Storing uitleg

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Harm-Jan
Beheerder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Storing uitleg

Bericht door Harm-Jan »

Zoals de meesten wel hebben gezien was het forum niet geheel bereikbaar.

Met een script van phpBB heb ik geprobeert de database te herstellen.
Hieruit kwam een code, die verwees naar de Host.

De host zegt echter dat het weer onze schuld is ;)

we hebben 98% van de 775MB :shock: gebruikt, hierdoor kan de database geen volledige bestanden meer aanmaken en gaat ie stuk.

Flexweb geeft ons tot 14/5 de tijd om met 100MB extra het ruimte gebrek op te lossen :worshippy:

Of zsm over te stappen op meer ruimte ;)

door die 100MB kon het script de database herstellen en zijn we weer online.

maar voor hoelang ;)

ik denk dat er daarom de komende dagen of berichten gaan verdwijnen, gebruikers, of we verhuizen.

met vriendelijke groet,
Tech man
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Dan zal ik gelijk maar ff crossposten:
Vraagje aan de penningmeesteres, hoe zit het met "onze" financiële ruimte, kunnen we daar niet wat meer schijfruimte van kopen?

Vraagje aan de technische man, welke topics vreten de meeste ruimte en kan daar eventueel in gesneden worden?
:thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

1:18 24/7 schreef:Dan zal ik gelijk maar ff crossposten:
Vraagje aan de penningmeesteres, hoe zit het met "onze" financiële ruimte, kunnen we daar niet wat meer schijfruimte van kopen?

Vraagje aan de technische man, welke topics vreten de meeste ruimte en kan daar eventueel in gesneden worden?
:thump_up:
We mogen gratis verdubbelen ;)
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

We mogen gratis verdubbelen
Mocht ik dat ook maar eens met m'n verzameling :mrgreen:

Denk toch dat er misschien serieus gekeken moet naar bestanden die evt. weg kunnen. :doh:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Harm-Jan schreef:[..]

We mogen gratis verdubbelen ;)
Owkeej?! :eh: Doemijdiema! :thump_up: :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

1:18 24/7 schreef:[..]

Owkeej?! :eh: Doemijdiema! :thump_up: :mrgreen:
Inderdaad, maar daarvoor moet die 775MB dus worden verplaatst van server A naar server B :?
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Mmm, klinkt al in potentie als een probleem :wink:

Of de regels mbt posten moet verandered worden, of de ruimte moet groter....
Tim

Bericht door Tim »

Harm-Jan schreef:[..]

Inderdaad, maar daarvoor moet die 775MB dus worden verplaatst van server A naar server B :?
En dat is een probleem? :roll:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Mijn ervaring met hosting is inderdaad dat er in potentie een down-time zal ontstaan :wink:

Maar ons technische man/brein kan het potentiele, eventuele euvel hopelijk decimeren :thump_up:
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

ik denk dat het grotere probleem zal zijn welke bestanden je wel en niet over zal zetten. maar dit is iets wat ik niet ga doen dan, dat moet muiter maar regelen.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Mooi moment om de taart eens aan te snijden van het foto geplaats, hoewel de foto door het forum geresized wordt vreet dat toch een groot aantal mb's daarom wordt er in het foto topic al zo streng gecontroleerd.
Helaas sterft het in de prive topic sectie van de foto's die niet binnen het 640 x 480 plaatje passen en daar ligt 1 van de grootste problemen denk ik, we kunnen wel verhuizen en meer mb's vragen, maar die raakt ook vanzelf weer vol, tot het einde zoek is.

@Harm-Jan, is het niet mogelijk om het forum zo in te stellen dat alleen foto's van 640 x 480 en kleiner geaccepteerd worden, en alles wat groter is geweigerd wordt?

Het is bij bv. imageshack een kleine moeite om het vakje aan te vinken dat de foto automatisch geresized wordt naar het 640 verhaal.

Verhuizen zal op zich wel een goed idee zijn zodat we lekker veel ruimte overhouden :thump_up: (zekerheid voor alles)
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D in het cafe kan volgens mij toch ook veel opgeruimd worden b.v al de verjaardagen die voorbij zijn zouden er toch af kunnen ,zelf ben ik bereid om meer lidgeld te betalen bij de vrienden als dit kan helpen en wat polo zei van de grote van de foto's is ook geen slecht idee
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

117ayrton schreef::D in het cafe kan volgens mij toch ook veel opgeruimd worden b.v al de verjaardagen die voorbij zijn zouden er toch af kunnen
Het cafe blijft juist het meeste opgeschoond, alles wat meer dan 60 dagen niet actief is geweest wordt automatisch verwijderd dus daar hoef je niet naar om te kijken :thump_up:
Erikderaaf

Bericht door Erikderaaf »

ik kan toch iets missen, maar wil iemand me uitleggen hoe het kan dat een foto die buiten dit forum gehost word toch hier mb's kost? die paar regels met verwijzingen kunnen toch niet veel innemen, en dat lijkt me toch niet afhankelijk van de grootte van het plaatje?
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Van mij mogen de Soduku en F1 Manager ook wel verdwijnen. Immmers dit zijn onderdelen die we extern ook al ergens anders spelen dan wel kunnen spelen zonder dat het Maf ruimte kost.

En verder misschien toch langzaam aan door de topics heen gaan. Als iemand eind 2005 een topic heeft geopend om iedereen te wijzen op een raar ebay-item dan kan dat topic weg want die link is op ebay ook al 2 jaar weg...
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie