Intermodellbou Dortmund

Dit forum is bedoeld voor alle discussies over beurzen. Dit forum kun je ook gebruiken voor alles wat met de NAMAC en AIM te maken heeft. Bijvoorbeeld een discussie over een artikel wat in de AIM heeft gestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Intermodellbou Dortmund

Bericht door Gerben Olsder »

a.s. vrijdag gaan we weer naar de beurs Intermodellbou in Dortmund.
Deze beurs is er al vanaf woensdag en duurd nog t/m zondag.

Het is een modelbouw beurs (echt giga groot) waar van alles te beleven en vooral te zien valt. Er zijn ook wel automodellen te koop maar dat is eigenlijk bijzaak.
Maar hier is het zo dat je eigenlijk nooit weet. Ook hier heb ik wel eens hele leuke modellen gezien en gekocht. Ook kitjes zijn er vaak wel te vinden. Ook gereedschappen en airbrush spullen zijn hier goed aan te schaffen voor (vaak) weinig geld.
Maar vooral is het genieten om te zien wat mensen zo maken in hun vrije tijd.
Als je toevallig toch niks te doen had dan kan ik je het aanraden.
Kijk maar eens op: http://www.westfalenhallen.de/5013.php

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Jantje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 06 apr 2006 13:18
Locatie: Budel

Bericht door Jantje »

Hallo Gerben,

Ik ben vandaag ook in Dortmund geweest.
Wel een grote beurs zeg :shock: :shock:
Is alleen jammer dat er zo weinig F1 spullen zijn.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Zijn er wel genoeg modelauto's te vinden? Ik hoorde dat er twee hallen met modelauto's waren of is dit voornamelijk HO / 1:87?

Ik ben wel benieuwd naar deze beurs en als het de moeite waard is zou ik volgend jaar weleens een kijkje gaan nemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Jantje schreef:Hallo Gerben,

Ik ben vandaag ook in Dortmund geweest.
Wel een grote beurs zeg :shock: :shock:
Is alleen jammer dat er zo weinig F1 spullen zijn.
Ja groot is het zeker. 8 hallen vol....
Ik ga elk jaar daar naar toe en (gelukkig) is het elk jaar weer anders.
In grote lijnen is het steeds het zelfde maar telkens weer (voor een deel)andere standhouders. En dat maakt het toch weer interesant.
Er was inderdaad op modelauto gebied dit jaar wat minder. Maar dat kan volgend jaar weer heel anders zijn. Op f-1 gebied was er ook minder. De Duitsers missen Schumi wel, das wel duidelijk.
Maar ik heb me er prima vermaakt en ik heb wat airbrush spulletjes kunnen kopen en wat gereedschappen en materialen. En verder heb ik echt heeeel veeeel mooie modelbouw gezien.
De enige die er niet blij mee waren dat waren mijn voeten....

Als je behalve modelauto freak, ook van modelbouw houdt dan is deze beurs een must en kan ik het iedereen aanraden.

-Gerben-

Toegevoegd na 4 minuten:
Schumi28 schreef:Zijn er wel genoeg modelauto's te vinden? Ik hoorde dat er twee hallen met modelauto's waren of is dit voornamelijk HO / 1:87?

Ik ben wel benieuwd naar deze beurs en als het de moeite waard is zou ik volgend jaar weleens een kijkje gaan nemen.
Ja er is ook veel op treinen gebied te vinden en daarom ook heel veel aanbod op HO schaal. Het aanbod van treinen, boten en vliegtuigen (en tegenwoordig ook veel op vrachtwagengebied) is vrij constant. Op modelautogebied kan het naar mijn idee stukken beter. Misschien een tip voor de heren handelaren?? Publiek genoeg....

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Plaats reactie