k*tCENSUUR

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Bij mij werd laatst het woord verbetering gecensureerd in een tekstje van mijn hand :think: Bah wat een ranzig woord!

Nu word het weer aangegeven......het woord moet zijn...

Als je een model bijvoorbeeld anderen mooie wieltjes geeft en het stukken beter er uit ziet,dat noem je dan een verb...ring.

Dat woord is toch normaal? :wall:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Laten we het voortaan pimpen noemen, dat heeft een veel minder negatieve bijklank! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Daar wil ik dan weer graag Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! op aanvragen, op pimpen :mrgreen:
Gebruikersavatar
rpmobilitydesign
Berichten: 594
Lid geworden op: di 12 okt 2004 14:24
Schaal: 1:18
Locatie: Warwickshire, VK

Bericht door rpmobilitydesign »

Ik vind het prima zo! lekker netjes, en als je dan toch een krachtterm wilt gebruiken kun je er altijd een spatie tussen zetten of zo.

Omdat je elkaar gezicht uitdrukkingen niet kunt zien is het soms lastig de goede strekking uit woorden te halen (iemand bedoelt iets als grap maar dat wordt dan als serieus en beledigend ervaren) met scheldwoorden is de lading dan gelijk een stuk zwaarder en escaleren dit soort misverstanden meer en vaker. Ik heb dat een paar keer gezien op diverse fora's met een wat lossere cencuur beleid. Kort om ik zeg houden zo!
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

rpmobilitydesign schreef:Ik vind het prima zo! lekker netjes, en als je dan toch een krachtterm wilt gebruiken kun je er altijd een spatie tussen zetten of zo.

Omdat je elkaar gezicht uitdrukkingen niet kunt zien is het soms lastig de goede strekking uit woorden te halen (iemand bedoelt iets als grap maar dat wordt dan als serieus en beledigend ervaren) met scheldwoorden is de lading dan gelijk een stuk zwaarder en escaleren dit soort misverstanden meer en vaker. Ik heb dat een paar keer gezien op diverse fora's met een wat lossere cencuur beleid. Kort om ik zeg houden zo!
Allemaal helemaal waar, maar tot nu toe is het hier nooit uit de hand gelopen, we hebben hier gewoon een heel fatsoenlijk forum. De reden waarom dat zo is en de manier om dat zo te behouden is de 'cultuur' die er heerst. Die cultuur/sfeer is op dit moment toch prima, daar heb je dan toch geen censuurfunctie voor nodig? De Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! loopt als het ware voor de troepen uit en ik vind dat te betuttelend. Kijk als er nou ongelovelijk veel wordt gevloekt kan je over zo'n maatregel gaan nadenken, maar dat is toch niet het geval?

Nogmaals, wat mij betreft doet die functie, met al z'n goede bedoelingen, meer kwaad dan goed.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Het gaat inderdaad af en toe wat ver. Als ik over de Audi P i kes Peak schrijf en ik voeg die idiote spaties niet in, staat er Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! Peak...
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik heb sommige woorden wat versoepeld zodat rare woordspelingen er bijna niet meer zijn.

Veelal komt het omdat een scheldwoord uit 2 delen bestaat bv. finket*ring
On de Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! lijst vullen we dan t*ring in met ervoor en erna een * zodat hij alle woorden pakt met dat woord er in, toevallig zit dat in afwatering ook, maar zoals je ziet is hij er bij deze nu eraf, mocht er wel misbruik van gemaakt worden, dan gaat deze er gelijk weer op.

Pikes Peak werkt ook weer gewoon Tom :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik vind het een hele verbeCENSUUR :thump_up:

Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Markopolo schreef:...toevallig zit dat in afwatering ook, maar zoals je ziet is hij er bij deze nu eraf, mocht er wel misbruik van gemaakt worden, dan gaat deze er gelijk weer op.
Ik vind het nog steeds gewoon een afwateringsysteem! :thump_down:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

In een prive topic wordt een gele F40 beschreven als GEILE bak, en dat mag dus wel en verbetering mocht niet :think:
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

vivado ferrari collection schreef:In een prive topic wordt een gele F40 beschreven als GEILE bak, en dat mag dus wel en verbetering mocht niet :think:
Op dit forum komen nogal wat mensen met een voorliefde voor de duitsche taal en daar is geil een normaal woord :wink: . Komt bij dat de F40 ook gewoon een geile bak is :mrgreen: :worshippy: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ik zit op een Duits modelautoforum en daar is gebruik van dat woord Verboten...
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

Wat is dit voor Cut topic. :doh:
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

ik moet zeggen dat ik het behoorlijk geestig vind dat C*ENSUUR tegenwoordig vervangen wordt door: Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! :thump_up:

Als je je bericht aan het typen bent, staat er gewoon C*ENSUUR (sterretje vervangen door U) en in het topic: Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! :lol:
Plaats reactie