Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
ja natuurlijk komen er nog meer, zoals je misschien ziet is dit schaal 1/87. Ik heb namelijk een hele modeltreinbaan met scenery(die nog in aanbouw is). Ik ben dus van plan om daar een paar mooie plaatjes te schieten. Maar dat is best lastig door de kleine schaal, licht en de kleine afstand. Dus dat betekend veel foto's schieten en de mooie er tussen uit vissen. Heb er nog en paar staan. Binnenkort dus een update.
p.s. ik hou jouw diorama's ook nauwlettend in de gaten. ziet er prachtig uit!
greetz,
jerico
Toegevoegd na 8 uren 38 minuten:
help een vreselijk ongeluk...
het stel was lekker op vakantie en waren aan het cruisen met hen audi a4 cabrio. Tot nog onbekende reden raakte de man de macht over het stuur kwijt.
Laatst gewijzigd door jerico op ma 14 jul 2008 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
dit is inderdaad gedaan met fotoshop...maar er zit een maar aan. Nou heb ik toevallig een reportage op de tv gevolgd en zag ik dat er hele clubs waren die mini motortjes en verlichting met werkende knipperlichten en remlichten een afstandbestuurbaarautootje van een modelautootje schaal 1/87...dit wilik zelf ook eens nader gaan bekijken, het is dus niet onmogelijk..
Dat ziet er goed uit. Qua scherpte, kleur en belichting veel mooier dan je eerste foto's trouwens. Is met schaal 1:43 soms al lastig. Ik heb een eenvoudige 4 megapixels camera en gebruik geen flits. Alleen daglicht of een halogeenlamp met a4-tje ervoor.
Mocht scherpte een probleem zijn, dan kun je de auto's denk ik ook wel van verder af fotograferen, en vervolgens met photoshop inzoomen (?). Ik heb daar trouwens geen ervaring in.
het probleem met die bovenste foto's was inderdaad dat ze s' avonds zij gemaakt en de modelbaan in een donkere hoek staan dus met weinig licht. Die laatste foto is buiten gemaakt...
Mooie foto's van die Ford GT en Cobra (ik heb hier net dezelfde).
Bij de foto's van de Cobra zie ik dat je ISO-waarde wel heel hoog staat.
200 en zelfs 800 op 1 foto.
Het resultaat is mooier als je de ISO op auto zet of af, je fototoestel op een statief en een sluitertijd van een paar seconden.
Dan word de foto ook scherper en komen de kleuren beter tot hun recht.
Mooie foto's van die Ford GT en Cobra (ik heb hier net dezelfde). Thump_up
Het resultaat is mooier als je de ISO op auto zet of af, je fototoestel op een statief en een sluitertijd van een paar seconden.
ik snap niet wat je hiermee probeerd te zeggen . De iso waarde word al automatisch geregeld en de sluitertijd ligt al veel hoger.Je moet even niet vergeten dat de foto's in het pikkedonker zijn genomen met alleen een lamp eronder en "nep" licht er op...het enigste wat klopt uit je verhaal is dat ik een statief moet gebuiken i.v.m de hoge sluiterstijd , omdat het donker is daarom is hij ook zo spikkelig...heb helaas geen tijd om foto's overdag te maken
Mooie foto's van die Ford GT en Cobra (ik heb hier net dezelfde). Thump_up
ik snap niet wat je hiermee probeerd te zeggen . De iso waarde word al automatisch geregeld en de sluitertijd ligt al veel hoger.Je moet even niet vergeten dat de foto's in het pikkedonker zijn genomen met alleen een lamp eronder en "nep" licht er op...het enigste wat klopt uit je verhaal is dat ik een statief moet gebuiken i.v.m de hoge sluiterstijd , omdat het donker is daarom is hij ook zo spikkelig...heb helaas geen tijd om foto's overdag te maken
Je hoeft ook niet te wachten tot het licht is buiten.
Als je je fototoestel insteld zodat de ISO op auto staat (of gewoon de laagste stand) en de sluitertijd op +-1seconde.
Dan moet er niet veel licht zijn om mooie foto's te kunnen maken.
Je hoeft ook niet te wachten tot het licht is buiten.
Als je je fototoestel insteld zodat de ISO op auto staat (of gewoon de laagste stand) en de sluitertijd op +-1seconde.
Dan moet er niet veel licht zijn om mooie foto's te kunnen maken.