PK Racing Porsche GT3 Le Mans 2003

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

PK Racing Porsche GT3 Le Mans 2003

Bericht door Markopolo »

Omdat ik de wagen in eerste instantie voor een ander project gekocht/gesloopt had maar dit geen goede uitwerking had ben ik op zoek geweest naar een nieuwe en uitgekomen op dit model:

http://www.pksport.com/nr-lemans2003-1.htm

Oftewel:

Afbeelding

De donor was dit model:

Afbeelding

En na wat grond en lak verf zijn we op dit punt aangekomen:

De body:

Afbeelding

het interieur:

Afbeelding

En de samensmelting ervan:

Afbeelding

En dan de schrik:

Afbeelding

Hopelijk gaat dit goed komen met de decals :pray: heb al eens eerder wat gedecaled waarbij er niet zo fijn op gereageerd werd toen de Microsol in de buurt kwam, dus dat wordt nog even met de billlen bij elkaar zitten :shifty:

P.s. Helaas kloppen de decals niet helemaal met de 1:1 versie (lijkt verdorie NASCAR wel :mrgreen:) Maar dat nemen we maar voor lief 8)

Tot zover het PK team :D
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Polo,

Kun je wat meer over de microsol troubles vertellen? Ik heb mn eerste ombouwmodel (beperkte ombouw) op stapel staan.... en wil ook met microset en microsol gaan werken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

ViperArry schreef:Polo,

Kun je wat meer over de microsol troubles vertellen? Ik heb mn eerste ombouwmodel (beperkte ombouw) op stapel staan.... en wil ook met microset en microsol gaan werken.
in sommige gevallen werkt het microsol gewoon averechts, ik heb decals van verschillende merken, en sommige reageren slecht op microsol, mijn lijstje tot nu toe:

MrMoon Decals (Werkt perfect, werkt goed mee in bv. kuiltjes en bochten.)

DMC (Waardeloos, toen ik de Microsol erop smeerde voor de bollingen begon de hele decal samen te trekken, net alsof je 2 comp verf over 1 schilderd ;))

Decal43.de (Heeft net zoveel effect als water naar mijn idee, dus niet nodig)

PM (Werkt gelukkig aardig, maar deze set voor de PK is erg dun dus heel voorzichtig te behandelen, daar waar de decal43 en MrMoon toch wel tegen een "stootje" kunnen.)

BBR Erg goed :thump_up:

Racing43 Moet ik nog testen

MR Idem

Meestal pak ik een decaltje van het velletje wat ik niet gebruik en leg deze dan op de hoek van een mc voetje, je hebt dan eigenlijk 3 hoeken waar overheen moet vallen, beetje droog maken van het water en dan de microsol eroverheen en dan zien wat er gebeurd. meetal gaan het goed, maar bv. bij de DMC was het een heel groot oppervlak en toen ging het wel fout, dus een vorm van risico zit er altijd in, maar meestal gaat het wel goed hoor 8)
Plaats reactie