Samenwerking Kyosho en Mattel?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

supercarlover
Contacteer:

Samenwerking Kyosho en Mattel?

Bericht door supercarlover »

Ik was onlangs bij Tom's in Purmerend en zag een paar Kyosho dozen met het 100% hotwheels logo erop. Zijn ze aan het samenwerken?? Wie weet hier meer van.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Dit is al een tijdje zo. Het fijne weet ik er niet van, maar het zal wel met de licensie te maken hebben. Wellicht dat Kyosho zo de prijs lager kan houden dan zonder Hot Wheels logo.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Dat klopt , maar volgens mij is dat al een tijdje geleden deze samenwerking tussen Mattel en Hotwheels.
Maar meerdere fabrikanten werken samen o.a.

Norev en Kyosho : Audi A6 lijn
Autoart en Biante : Australische Holden lijn .
Autoart en Mondsee : Mazda5
Revell en Jadi : diverse modellen

Volgens mij ( weet het niet zeker) zijn de Hotwheels/Kyosho modellen
wat minder uitgevoerd dan de gewone Kyosho's .
Maar dat zullen de Partners wel kunnnen uitsluiten wat het verschil precies is.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Mattel (HotWheels) is de enige officiële licentiehouder van Ferrari-schaalmodellen en dat in de kant en klare schaalmodellen. (niet voor modelbouw)

Andere merken die een Ferrari willen uitbrengen moeten dus betalen aan HotWheels om deze te mogen maken en verkopen.

Daar Kyosho en Mattel graag samenwerken print Kyosho de logo's graag op hun dozen/catalogi (?misschien hebben ze dan andere tarieven?).

Tevens is Kyosho de importeur/distributeur van Mattel (HotWheels) in Japan.

It is a small world :dance:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Volgens mij heeft HW niet alle Ferrari licenties in handen. CMC en Exoto maken afzonderlijk afspraken volgens mij.
supercarlover
Contacteer:

Bericht door supercarlover »

Laten die 2 maar flink samenwerken, kan mattel eindelijk leren hoe ze goede modellen moeten maken. Mattel kan beter al hun modellen door Kyosho laten produceren. Mattel en Kyosho blij omdat ze meer modellen verkopen. Wij blij omdat we eindelijk goede (ferrari) modellen krijgen.
Eind goed al goed.
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

rsh_scuderia schreef:Volgens mij heeft HW niet alle Ferrari licenties in handen. CMC en Exoto maken afzonderlijk afspraken volgens mij.
Tochwel, HW (Mattel) heeft de licentie in handen voor die-cast dus kant en klare modellen.

Ze hebben niet de licentie voor bouwpaketten, vandaar bepaalde modellen komen als 95% done, maar met enkele losse onderdelen.
(Ref. Tamiya 1:12 Enzo - zie foto onderaan)
Op die manier, dus deels bouwpakket kunnen ze omheen Mattel werken kwa licenties.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door XiPHiAS op ma 22 okt 2007 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

M.a.w. zonder het Hotwheels logo, mag Kyosho geen ferrari's maken :mrgreen:
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Ricardo schreef:M.a.w. zonder het Hotwheels logo, mag Kyosho geen ferrari's maken :mrgreen:
Neen, logo heeft er niets mee te zien. Het logo staat er volgens mij voor een of meerdere onderstaande redenen.

- HotWheels en Kyosho werken nauw samen gezien dat Kyosho distributeur is van HotWheels in Japan en ze doen daarmee een favor naar elkaar toe.

- Kyosho krijgt vermindering van tarief (royalties) indien ze het logo plaatsen.

Ik 'denk' dat het beide is :)
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:wink: Ik weet bijna 100% zeker dat ik gelijk heb. Op het moment bezit Hotwheels bijna alle licenties om Ferrari modellen te maken. Kyosho kan en mag deze alleen produceren met toestemming van Hotwheels :thump_up: Logisch dus dat Hotwheels er iets voor terug wil zien, in dit geval een logo op de doos van Hotwheels.
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Ricardo schreef::wink: Ik weet bijna 100% zeker dat ik gelijk heb. Op het moment bezit Hotwheels bijna alle licenties om Ferrari modellen te maken. Kyosho kan en mag deze alleen produceren met toestemming van Hotwheels :thump_up: Logisch dus dat Hotwheels er iets voor terug wil zien, in dit geval een logo op de doos van Hotwheels.
Dat denk jij maar, Kyosho zal DIK betalen aan HotWheels dat logotje is maar bijzaak (zie mijn vorige post).
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:wink: Bijzaak :think: Denk dat elk bedrijf z'n logo wel op de verpakking wil zien van z'n concurrent :mrgreen: Zeker omdat Hotwheels qua imago toch wel een boost kan gebruiken :wink:
Paultje

Bericht door Paultje »

Als Kyosho nou eens de Ferrari F2007 van Kimi maakt in schaal 1/18 en 1/43 zal al erg fijn zijn haha :mrgreen: :thump_up: dan mag van mij over de hele doos het logo van Hot Wheels staan :worshippy:
Audi!!!!!!!
Henri
Contacteer:

Bericht door Henri »

HW heeft de licentierechten van kant en klare auto's.
Andere fabrikanten mogen wel Ferrari's leveren in kit vorm. Vandaar dat de Mini Car series alle Ferrari's als zeer simpele kitjes geleverd worden.
Follow me at AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Kyosho

Bericht door Ferrari10flrb »

Ik lees ook her en der bij aanbieders van Kyosho:

Exclusively made for Minichamps by Kyosho

De Hotwheels Elite zijn prima modellen, alleen wel erg duur. De rest van Hotwheels en zeker de F1 modellen ben ik niet over te spreken.

Kyosho laat zien hoe het moet dat ook tegen redelijke prijzen mooie gedetailleerde modelen te maken zijn.
Plaats reactie