CMC 1:18

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

CMC 1:18

Bericht door bigodino »

Ik hoorde vandaag van een betrouwbare bron dat CMC een 1:18 versie gaat uitbrengen van de Ferrari Dino F1 Sharknose. Dat zou zelfs al het eerste kwartaal van dit jaar zijn, maar dat laatste lijkt mij sterk of in ieder geval verrassend. Weet iemand meer?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Ik weet het niet, hoewel het me fantastisch lijkt vrees ik dat het niet klopt. Helemaal met oog op hoe lang ze over de andere modellen doen en dan hebben ze deze top secret ontwikkeld terwijl andere modellen ver vantevoren aangekondigd worden? Denk het niet...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

CMC hult zich nog sterk in nevelen en verwijzen altijd naar Nurnberg waar zij het nieuwe model gaan voorstellen.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Op de website van CMC, staat dat de Ferrari 500 F2 1953 vanaf nu leverbaar is :thump_up:
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

En toch...wacht ik tot iemand m koopt en foto's post. De foto's die ik heb gezien lijken gewoon raar, althans het model dan. :P Veel te hoge spitse, neus en een apart bekleedde stoel. Ben daardoor echter niet minder nieuwsgierig :D
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

De foto's:

http://www.scale18.com/cgi-bin/page/msg ... msg=250710
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Is toch ook een zeer overtuigend model :thump_up:
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Het model van CMC is klasse :thump_up: Ik heb het model ook van Revival, maar dat heeft geen vergelijk, dit is werkelijk top!
Ik sta er echt op te wachten, als je ziet wat men tegenwoordig maakt in vergelijk met pak weg 7 jaar geleden, dan moet je toch toegeven dat de modelbouw een heel stuk verder staat.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Ok ik ben overtuigd. Hoewel de eerste foto het model nogal raar neerzette, zijn deze foto's overtuigend genoeg voor mij om te zeggen dat de 500 f2 uit 1953 van CMC gaat komen voor mij! :thump_up: :dance: :worshippy:

Voor hoeveel gaat deze de prijslijsten in en wanneer wordt hij in ons koude kikkerlandje leverbaar?

Ik ben, als ik de foto's zo zie wel bang voor duidelijk kleurverschil tussen de exoto en de cmc... ach gewoon niet naast elkaar zetten :P:D
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

hanzjepanzje schreef:Ok ik ben overtuigd. Hoewel de eerste foto het model nogal raar neerzette, zijn deze foto's overtuigend genoeg voor mij om te zeggen dat de 500 f2 uit 1953 van CMC gaat komen voor mij! :thump_up: :dance: :worshippy:

Voor hoeveel gaat deze de prijslijsten in en wanneer wordt hij in ons koude kikkerlandje leverbaar?

Ik ben, als ik de foto's zo zie wel bang voor duidelijk kleurverschil tussen de exoto en de cmc... ach gewoon niet naast elkaar zetten :P:D
De CMC gaat rond de 200 Euro kosten. Ik denk dat het niet zo lang meer gaat duren, op de website van CMC staat hij al te koop.
Wat betreft de kleur, goed weten dat de eerste formule wagens van Ferrari een donkerder kleur hadden dan tegenwoordig, het is maar vanaf 1954 dat de lichtere kleur te voorschijn komt. Maar wat het kleurverschil tussen Exoto en CMC betreft (als die er al is!)zullen we inderdaad moeten afwachten.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

één ding is in ieder geval zeker alsje op de foto's afgaat: de onderkant van de CMC is vele malen mooier dan die van de Exoto...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

hanzjepanzje schreef:één ding is in ieder geval zeker alsje op de foto's afgaat: de onderkant van de CMC is vele malen mooier dan die van de Exoto...
Jep, CMC is ook één klasse hoger!
Voor mij maakt CMC de beste en mooiste modellen ooit.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb alleen de 250 SWB van CMC en die is niet te vergelijken met de Formule 1 wagens van Exoto. Waar de 250 een pareltje eerste klas is, zijn de Ferrari's van Exoto dat ook absoluut. Asl ik de 500 F2 van CMC heb zal ik fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal. Toch ben ik wel bang dat het kleurverschil erg duidelijk zal zijn...ik heb het idee dat de Exoto mooier gekleurd is, de CMC lijkt me wat bruiner.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

hanzjepanzje schreef:Dat durf ik niet te zeggen, ik heb alleen de 250 SWB van CMC en die is niet te vergelijken met de Formule 1 wagens van Exoto. Waar de 250 een pareltje eerste klas is, zijn de Ferrari's van Exoto dat ook absoluut. Asl ik de 500 F2 van CMC heb zal ik fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal. Toch ben ik wel bang dat het kleurverschil erg duidelijk zal zijn...ik heb het idee dat de Exoto mooier gekleurd is, de CMC lijkt me wat bruiner.
De echte 500F 2 is ook wat aan de "bruine" kant, die heb ik persoonlijk in het Ferrari museum in Maranello gezien!!
De afbeelding hier onder is wel in z-w, ik vind geen kleurfoto van de echte 500F2
Afbeelding
Afbeelding

Forza Ferrari
Marshal
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 22:51
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Marshal »

Frans schreef:[..]

De echte 500F 2 is ook wat aan de "bruine" kant, die heb ik persoonlijk in het Ferrari museum in Maranello gezien!!
De afbeelding hier onder is wel in z-w, ik vind geen kleurfoto van de echte 500F2
img292.imageshack.us/img292/9770/1952500f2558x372xl2.jpg
Afbeelding
Gesloten