Mini moke van Dinky Toys

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Mini moke van Dinky Toys

Bericht door Peter Parker »

Via Marktplaats kwam ik in contact met iemand die deze Mini Moke had. Een model dat ik niet vaak zie. Alleen zat er eigenlijk weinig op. Hier heb ik het stuur en schanier al vastgemaakt.
Afbeelding
Hij wilde graag ruilen voor een ander model alleen kon ik niet snel vinden wat hij wilde tot voor kort. De dag voor de beurs kon ik een lijstje opmaken welke onderdelen er nog misten. En dat waren er veel. De motorkap, stuur, de scharnier daarvoor, de reserve wiel en bandjes, de voorruit met omlijsting (apart) en tenslotte het huifje. Kijkend op de site van Modelcarparts kwam ik op een aardig bedrag. Maar ok, dan is ie weer toonbaar.
Gisteren aan de slag en hij had gelukkig alles bij zich. Kapje en raamlijst gespoten. En zeg nou zelf, is het geen pracht karretje. Op mijn vakantie in Karpathos zag ik zo'n zelfde staan bij een verhuurbedrijf.
Afbeelding
Kleurverschil is wat erger door de flits. Rotweer buiten.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Tjonge ,hoe krijg je het toch altijd weer voor elkaar. :thump_up: Als ik wat zoek hebben ze het niet :cry:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Leuk karretje. Laat je de huif zo? Hij ziet er nu een beetje "onbespoten" uit :wink:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik twijfel daarover, de huif is zacht plastic en ben bang dat de verf dan niet houdt.
tom

Bericht door tom »

Gaaf bakkie! Hoor ik ook ergens te hebben en in een aardig incomplete staat ook... de mijne is alleen legergroen, zat origineel in een setje met een parachute.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ja die ken ik ook, die kon je omhoog gooien, maar vraag me af of die dat goed kon overleven. :?
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Peter Parker schreef:Ik twijfel daarover, de huif is zacht plastic en ben bang dat de verf dan niet houdt.
Bij de autospuiterij hebben ze speciale grondverf voor kunststof bumpers e.d. die ook flexibel zijn. Zou je eens kunnen navragen.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Zeker een leuk model, Peter.
Heb je ook al een Mini Marcos? Een andere leuke Mini variant.

Hier een foto van een originele Nederlandse Moke:
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Kun je hem niet beter in z'n geheel overspuiten? Als dat roest is op de voorstoelen lijkt me dat sowieso een beter plan...
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dank je voor de foto! Ik ga nog eens bekijken wat ik met de huif ga doen, Het is geen roest Tim, maar wat het wel is, :?: :?: :?:
Plaats reactie