Waarom x en niet y?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Sad Rebel

Waarom x en niet y?

Bericht door Sad Rebel »

Ik wil met een aansluitend topic starten. In een ander topic heb ik wel eens de vraag gesteld welke automodelfabrikanten leveren kwaliteit (trouwens iedereen bedankt voor de reacties). Ik wil hier de vraag wat anders inkaderen, namelijk waarom kies jij als verzamelaar voor een bepaalde producent, met andere woorden wat zijn de sterke punten (of zwakke punten) van de fabrikant. Is het de binnenafwerking, de correcte afmetingen, de modellen die ze uitbrengen of de fabrikant is sterk in een bepaald automerk…? Deze discussie wordt ook in verschillende topics gevoerd doorheen het forum, dit is een poging (hoop ik) om het wat te verzamelen in één topic.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: erg lastig :!: Bij mij gaat het er in eerste instantie om welk model er wordt gemaakt, daarna kijk ik pas naar de kwaliteit en de prijs, dan kies ik pas een modelautofabrikant (als er daadwerkelijk een keuze te maken is :mrgreen: )
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

Autoart

Goeie kwaliteit, netjes afgewerkt soms wat duur maar dat is wel de moeite waardt...sommige onderdelen zijn erg fragiel, deuren willen soms niet open blijven staan of motorkappen of kofferbakkleppen....

Ik kies zelf meestal voor het beste, als je het doet...doe het dan goed.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik spaar 1/43 modellen van specifieke raceauto's, met name die op Le Mans hebben gereden. Heel vaak heb ik niet of nauwelijks keuze tussen meerdere fabrikanten.

Als ik de keuze heb is het vaak ook tussen relatief goedkoop (IXO, ALTAYA) en wat duurder (MINICHAMPS, SPARK, EBBRO). Ik laat me per model leiden door de vraag of ik het model de meerprijs waard vind.

Soms brengt een tweede fabrikant het model pas uit, jaren nadat de eerste dat gedaan heeft en hoef ik de keuze helemaal niet te maken.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik verzamel formule 1 wagens dus is dat meestal minichamps ,wat le mans wagens betreft is de keuze al niet meer zo makkelijk zoals mike al liet verstaan,daar wissel ik af tussen goedkoop en wat duurdere modellen omdat ik zoveel mogelijk le mans wagens wil hebben . :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Hoi,

als Opel verzamelaar kom je vaak uit bij Minichamps en Schuco.
En kunt niet altijd zeggen dat een bepaald merk beter is, de ene keer scoort Schuco beter de andere keer weer Minichamps.

Bij de Opel's staat Schuco bekend om de te grote velgen, en toch vaak iets grover als Minichamps maar dat wordt steeds beter, de Corsa A van Schuco lijkt beter getroffen te zijn dan de Minichamps versie.
Al zijn er nu weer klagers over het feit dat de laatste 3 Schuco Opels 0,1 mm te smal zijn.

Voor Norev kiest een Opel verzamelaar niet zo snel, na de bekende problemen met de kwaliteit, maar misschien krijgen ze van ons een nieuwe kans met de Manta A.

Over de tijdschrift modellen kun je kort zijn, leuke modellen maar, als je een O neemt en daar een Z door heen zet en dat als Opel logo op je model kiest tja.

Met groet Andre
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
Sad Rebel

Bericht door Sad Rebel »

Hier is zo’n voorbeeld waarbij ik niet weet x of y. De bovenstaande foto is van Auto Art, de onderstaande van Kyosho. Gewoon verdergaand op de foto’s zou ik kiezen voor Kyosho. Maar welke nu van beiden het beste model levert, kan ik niet inschatten. Ik merk wel duidelijke verschillen tussen de auto's.

Afbeelding

Afbeelding

Nissan Skyline GT-R (R32)
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Als het maar Volvo is en als er keuze is tussen twee verschillende fabrikanten, neem ik de best-gedetailleerde, afhankelijk van het prijskaartje natuurlijk.
Voorbeeld: de V70 van Cararama en Minichamps. Dan de Minichamps, die is veel mooier en de prijs valt mee.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Sad Rebel schreef:Hier is zo’n voorbeeld waarbij ik niet weet x of y. De bovenstaande foto is van Auto Art, de onderstaande van Kyosho. Gewoon verdergaand op de foto’s zou ik kiezen voor Kyosho. Maar welke nu van beiden het beste model levert, kan ik niet inschatten. Ik merk wel duidelijke verschillen tussen de auto's.

img50.imageshack.us/img50/6576/28821fq3.jpg

img50.imageshack.us/img50/7498/131310yp9.jpg

Nissan Skyline GT-R (R32)
:think: Ik zou juist voor de Autoart gaan, vind de koplampen namelijk een stuk beter :thump_up: Denk dat het ook iets persoonlijks is.
Sad Rebel

Bericht door Sad Rebel »

volvofiel schreef:Als het maar Volvo is en als er keuze is tussen twee verschillende fabrikanten, neem ik de best-gedetailleerde, afhankelijk van het prijskaartje natuurlijk.
Voorbeeld: de V70 van Cararama en Minichamps. Dan de Minichamps, die is veel mooier en de prijs valt mee.
Daar zit juist mijn probleem, welke is het meest gedetailleerd, naar wat moet ik specifiek kijken (en natuurlijk ook wat rekening houden met het prijskaartje).
Per ardua ad astra
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

Ken het merk ExactDetail nog niet zo heel goed, maar als ze meer modellen zoals de Mustang GT500 uitbrengen.. nuff said :worshippy: Alleen al die superfijne grille, een "gevuld" koelwatertankje, v-snaren en bougiekabels die allemaal op de goede plaats zitten :shock: .. Daarnaast is GMP Diecast van het zelfde caliber en brengen ze hele leuke Mopars uit, anders zou je bij ERTL uitkomen en die staan nu niet bepaald bekend om hun fijngevoelige detailneus :doh:
Daarnaast AutoArt en Minichamps voor de Vipers, simpelweg omdat er geen andere merken zijn die ze überhaupt uitgebracht hebben en omdat ze een goed detailniveau hebben.
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Ik zou voor de Autoart (de bovenste) gaan, zie bij de Kyosho (de onderste) een hele rits gebreken, nl. geen antenne op 't dak , de Total-decal is vierkant > moet rechthoekig zijn , de Kyosho heeft eveneens een dubbele ruitenwisserunit op de voorruit wat in race-setup normaal maar uit één wisser bestaat (zie de Autoart).De koplampunit is veel te mat en vindt hem persoonlijk iets te hoog op z'n poten staan. Hopelijk ben je er iets mee.
gr Bondracer :thump_up:
Sad Rebel

Bericht door Sad Rebel »

Bondracer schreef:Ik zou voor de Autoart (de bovenste) gaan, zie bij de Kyosho (de onderste) een hele rits gebreken, nl. geen antenne op 't dak , de Total-decal is vierkant > moet rechthoekig zijn , de Kyosho heeft eveneens een dubbele ruitenwisserunit op de voorruit wat in race-setup normaal maar uit één wisser bestaat (zie de Autoart).De koplampunit is veel te mat en vindt hem persoonlijk iets te hoog op z'n poten staan. Hopelijk ben je er iets mee.
gr Bondracer :thump_up:
Thanks voor je deskundig advies :thump_up: , het wordt dus Autoart.
Per ardua ad astra
Sad Rebel

Bericht door Sad Rebel »

Ik weet eigenlijk niet goed waar ik dit "berichtje" moet plaatsen. Maar ik heb recent dan ook maar de Aston Martin DBR-9 (No.59 Le Mans 2005) van Autoart (1/18) aangekocht (het is wel duidelijk waar). Wat ik wel grappig vind, is dat op deze auto (onderaan de bumper) reclame wordt gemaakt voor IXO models.

Afbeelding
Per ardua ad astra
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

IXO sponsorde de Astons (in ruil voor de licenties waarschijnlijk):
Afbeelding

Je ziet steeds vaker sponsoring van de modelautofabrikanten op de 1:1 versies. Bijvoorbeeld Ebbro op de Dome: Afbeelding
en Spark op divere LMP prototypes Afbeelding
en Minichamps op de T2M Porsches: Afbeelding

Andere fabrikanten die zo'n model maken, moeten die reclame uiteraard gewoon doorvoeren :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie