Samenwerking Kyosho en Mattel?
- supercarlover
- Contacteer:
Samenwerking Kyosho en Mattel?
Ik was onlangs bij Tom's in Purmerend en zag een paar Kyosho dozen met het 100% hotwheels logo erop. Zijn ze aan het samenwerken?? Wie weet hier meer van.
Dat klopt , maar volgens mij is dat al een tijdje geleden deze samenwerking tussen Mattel en Hotwheels.
Maar meerdere fabrikanten werken samen o.a.
Norev en Kyosho : Audi A6 lijn
Autoart en Biante : Australische Holden lijn .
Autoart en Mondsee : Mazda5
Revell en Jadi : diverse modellen
Volgens mij ( weet het niet zeker) zijn de Hotwheels/Kyosho modellen
wat minder uitgevoerd dan de gewone Kyosho's .
Maar dat zullen de Partners wel kunnnen uitsluiten wat het verschil precies is.
Maar meerdere fabrikanten werken samen o.a.
Norev en Kyosho : Audi A6 lijn
Autoart en Biante : Australische Holden lijn .
Autoart en Mondsee : Mazda5
Revell en Jadi : diverse modellen
Volgens mij ( weet het niet zeker) zijn de Hotwheels/Kyosho modellen
wat minder uitgevoerd dan de gewone Kyosho's .
Maar dat zullen de Partners wel kunnnen uitsluiten wat het verschil precies is.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Mattel (HotWheels) is de enige officiële licentiehouder van Ferrari-schaalmodellen en dat in de kant en klare schaalmodellen. (niet voor modelbouw)
Andere merken die een Ferrari willen uitbrengen moeten dus betalen aan HotWheels om deze te mogen maken en verkopen.
Daar Kyosho en Mattel graag samenwerken print Kyosho de logo's graag op hun dozen/catalogi (?misschien hebben ze dan andere tarieven?).
Tevens is Kyosho de importeur/distributeur van Mattel (HotWheels) in Japan.
It is a small world
Andere merken die een Ferrari willen uitbrengen moeten dus betalen aan HotWheels om deze te mogen maken en verkopen.
Daar Kyosho en Mattel graag samenwerken print Kyosho de logo's graag op hun dozen/catalogi (?misschien hebben ze dan andere tarieven?).
Tevens is Kyosho de importeur/distributeur van Mattel (HotWheels) in Japan.
It is a small world

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
- supercarlover
- Contacteer:
Tochwel, HW (Mattel) heeft de licentie in handen voor die-cast dus kant en klare modellen.rsh_scuderia schreef:Volgens mij heeft HW niet alle Ferrari licenties in handen. CMC en Exoto maken afzonderlijk afspraken volgens mij.
Ze hebben niet de licentie voor bouwpaketten, vandaar bepaalde modellen komen als 95% done, maar met enkele losse onderdelen.
(Ref. Tamiya 1:12 Enzo - zie foto onderaan)
Op die manier, dus deels bouwpakket kunnen ze omheen Mattel werken kwa licenties.

Laatst gewijzigd door XiPHiAS op ma 22 okt 2007 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, logo heeft er niets mee te zien. Het logo staat er volgens mij voor een of meerdere onderstaande redenen.Ricardo schreef:M.a.w. zonder het Hotwheels logo, mag Kyosho geen ferrari's maken
- HotWheels en Kyosho werken nauw samen gezien dat Kyosho distributeur is van HotWheels in Japan en ze doen daarmee een favor naar elkaar toe.
- Kyosho krijgt vermindering van tarief (royalties) indien ze het logo plaatsen.
Ik 'denk' dat het beide is

Dat denk jij maar, Kyosho zal DIK betalen aan HotWheels dat logotje is maar bijzaak (zie mijn vorige post).Ricardo schreef:Ik weet bijna 100% zeker dat ik gelijk heb. Op het moment bezit Hotwheels bijna alle licenties om Ferrari modellen te maken. Kyosho kan en mag deze alleen produceren met toestemming van Hotwheels
Logisch dus dat Hotwheels er iets voor terug wil zien, in dit geval een logo op de doos van Hotwheels.
- Ferrari10flrb
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Kyosho
Ik lees ook her en der bij aanbieders van Kyosho:
Exclusively made for Minichamps by Kyosho
De Hotwheels Elite zijn prima modellen, alleen wel erg duur. De rest van Hotwheels en zeker de F1 modellen ben ik niet over te spreken.
Kyosho laat zien hoe het moet dat ook tegen redelijke prijzen mooie gedetailleerde modelen te maken zijn.
Exclusively made for Minichamps by Kyosho
De Hotwheels Elite zijn prima modellen, alleen wel erg duur. De rest van Hotwheels en zeker de F1 modellen ben ik niet over te spreken.
Kyosho laat zien hoe het moet dat ook tegen redelijke prijzen mooie gedetailleerde modelen te maken zijn.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/