In welke auto rijden we zelf

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
volvofiel
Schaal: 1:24

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door volvofiel »

Laten we het maar niet over het milieu hebben, dan is geen enkele auto 'leuk' meer.

Voorlopig is die Prius STUKKEN schoner dan mijn 343.
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

ik weet niet zeker of de productie van de prius vervuilend is maar het transport van de accu`s wel die worden in japen gemaakt gevlogen naar ik dacht amerika en daar worden de auto`s in elkaar gezet en dat zorgt iderdaad voor een hogere uitstoot dan een hummer dit was nog niet zo lang geleden in het consumenten programma rader te zien en ik denk niet dat dit programma met achterhaalde verhalen werkt

Gr. Dimitry :)

p.s. nog een vraagje voor monte wat gebeurt er als de levensloop van zo,n prius in nederland op is is daar een regeling voor bij toyota dat ze hem weer terug nemen want normaal gesproken worden dit soort auto`s naar de oostblok landen geexporteert maar nu komt het als die auto daar helemaal af wordt gereden en hij moet gesloopt worden wat gebeurt er dan met die accu ik denk niet dat ze er daar zoveel aandacht aan besteden aan het biologies afbreken van zoiets laat staan wat er met zo,n auto gebeurt als hij naar afrika wordt geexporteerd.
mazda, zoom zoom
Afbeelding
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Voordat de eerste wordt geëxporteerd zijn we minimaal 15 jaar verder denk ik, maar ze slopen gewoon de accu's eruit en die worden verwerkt, net als nu het recyclen van batterijen en accu's e.d.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

De winning van de materialen die in de accu gaan is erg milieuvervuilend.
Daar kwam de grootste post tov de vergelijking met de Hummer vandaan.
Ik las het ooit hier:
http://clubs.ccsu.edu/recorder/editoria ... NewsID=188
wat weer een simpele weergave schijnt te zijn van een document dat hier werd besproken.
http://cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/

Daarnaast zal ongetwijfeld het transport t e.e.a. toevoegen.
Maar dat zal voor andere auto's net zo gelden.

Het is absoluut niet de bedoeling om Montezemolo zijn nieuwe auto af te branden overigens. Ik kan alleen maar dromen van nieuwe auto's. EN daar denk ik (zie mijn verzameling) absoluut niet bij na voor de gevolgen voor het milieu. :mrgreen:
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

het is overegens niet mijn bedoeling om de auto af te zeiken ik ben gewoon
even erg nederlands (dus kritisch en alles af zeiken) aan het doen maar om nog even terug te komen op het onderwerp volvoviel de accu wordt in de oostblok landen mischien wel gerecyceld
maar in afrika of aziatiche land als afganistan ook? ik ben bang van niet daarom hoop ik ook dat toyota voorzorgs maatregelen neemt en de auto zelf demonteert

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

ik snap zo ie zo niet waar wij ons druk over maken...de auto is een van de minst vervuilende factoren voor het mileu...als we het echt over vervuiling moeten gaan hebben, moeten we het hebben over de rijstvelden en de mest die koeien produceren... :mrgreen: ....

was voor de rest niet de bedoeling om de prius af te kraken...is een prachtige techniek die erin zit(werktuigbouwkundig :mrgreen: :thump_up: )...maar we moeten verder kijken dan onze neus lang is...

greetz,

jerico
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

De oudere Prius heeft een accu die ongeveer 8 jaar meegaat en daarna wat betreft kracht/vermogen sterk afneemt.
De eerste lading Priussen zal dus nu aan een nieuwe batterij toe zijn.
Kan je mooi als Toyota zijnde een beter model accu inbouwen.

Met name de zuren zijn natuurlijk bijzonder schadelijk voor het milieu. Daarom zijn hybriden volgens velen ook een tussenoplossing.
De techniek is verbluffend goed. Ik hem in de Lexi GS en RX mogen rijden met hybride techniek. Echt een toevoeging met zoveel koppel als het gaat om sportief rijden :thump_up:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik vind de opwarming van de warm best lekker, maar moet zeggen dat het toch niet echt de ideale oplossing is om wat aan mijn hekel aan kou te doen.

De redactie van radar moeten ze afschieten want die volgen de lobby alleen maar. Of een Prius nu wel of niet meer vervuilt dan een Hummer slaat nergens op. En het boeit ook helemaal niet. De prius is een wagen die, of je hem mooi vind of niet, mee werkt aan het creëren van een draagvlak om auto's te ontwikkelen die voldoen aan de technische eisen die we aan een auto stellen en toch een oog hebben voor een beter milieu. Fabrikanten steken hier pas meer energie in als ze zien dat dit ook toekomst heeft. En als ze er meer energie in steken komen ze vanzelf met betere oplossingen. Maar dan moet je wel ergens beginnen. Ontwikkelen kost nu eenmaal veel tijd en geld. De diesel en benzine motoren zoals die vandaag de dag optimaal presteren zijn ook niet in een week ontwikkeld. Rij maar eens in een diesel van 5 jaar terug en de huidige modellen.

De hummer is gewoon kop in het zand steken en schijt hebben aan de rest. Die wagen zal nooit een positieve noot bij dragen aan het milieu. Ik vind BMW ook goed bezig zijn op dit gebied. Die komen met simpele oplossingen die ook een hoop bijdragen zoals de dynamo die alleen tijdens het remmen aanloopt. Op die manier kost het geen extra energie. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
caprigek

Bericht door caprigek »

kan weg
Laatst gewijzigd door caprigek op di 27 mei 2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
all objects in the mirror will be soon

dissapear
freaker

Bericht door freaker »

deze rijd ik
heb em al sinds 2000, toen was die nog helemaal standaard
en nu dus niet meer :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
collecting matchbox up to the year 2000
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Erg mooi Lupo???, Polo????. Wat dan ook. Hij ziet er VET uit :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Lupo :wink:
Ben niet zo'n fan van autostylen, maar het ziet er beter uit dan het origineel. :thump_up:

Maarre, Michel, ook weer hier? :)
freaker

Bericht door freaker »

bedankt heren :)

en indd het is een lupo, das me andere hobby :D
collecting matchbox up to the year 2000
caprigek

Bericht door caprigek »

volvofiel schreef:Lupo :wink:
Ben niet zo'n fan van autostylen, maar het ziet er beter uit dan het origineel. :thump_up:

Maarre, Michel, ook weer hier? :)

yes yes :dance: :dance:

groet michel
all objects in the mirror will be soon

dissapear
tuningdevils
Contacteer:

Bericht door tuningdevils »

Mijn auto's

Honda CRX 1.6 DOHC
Afbeelding