WRC 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Niels
Contacteer:

WRC 2007

Bericht door Niels »

Zo, zal ik 'm maar even aanslingeren?

De echte mannen zijn nu al weer begonnen aan het nieuwe seizoen. Even een maandje rust en dan weer gaan met die banaan. Eerste rally was meteen een prooi voor Loeb (hoe verassend) maar de voorsprong van hem met z'n nieuwe C4 WRC viel wat tegen tenopzichte van Grönholm in z'n Focus. Verder klopte Atkinson vrij verassend en nogal dik z'n teammaatje Solberg. Was terplekke dus even een paar fototjes:

Afbeelding
Loeb, as usual, super strak, super snel.

Afbeelding
Hirvonen raakte op het showproefje nog z'n 4e plek kwijt aan Atkinson, met een verschil van 2 tiende.

Afbeelding
Petter, hier nog wel op TV, maar voor de rest een onzichtbare wedstrijd.

Afbeelding
Henning, nog onzichtbaarder dan z'n broer. Kreeg zelfs klop van Wilson.

Afbeelding
Latvala was de snelste Stobart rijder, tot ie een muurtje tegen kwam en uit de wedstrijd werd gehaald dankzij een kromme rolkooi.

Afbeelding
En tot slot, 100% frans kamikaze publiek. Fobie, probeer dit maar eens in Ieper.....
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Zo, zal ik 'm maar even aanslingeren?
Thanks Niels, was zelf een beetje lui :yawn:

Niet de meest enerverende Monte dit jaar...

Jammer dat Het hele circus ca. 400km ten noorden van Monte Carlo bivakkeerde, en voor het laatste kermisproefje zich 400km mocht verplaatsen om twee halve rondjes Monaco GP-circuit te doen...

Jammer dat er geen sneeuw of ijs te bekennen was dit jaar...

Jammer dat de livery van de nieuwe C4 er zo verschrikkelijk niet-spektaculair uitziet...

Jammer dat de voltallige Focus-armada niet in staat was te concurreren met Loeb en Sordo... :(

Jammer dat de mannen in Monaco verplicht op sneeuwbanden moesten rijden om het publiek te vermaken, kunnen we het 'spelletje' asjeblieft een beetje serieus blijven nemen ???

Jammer dat ik in de Tipping bij mijn Duitsche Rally-vrienden begonnen ben zoals ik 2006 eindigde ... op de laatste plaats 8)

Mijn Dieptepunt: Het tegenvallen van Henning Solberg, had van deze Expert blijkbaar veel te hoge verwachtingen :?

Mijn Hoogtepunt: Naast de 4e plaats van Atkinson (poeh poeh, heel aan de finish!!!) toch vooral de 360 van broerrr Petterrrr tijdens de circusproef in Monaco, in navolging van Gilles Pannizi in 2002 gewoon een Donutje maken tijdens de geklokte proef, niet als een meisje na de finish een pirouetteke draaien ...

Afbeelding

:worshippy:

Afbeelding

Showmeneertje Hollywood kan het nog :dance:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Jolly Club schreef: Jammer dat Het hele circus ca. 400km ten noorden van Monte Carlo bivakkeerde, en voor het laatste kermisproefje zich 400km mocht verplaatsen om twee halve rondjes Monaco GP-circuit te doen...
Ja, en nee. Voor mij was dit wel fijn (scheelt je 8 uur rijden). Qua proeven waren de oude véél mooier maar die gaven de laatste jaren teveel problemen. Je kon daar alleen bij de start en de finish de proef op als publiek. Die verzorgden file's waardoor de deelnemers niet bij de proef konden.
Jolly Club schreef: Jammer dat er geen sneeuw of ijs te bekennen was dit jaar...
Idd, was daar gewoon 16 graden! Maarja als er dan toch geen sneeuw is, heb ik als toeschouwer liever 16 graden :-).
Jolly Club schreef: Jammer dat de livery van de nieuwe C4 er zo verschrikkelijk niet-spektaculair uitziet...
Citroën hè, moet wel zeggen dat die auto er in het echt héél dik uit ziet.
Jolly Club schreef: Jammer dat de voltallige Focus-armada niet in staat was te concurreren met Loeb en Sordo... :(
Komt nog wel, allemaal gravel mannetjes hè.
Jolly Club schreef: Jammer dat de mannen in Monaco verplicht op sneeuwbanden moesten rijden om het publiek te vermaken, kunnen we het 'spelletje' asjeblieft een beetje serieus blijven nemen ???
Ach, maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Afbeelding
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Moet eerlijk zeggen dat de auto zelf me bevalt, maar de livery had wat leuker gekund ja. Voor de rest, strak=strak.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

buttonfreak schreef:Moet eerlijk zeggen dat de auto zelf me bevalt, maar de livery had wat leuker gekund ja. Voor de rest, strak=strak.
Er is een kans dat Kronos vanaf halverwege dit seizoen ook een C4 ter beschikking krijgt (gerucht ging iig in Wales) en dan dus met de livery van Stohl. Kon wel eens erg mooi worden.
Afbeelding
Rule

Bericht door Rule »

Het WRC-seizoen is gelukkig weer begonnen.
Nondeju Niels, wat maak jij mooie foto's :worshippy:
Leuk dat je dit onderwerp hebt aangezwengeld.
De C4 ziet er inderdaad niet spectaculair uit, maar gaat wel als de brandweer.
Ik heb de C4 in augustus in actie gezien in Maasmechelen door Kenneth Hansen en Olivier Anne.
Die C4 ziet er ook niet spannend uit, maar met dik 500 pk wil hij best vooruit!

Afbeelding
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

ma da's rallyracing he?
Rule

Bericht door Rule »

Inderdaad noemt men dat in Nederland rallyracing.
In de andere landen in Europa heet het nog gewoon rallycross.
Wel wat anders dan rally, maar zeker zo spectaculair.
Het was overigens niet mijn bedoeling off topic te gaan.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Plaats reactie