Wat te sparen?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Las Vegas
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 15:19

Wat te sparen?

Bericht door Las Vegas »

Hallo mensen

Ik kon geen goed forum vinden om dit bericht te posten, uiteindelijk maar besloten dat dit waarschijnlijk de beste oplossing was.

IK zit met het volgende probleem. Ik weet niet wat ik moet sparen. Ja modelauto's, maar niet wat voor soort modelauto's. Ik zat eerst te denken aan Le Mans, toen aan Lexus, toen aan Audi, toen aan Bmw, Porsche, Lambo, Ferrari en Mercedes zijn allemaal al langsgekomen. En ik ben bang dat mijn bankrekening het niet toelaat om alles te kopen van bovenstaande merken. Dus zoals jullie ook wel kunnen lezen ben in nogal radeloos. Hebben jullie misschien tips om tot een goede uitkomst te komen?

Heel erg bedankt alvast!

Daniel
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

In Audi, Mercedes en BMW is de keuze nogal ruim bij Lexus
is de keuze niet echt uitgebreid :mrgreen:
Le-mans modellen weet ik niets van , maar volgens
mij ook genoeg in te krijgen :wink:
Succes met maken van een keuze
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik koop meestal de modellen die ik gewoon mooi vind, dit is verder niet echt merk gebonden. Mijn voorkeur gaat over het algemeen uit naar Landrover, BMW, en filmauto's
Gebruikersavatar
Droes
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 17:46
Schaal: 1:18
Locatie: België

Bericht door Droes »

Het hangt er echt vanaf hoor wat jouw het meest aan het hart ligt.

Als ik een Renault-sport model zie rijden gaat men hartje sneller kloppen dusjah :mrgreen:
Ik verzamel dus enkel Renault sport modellen..

Maar zoals Ricardo het zegt kan het evengoed :thump_up:
Ligt echt aan je persoonlijke gevoelens.. :wink:

Succes met de keuze, en laat het ook ff weten :wink:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Las Vegas
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 15:19

Bericht door Las Vegas »

Als ik dan echt moet kiezen zou ik voor Mercedes gaan. Aangezien ik al jaren Mercedes fan ben. Maar ik heb altijd het idee gehad dat de Kyosho Mercedes modellen nogal lelijk waren. Dan bedoel ik dus de dealer versies ten opzichte van de Bmw dealer versies. Maar er zullen ook wel genoeg andere mooie Mercedes modellen zijn :)

Thanks in ieder geval, mijn gevoel gaat nu in ieder geval uit naar Mercedes.

P.s Het is nu wel een beetje jammer dat ik pas de Aston Martin Db9 van Auotart, de Corvette C6 Le Mans van Autoart, Ferrari F550 Le Mans van Redline heb gekocht. Had me toch weer 200 euro kunnen schelen :roll:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:wink: BMW dealer modellen zijn ook een fractie duurder dan de Mercedes dealer modellen. :mrgreen: Maar ja net als de andere leden al zeggen het blijft een persoonlijke keuze uiteraard.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ben het met Droes eens dat je alleen maar modellen van moet sparen waarvan je steeds als je ze ziet blijft denken: wow, blij dat ik deze heb.
Persoonlijk heb ik dat met Dodge Vipers maar ook met menig ander merk, omdat alles kopen een beetje duur wordt dan koop ik eigenlijk alleen modellen die ik écht mooi vind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Las Vegas schreef:P.s Het is nu wel een beetje jammer dat ik pas de Aston Martin Db9 van Auotart, de Corvette C6 Le Mans van Autoart, Ferrari F550 Le Mans van Redline heb gekocht. Had me toch weer 200 euro kunnen schelen :roll:
Dan verkoop je ze toch weer. :mrgreen:
Het zijn modellen die best goed in de markt liggen.

Om meteen de juiste richting in je verzameling te geven is niet makkelijk.
-Kies b.v. jouw favoriete automerk...
-of gewoon alleen wat je mooi vind. Al leerd de ervaring dat je naderhand toch een bepaalde richting opgaat omdat het anders niet bij te houden is.
-b.v. Lemans. Verzamel per jaar, coureur of merk om te beginnen. (of alleen maar winnaars. Bij race auto's is het wel zo dat als je een bepaalde categorie kiest, je ook altijd wel modellen erbij zult hebben die je niet mooi vind. (b.v. de livery).
Zelf verzamel ik Dutch drivers. Ook hier heb ik een aantal bij waarvan ik denk.....mmmmmm NEE, maar ze horen er toch bij.

Maar het is wél zo, dat bij het verzamelen er voor iedereen wel een richting in zit.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
sgbuskens
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 07 okt 2005 15:41
Locatie: Rijen (NB)
Contacteer:

Bericht door sgbuskens »

Maar die modellen die je nu aangeschaft hebt zijn ook prachtig, toch? :wink:
Ik zou persoonlijk voor de Audi`s gaan maar dat hoef ik je denk ik niet uit te leggen :wink:
Afbeelding
Neem ook eens een kijkje op http://www.modelauto-ombouwforum.com
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Probeer een lijn in je verzameling te krijgen!
Maak nu je keuze 1/43 of 1/18
Impulsief kopen wat je mooi vind is een dure zaak (Qweet er alles van)
Begin je met Porsche's dan is de keuze eindeloos in 1/43
Dan kan je nog kiezen race of straatversies ! :angel:
Probeer een bepaald budget te hanteren eventueel aangevuld met de verkoop van modellen die je kwijt wil.
Ik doe dat nu reeds 2 jaar :doh: maar denk dat ik nu uitverkocht ben dus
zal iets rustiger moeten worden :shifty:
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

hmm, ik ben niet de enige zo te zien...

Maar ik geef je gelijk, ik heb van alles wat, maar ik vind 't erg chaotisch. Zoals je aan mijn naam kunt zien, wil ik me toch iets meer gaan concentreren op volvo, en als ik een model écht mooi vind, koop ik 'm.
Maar ik moet je wel nageven dat er erg veel Mercedes modellen zijn. Ik heb onderhand ook al een aardig aantal Mercedes in 1:43.

Maar, het is je eigen keus, wij kunnen niet voor je bepalen wat je moet gaan verzamelen. Mijn advies is, koop niet alles wat je mooi vind, want dan kom je ruimte en geld tekort. :wink:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ach een lijn in je verzameling... :lol: Die had ik ooit ook, Mclaren en Porsches. Tot de Cayenne uitkwam. Totaal niet mijn ding. Maar ja wel een nieuwe Porsche. Zat op een dag voor me kast te denken waarom ik in hemelsnaam een Cayenne in mijn kast had staan. Terwijl er ook een Lamborghini Gallardo kon staan die ik wel mooi vind.

Laatste dag dat ik nog in lijnen dacht. Koop nu gewoon wat ik echt mooi vind. Lamborghini, Porsche, Mclaren, Lemans, rally Focus van Stobart en sinds 2 weken ook 2 Lotussen erbij en een derde die nog wel komt...

"Liever 10 halve lijnen die je mooi vind dan 1 lijn met 1 of meer afzwaaiers" is mijn motto. Ik let alleen nog op formaat eigenlijk. In princiepe hou ik echt 1 schaal aan. Dus Bruce Mclaren alles in 1:43 en bv de straatwagens van Lotus, Lamborghini alleen 1:18. Maar ja... ook daar heb ik dan wel weer uitzonderingen. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

bij Lexus
is de keuze niet echt uitgebreid
Daarom kies ik ook voor Lexus, en Toyota.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

De keus is zoals al meer gezegd persoonlijk. Zeker in de 1/43 is de keus bij merken als Mercedes, Bmw al te groot om te denken dat je ooit alles zult bezitten.
Naast je keus in automerk, kun je een keus maken om modellen van een bepaald modelmerk te gaan sparen of jezelf een maximum budget voor een model opleggen. Van goedkpore modellen kun je natuurijk meer kopen dan van dan van dure.

Net als Ricardo spaar ik alles wat ik mooi vind, maar heb wel mijn gebied wat afgebakend. Zo spaar ik geen F1 modellen en van LeMans geen groep 6, groep C of LMP's. Uitgezonderd die van Lammers, Van Lennep, Kox. Maar dan nog niet alle DOME's :wink:
Daarnaast heb ik mezelf een maximum ingesteld wat ik voor een model betaald. Normaal gesproken kom ik niet boven de EUR 25,00 incl verzendkosten.

Een andere tip is wees niet te gretig met kopen. Dat kost vaak veel geld. Ik koop op Ebay Sprak modellen voor EUR 12,00 per stuk 8)
Gebruikersavatar
Las Vegas
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 15:19

Bericht door Las Vegas »

Allereerst wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor de tijd die in de comments zijn gestoken :) Erg aardig van iedereen.

Na het lezen van alle comments moet ik toegeven dat het me moeilijk gemaakt wordt. Maar uiteindelijk lijkt het mij het slimste om gewoon te kopen wat ik mooi vind. Als ik voor Mercedes zou gaan word er verwacht dat je oa de o zo lelijke B-Klasse koopt. Mooi niet dus! Kortom, ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga gewoon wagens kopen waarbij ik denk: WOW!
(Zoals de Audi A8 van kyosho :oops: )

Verder ga ik me ook instellen op 1 schaal. Namelijk 1:18. En proberen het bij 2 merken te houden. AutoArt en Kyosho.

Dat was het wel zo'n beetje dacht ik zo :) Nogmaals heel erg bedankt voor alle comments! Heeft mij zeker geholpen.

Groetjes,

Daniel
Plaats reactie