"openen" BBR

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

"openen" BBR

Bericht door Ferrari10flrb »

Wie heeft er ervaring met het "openen" van een BBR :?: :?: :?:

Toelichting:

Ik heb een bloedmooie Ferrari 360 Modena van BBR op Ebay besteld.
Vandaag ontvangen. Alleen nu zit een gedeelte van het motorblok los.

Simpel gedacht: ik schroef het model wel even open en ff vast plakken.....en klaar is Kees.........., beetje simpel gedacht want er is geen schroefje te bekennen. En aangezien ik zelf niet zo handig ben op dit gebied, vandaar dus mijn vraag.

WIE HELPT :?: :?: :?:
calsito
Berichten: 3
Lid geworden op: di 06 mar 2007 20:19
Locatie: voerendaal

Re: "openen" BBR

Bericht door calsito »

ja, dit probleem komt wel eens voor, vooral als het model slecht verpakt is kan er wel eens iets los schieten.Er zitten inderdaad geen schroeven maar de bodemplaat is vastgelijmd.Om het moterblok opnieuw te plakken zal het model ongeveer helemaal uit elkaar moeten worden gehaald of de achterruit de-en monteren maar dit is alleen aanbevolen voor zeer profesionele bouwers.Ik kan eventueel BBR verzoeken het model voor jou te repareren.Ik zou even moeten navragen wat de kosten voor dat bedragen en hoelang zoiets kan duren.

Toelichting:

Ik heb een bloedmooie Ferrari 360 Modena van BBR op Ebay besteld.
Vandaag ontvangen. Alleen nu zit een gedeelte van het motorblok los.

Simpel gedacht: ik schroef het model wel even open en ff vast plakken.....en klaar is Kees.........., beetje simpel gedacht want er is geen schroefje te bekennen. En aangezien ik zelf niet zo handig ben op dit gebied, vandaar dus mijn vraag.

WIE HELPT :?: :?: :?:[/quote]
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Bij Autoland in Hilversum werkt een prof op het gebied van 1/43 met name bbr, je kunt hem eens vragen zijn naam is Marcel.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Openen BBR

Bericht door Ferrari10flrb »

Bedankt voor de info........

Alleen op dit moment kan ik er niet zoveel meer mee...... Lijkt wel of het model vervloekt is:

Heb namelijk met de Italiaanse leverancier afgesproken dat ik het model kon ruilen. Vervolgens goed verpakt en per aangetekende post geretourneerd naar Italie........, een maand geleden nu........ en het lijkt erop dat het model verdwenen is ergens in Europa :cry: :evil:

TNT is bezig met een onderzoek maar heb er niet zoveel vertrouwen in dat ze het model terugvinden. :cry:
calsito
Berichten: 3
Lid geworden op: di 06 mar 2007 20:19
Locatie: voerendaal

Re: Openen BBR

Bericht door calsito »

heb je geen tracking nummer, dan kun je zien waar het model is.
Ferrari10flrb schreef:Bedankt voor de info........

Alleen op dit moment kan ik er niet zoveel meer mee...... Lijkt wel of het model vervloekt is:

Heb namelijk met de Italiaanse leverancier afgesproken dat ik het model kon ruilen. Vervolgens goed verpakt en per aangetekende post geretourneerd naar Italie........, een maand geleden nu........ en het lijkt erop dat het model verdwenen is ergens in Europa :cry: :evil:

TNT is bezig met een onderzoek maar heb er niet zoveel vertrouwen in dat ze het model terugvinden. :cry:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Openen BBR

Bericht door Ferrari10flrb »

calsito schreef:heb je geen tracking nummer, dan kun je zien waar het model is.[..]
Jawel, maar ondanks een trackingnr is het pakketje nog steeds "verdwenen"
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Openen BBR

Bericht door Ferrari10flrb »

Model is boven water. Vrijdag bericht gehad dat het model afgeleverd is bij de Italiaanse leverancier. Het pakt is 1,5 maand onderweg geweest. Niet te geloven.
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

soms zijn ze wel heel lang onderweg ( heb zelfs gewoon een betaling gehad die maand onderweg was ) en een model dat al 2 jaar onderweg is :(
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
calsito
Berichten: 3
Lid geworden op: di 06 mar 2007 20:19
Locatie: voerendaal

Bericht door calsito »

2 jaar onderweg?
waar heb je dat naartoe gestuurd, timboektoe?:)
Plaats reactie