Nu kreeg ik verschillende vragen over dat fotokastje om te bouwen dus vandaar dat ik hier maar even wat foto's plaats van dat kastje. Ik heb er geen bouwtekening van omdat ik het geheel uit m'n hoofd heb gebouwd.
Overzicht met een 1:43 model er in om een beeld te krijgen van de afmetingen.

Ik denk zelf dat deze afmetingen niet geschikt zijn voor 1:18 modellen. Ik heb er een paar 1:24 modellen in gehad en dat ging nog maar net om er een redelijke foto van te maken.

Rechter zijkant met de elektro. Het schuine gedeelte achterop heb ik gedaan om iets meer afscherming te hebben tegen "vals licht". tevens zit hier de trafo op voor de halogeenverlichting (2 x 20 watt).

Linker zijkant. De halogeenverlichting zit per lamp (inbouw halogeen spotje) op een aparte houder/plankje die verschoven kan worden zodat de plaats van het lichtpunt verandert kan worden.

Nog even wat duidelijker de verlichting.
De kast is nog niet helemaal klaar. Er komt direct onder de verlichting tegen de zijwanden nog een aluminium profiel waar een glasplaat in kan schuiven (bijvoorbeeld melkwit) om het licht van de halogeenspots wat diffuus te kunnen maken.
Ook zal er waarschijnlijk een dimmer geplaatst worden om de intensiteit van de halogeenspots onafhankelijk van elkaar te kunnen regelen.