M,n nieuwste aanwinst is een model dat ik al langere tijd wilden hebben, echter was dit model telkens uitverkocht als ik m wilden kopen.
Gelukkig is het nu dan alsnog gelukt en ben er erg blij mee.
De Bentley Continental Flying Spur (2005) is de vierdeurs versie van de Bentley Continental GT. De Flying Spur is de snelste vierdeurs Bentley ooit gemaakt (later zou daar de speed versie nog bijkomen).

De Flying Spur beschikt over een 6,0-liter W12 met twee turbo's die 552 pk voorbrengt en de 2,5 ton wegende auto naar een topsnelheid van 312 km/h brengt. Dit maakt hem de op één na snelste vierpersoonsauto, 3 km/h trager dan de Ferrari 612 Scaglietti. De 0-100 km/u sprint weet ie in een respectabele 5,2 seconde af te ronden.
De Continental Flying Spur is een dynamische en sportieve auto om te zien, met tegelijk een zeer elegante uitstraling. Deze Bentley is voorzien van alle denkbare luxe en schitterende materialen spreekt voor zich. Leer en hout overheersen in het interieur en ook chromen accenten spelen mee. Zoals elke Bentley is ook deze Continental Flying Spur volledig met de hand gebouwd en kun je als klant verzekerd zijn van een fantastisch stukje kwaliteit en vakmanschap.
merk: Bentley
model: Continental Flying Spur
uitvoering: 2005
schaal 1/43
fabrikant: Minichamps
Prachtige wagen maar helaas heb ik wel een opmerking over de verpakking van Minichamps.
Sinds kort ontvang ik modellen van Minichamps waarbij er in het doosje een extra stukje pastic zit ter bescherming van het model, echter heb ik nu inmiddels al drie modellen gehad die juist door dit extra stukje plastic lakbeschadigingen hadden op zowel koffer als motorkap.
Nu krijg ik het met de nodige poetsmiddelen en veel geduld wel in orde maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Maargoed, voor de rest ben ik erg blij met dit model....