel schijnheilig aan de start verschijnen om de 500.000 euri niet te hoeven betalen.. bandenwarmertjes erop enz...

En nu ineens heeft Jean Todt het gedaan... en Ferrari... nog even en het is ook nog Michael Schumacher zijn schuld dat de Michelin teams niet wilden racen....
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Zo vandaag even de race mogen aanschouwen, en los van het feit dat het een "frace" was (briljante man die Stotard :worshippy:) kan heer Schumacher het toch weer niet laten om rare praktijken uit te halen, wat een idiote actie weer notabene op zijn eigen teammaat :?
Kan je wel weer gaan roepen dat ik em zwart wil maken, maar met z'n 6en, (waarvan 4 tot sbot gereden werden) en dan nog zulke acties uit moeten gaan halen slaat werkelijk nergens op, voor mijn had Barrichello deze rit mogen winnen, maar heer weltmeister rook bloed en moest en zou winnen :snooty:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Markopolo schreef:kan heer Schumacher het toch weer niet laten om rare praktijken uit te halen, wat een idiote actie weer notabene op zijn eigen teammaat :?
Kan je wel weer gaan roepen dat ik em zwart wil maken, maar met z'n 6en, (waarvan 4 tot sbot gereden werden) en dan nog zulke acties uit moeten gaan halen slaat werkelijk nergens op, voor mijn had Barrichello deze rit mogen winnen, maar heer weltmeister rook bloed en moest en zou winnen :snooty:

En wat als Alonso dezelfde actie op Schumacher uitgevoerd zou hebben, dan zaten jullie zeker te wippen op de bank van vreugde..... "mooiste actie ooit" zou dan zeker hier ergens gestaan hebben.....

bah...
Tim

Bericht door Tim »

Jolly Club schreef: teamorders vind je in elke tak van autosport ....get used to it :!:

Ben ik niet met je eens Martin, Dan zou in NASCAR Roush altijd winnen omdat ze 6 auto's rond hebben rijden. Dat hebben ze voorkomen door iedere auto een andere sponsor te geven: geen sponsor die het goed vind dat zijn reclame-object expres niet voor maximaal resultaat gaat ter faveure van een ander merk.

En afgezien daarvan: bij bv. rally-rijden zit je met z'n 2en in de wagen, dan vind ik het een (1) team. Maar andere mensen ophouden omdat je teamgenoot dan door kan vind ik meer obstructie. :naughty:

Curbstone Models schreef:En wat als Alonso dezelfde actie op Schumacher uitgevoerd zou hebben, dan zaten jullie zeker te wippen op de bank van vreugde..... "mooiste actie ooit" zou dan zeker hier ergens gestaan hebben.....

bah...

Dat ben ik met Michel eens. Heb niks met MS of z'n steigerend paardje, maar die man is wel altijd de sjaak. :roll:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Ach, met die actie van Schumacher zal die niet de populariteitsprijs winnen, maar het toont wel het verschil in mentaliteit tussen een echte topper met 7 titels en een teamgenoot die het toch allemaal net iets minder graag wil...
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:
Markopolo schreef:kan heer Schumacher het toch weer niet laten om rare praktijken uit te halen, wat een idiote actie weer notabene op zijn eigen teammaat :?

En wat als Alonso dezelfde actie op Schumacher uitgevoerd zou hebben, dan zaten jullie zeker te wippen op de bank van vreugde..... "mooiste actie ooit" zou dan zeker hier ergens gestaan hebben.....

bah...

Dan had ik het ook niet goedgekeurd, ik vind het alleen bijzonder treurig dat hij nog zo'n actie moet uithalen terwijl er geen hond op de baan is die echt een bedreiging is voor hem is (of toch wel?). Of je nu 7 wereldtitels hebt of niet!
Barri had em erin moeten zetten :twisted: , hadden we een Jordan - Minardi podium gehad :mrgreen:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Als McLaren en Williams teamorders hadden gehanteerd ,wel dat is het hem juist martin die houden de boel eerlijk en dat koste hem inderdaad enkele titels zeker bij williams (kijk) maar naar mansel en piquet in de tijd die elkaars bloed konden drinken en prost de titel kon pakken ,wel liever dat dan de manier jean todt.ik ga hier weer pakken krietiek krijgen van de schumacher fans,maar er is toch niemand die gelooft dat barrichello zou mogen winnen zeker .en als je liever 6 wagens ziet rond rijden en michael schumacher alles ziet winnen wel dan is dat je goed recht natuurlijk,want het ziet er inderdaad naar uit dat het zo verder zal gaan de F.I.A zal waarschijnlijk zeer zware straffen uit spreken en daar mee is het dan echt over en uit voor de formule 1,waar geld heel veel geld en macht meer betekenen dan de veiligheid van de rijders .zoals mansell het zei ,ik moet er van k........................
ps o ja martin fangio kreeg inderdaad een wagen van een van zijn ploegmaats maar dat waren geen team orders ,maar de beslissing van de rijder zelf ,toen was formule 1 zeer gevaarlijk ,maar de piloten waren echte vrienden die na een race zamen een pint gingen pakken
Plaats reactie