1:18 Garagediorama: Update 22-08: "klaar"!!

Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

1:18 Garagediorama: Update 22-08: "klaar"!!

Bericht door Powersprint »

Ik ben vandaag begonnen aan een garagediorama op schaal 1:18. De ombouw heb ik al:

De onderplaat is 12mm MDF en de zijkanten zijn van styrodur.

Afbeelding

Ik probeer een zo uitgebreid mogelijk (foto)verslag te geven van mijn diorama. Tips zijn natuurlijk altijd welkom, omdat dit mijn eerste diorama wordt. En dan kan ik alle hulp gebruiken :)

Ik ben van plan om morgen of overmorgen steenstructuur aan te brengen in het styrodur. Ook wil ik de bodem met schuurpapier beplakken.

Groetjes Arno
Laatst gewijzigd door Powersprint op wo 22 aug 2007 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Mooie schoenendoos :mrgreen: ben benieuwd wat je daarvan gaat maken, hou ons op de hoogte zou ik zeggen :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Montezemolo schreef:Mooie schoenendoos :mrgreen: ben benieuwd wat je daarvan gaat maken, hou ons op de hoogte zou ik zeggen :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Waren alle schoenendozen maar zo stevig... :mrgreen:

Ben benieuwd hoe de garage wordt... 8)
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Bedankt voor de reacties :mrgreen: Enne, ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dat ie wordt :wink: Maar ik zal als ik weer wat gevorderd ben nog wat foto's posten. Ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn veredelde schoenendoos :D
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Bericht door Jaap »

ben benieuwd, misschien ook omdat ik zelf ook zoiets heb gemaakt. :wink: kijken of u het beter kan (zal niet moeilijk wezen) :lol:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Hoi Jaap, daar zou ik nog niet zo zeker van zijn :wink: Dit is ook de eerste keer dat ik dit doe. Maar goed, we hebben weer een updateje:

De bodemplaat is beplakt met schuurpapier:

Afbeelding

De structuur van de muur is aangebracht ( alleen de achterplaat is nog niet klaar) Dit heb ik gedaan door eerst de bakstenen uit te meten. Vervolgens heb ik de lijnen met een breekmesje ingesneden om daarna de voegstructuur en diepte te verkrijgen door er nogmaals met een potlood overheen te gaan en hierbij relatief hard te drukken. Wel een bot potlood gebruiken, dit vond ik het beste.

Afbeelding

De muren zijn geschilderd. Eerst hebben we het grijs van de voegen geschilderd. Vervolgens heb ik het bruin van de stenen erover heen geverfd. De eerste muur heb ik het andersom gedaan, maar dit was toch te lastig. Dus eerst het grijs, dan het bruin :)

Afbeelding

Dit is het eindresultaat van de zijmuur:

Afbeelding

En tot slot nog wat spulletjes die ook al in de verf staan

Afbeelding

Morgen of overmorgen ga ik eens kijken hoe ik de "betonnen" bovekant van de muren kan maken, of ik ga eerst de achterwand "bestenen"

Tot n volgende keer maar weer :D

ps: ik weet dat de telefoon te groot is voor 1:18, maar deze ga ik voor een reclamebord gebruiken :wink:
Laatst gewijzigd door Powersprint op wo 15 aug 2007 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Rudy
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 14:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Rudy »

Zo dan, dat ziet er al erg goed uit! :shock: :shock:
Ben benieuwd naar `t eindresultaat! :D
Dream on!
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

Dat schuurpapier trekt juist stof aan. En als je dan een auto te lang op een plek laat staan kun je later precies zien waar het model gestaan heeft.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Ik denk dat dit een een garage niet erg is. Ik heb ook bijna nog nooit een stofvrije garage gezien. En eventjes met de kruimeldief eroverheen en ik denk dat het dan wel weer redelijk schoon is. Maar in ieder geval bedankt voor de tip :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Dit belooft een mooi diorama te worden! :shock:
Gebruikersavatar
flame
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 23:39
Locatie: Belgium,naast m'n gebuur!

Bericht door flame »

Mooi om volgen :thump_up:
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

knap hoe je die muur hebt gemaakt! :worshippy:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Maar ik heb een vraagje aan jullie:

Weet iemand een manier om goede betonstructuur te maken? Of kan ik beter op fotopapier een plaatje van beton uitprinten en dat erop plakken? Dit zal denk ik wel mijn laatste reddingsmiddel worden. Ik wil het eerst proberen met structuur aan te brengen, maar ik weet nog niet goed hoe :)

Dus als iemand suggesties heeft dan hoor ik dat graag :D

Groetjes Arno, ik hou jullie op de hoogte
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

ik zou zeggen, ga er met verf overheen. Zoek een leuk kleurtje uit en smeer dat erop.

Maar 't ziet er al fantastisch uit :thump_up:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Vandaag weer even verdergewerkt en de zijmuren zijn zo goed als klaar. Ik heb er toch ( mede door volvofiel :wink: ) voor gekozen om het beton ook te schilderen om zo een geheel te krijgen. Met een staalborstel heb ik het deel iets opgeruwd en met dezelfde techniek als waarmee ik de stenen heb gemaakt, heb ik de betonplaten gemarkeerd.

Afbeelding

Ik denk dat ik morgen maar eens ga beginnen aan de achterwand. Dit zal wel wat meer werk zijn ben ik bang :mrgreen: Hier komt ook nog ergens een deur in, en misschien ook nog een raampje. Laat jullie maar verrassen ;)

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie