Franse kioskmodellen

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gebruikersavatar
tripoux
Berichten: 2197
Lid geworden op: za 22 sep 2007 10:08
Contacteer:

Franse kioskmodellen

Bericht door tripoux »

Hallo, als nieuw forumlid eerst maar eens een vraag: is dit een nieuw onderwerp?
Of zijn de Franse kioskmodellen al eens eerder langsgekomen?

Onlangs heb ik via webklik.nl een eigen eenvoudige website in elkaar geknutseld met foto's van mijn eigen collectie + Franse entourage.

Neem eens een kijkje op http://www.webklik.nl/tripoux.
Reacties en tips zijn welkom in het gastenboek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Welkom Tripoux, volgens mij heb ik dit nog niet tegengekomen op het forum , heb al eens gesneakt op de website en het ziet er allemaal zeer prachtig uit :thump_up: Ik zou zeggen join the club, je bent uniek :thump_up:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Zojuist even op je site gekeken en ziet er erg leuk uit, vooral de gebruikte diorama's zijn erg fraai :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Fritz
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 05 feb 2006 16:13
Locatie: Emmerich

Bericht door Fritz »

Mooie verzameling :thump_up: en de dioramas geven de modellen de laatste touch :worshippy:

En welkom hier
Gebruikersavatar
tripoux
Berichten: 2197
Lid geworden op: za 22 sep 2007 10:08
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Bedankt voor de complimenten en het welkom.
Hoe simpel kan een diorama zijn: feitelijk zijn het niet meer dan een via google in elkaar geknutseld wegdek en een uitgeprinte foto van een Franse achtergrond (via google.fr).

Ik ben benieuwd of er meer verzamelaars van dit materiaal zijn.
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Tripoux, je moet eens kijken bij de collecties van Ricardo en Powersprint , deze heren verzamelen de modellen met James Bond diorama's, ook heel knap (deze worden samen met diorama verkocht)
Bondracer :thump_up:
Gebruikersavatar
Droes
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 17:46
Schaal: 1:18
Locatie: België

Bericht door Droes »

Heey welkom op het forum hier!

Zeker mooie diorama's :worshippy:

Ook leuk al die Franse auto's, mijn verzameling bestaat 100% uit Renault miniaturen (kom je niet vaken tegen nee :P ), je kan deze vinden bij privé collecties :wink:

groeten!
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooie site en welkom hier op het forum :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bart85
Berichten: 180
Lid geworden op: di 14 aug 2007 01:53

Bericht door bart85 »

Leuk leuk, mooi overzicht op je site ook...ik ben fan van deze modelletjes (zie ook mijn collectie http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=12398, denk dat je een paar bekenden tegenkomt :) ) Maar waar koop jij die dingen in Nederland? Ik woon in Zuid-Limburg en de enige plaats waar ze in normale aantallen worden aangeboden is de NAMAC-beurs in Houten en internet...
Bart
Gebruikersavatar
tripoux
Berichten: 2197
Lid geworden op: za 22 sep 2007 10:08
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Een kennis van me handelt in modelauto's. Deels koop ik ze bij hem. Ook wel op de beurs in Houten en via internet. In Limburg zit ook een handelaar die wat minder voor de hand liggende kioskmodellen verkoopt. Als je op marktplaats cfan intikt, krijg je zijn modellen. Voor aardig schappelijke prijzen. Ik ga zo jouw collectie bekijken.

Toegevoegd na 7 minuten:

Afbeelding

Leuke collectie Bart! Het lijkt of jouw Citroën GS heldere koplampen heeft. Klopt dat? Die van mijn GS zijn geel.

Ik heb een tijdlang Minichamps verzameld, maar heb die allemaal verkocht en ben overgeschakeld op kioskmodellen. Voor 1 Minichamps koop je 3 kioskmodellen of meer, terwijl het soms gewoon om Norevmodellen gaat.
Soms qua detaillering wat minder, maar qua sfeer soms beter. Als je begrijpt wat ik bedoel. Een clean perfect Minichampsmodel kan de plank qua sfeer net misslaan (tenminste, dat vind ik).

Het fotograferen met een achtergrond is trouwens een leuke bijkomstigheid bij het verzamelen. Op de foto een Renault Frégate.
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

Een hele mooie site met leuke modellen. Erg leuk gedaan de foto met achtergrond, :thump_up:
Gebruikersavatar
bart85
Berichten: 180
Lid geworden op: di 14 aug 2007 01:53

Bericht door bart85 »

@tripoux: ik heb het nog even gecheckt, en mijn GS (op de bodem staat Altaya, zat in Ixo Junior verpakking) heeft inderdaad heldere 'witte' lampen...kijk maar:

Afbeelding

Leuke tip van die gast op Marktplaats, als ik weer eens een paar tientjes over heb ga ik m zeker mailen :-)
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Prachtige site en helaas pakte hij de verificatie code niet, dus ipv op je gasten boek. Ik val ook wel voor deze kiosk modellen, prijs/kwaliteit vind ik prima. Gelukkig zitten al veel Franse modellen in mijn Dinky Toys reeks, anders ging ik ook hier voor de bijl.
Gebruikersavatar
tripoux
Berichten: 2197
Lid geworden op: za 22 sep 2007 10:08
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Mijn GS heeft gele :idea: :idea: en is uitgekomen in de serie 'Nos chères voitures d'Antan'. Er zit ook een Frans kenteken op. Op die van jou een Portugees? IXO is geloof ik een Portugees merk. Toch grappig die verschillen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

tripoux schreef:Mijn GS heeft gele :idea: :idea: en is uitgekomen in de serie 'Nos chères voitures d'Antan'. Er zit ook een Frans kenteken op. Op die van jou een Portugees? IXO is geloof ik een Portugees merk. Toch grappig die verschillen.
Volgens mij heeft zijn GS een spaans kenteken. M staat voor Madrid.

Ik dacht eigenlijk dat Altaya een spaans merk was met ondernemingen in Frankrijk en Portugal. Altaya werkt nauw samen met IXO. Sommige modellen worden door Altaya uitgebracht en later door IXO.

Als je deze drie sites bekijkt van Altaya zie je regelmatig het zelfde model met kleine verschillen.
Plaats reactie