Porsche 911R Corretto Collezione ?

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
p--911
Berichten: 119
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:11
Locatie: Lonneker

Porsche 911R Corretto Collezione ?

Bericht door p--911 »

Even een vraagje; wie kent het merk Corretto Collezione? Ik heb op ebay een Porsche 911R van 1972 gekocht van dit merk (zie foto hieronder).
Hij ziet er op het plaatje goed gedetailleerd uit. Lijkt ook wel op het 911R model van Spark. Kan er via Google/Ebay e.d. weinig ver vinden, behalve dat er ook een serie voor Kyosho is gemaakt. Ben wel benieuwd of er nog meer bekend over is.



Afbeelding
Gebruikersavatar
p--911
Berichten: 119
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:11
Locatie: Lonneker

Bericht door p--911 »

Heb het modelletje nu enige tijd binnen en het is exact dezelfde als het Spark 911R model, zie de foto's hieronder. Prachtig gedetailleerd overigens, beter dan het gemiddelde Minichamps-niveau in mijn optiek.
Zal jullie binnenkort in het onderdeel 'privé-collecties' kennis laten maken met mijn 1:43 Porsche 911 collectie. Geloof dat er hier wel meer Porsche liefhebbers zijn nl.
Ik verzamel alleen 1:43 911 straatmodellen van 1964 tot heden, racemodellen interesseren me niet zoveel. Heb er zo'n 65, de meeste van minichamps natuurlijk, maar ook Schuco, Ebbro, Autoart, en m'n nieuwste aanwinst die moet binnenkomen is een 73er 2.4S van Norev. Ben benieuwd hoe die er uitziet.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door p--911 op do 27 dec 2007 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Het sokkeltje lijkt me wel van Minichamps. Niet heel vreemd natuurlijk nu Minichamps en Spark tot hetzelfde concern behoren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
p--911
Berichten: 119
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:11
Locatie: Lonneker

Bericht door p--911 »

Dinky_Boy schreef:Het sokkeltje lijkt me wel van Minichamps. Niet heel vreemd natuurlijk nu Minichamps en Spark tot hetzelfde concern behoren.
Ik had al hetzelfde idee, maar het klopt toch niet. Je kunt ze ook niet stapelen zoals dat met die Minichamps vitrines onderling kan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door p--911 op do 27 dec 2007 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Afbeelding
Een spark heeft veel meer details dan een Minichamps
Minichamps is maar een vage schim van het orgineel model
De Sparkmodellen zijn veel beter
Afbeelding
Gebruikersavatar
p--911
Berichten: 119
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:11
Locatie: Lonneker

Bericht door p--911 »

PORSCHE schreef: Een spark heeft veel meer details dan een Minichamps
Minichamps is maar een vage schim van het orgineel model
De Sparkmodellen zijn veel beter
Mooi modelletje ook die zilvergrijze 911R. Heeft ook andere details dan die gele die ik heb. Zoals die dop op de motorkap en de buitenspiegel. Zal wel zitten in het feit dat de zilveren van '67 is en de gele van '72.
Vind Spark ook beter dan Minichamps, heb zelf ook nog een Ruf Yellowbird van Spark.
Moet wel zeggen dat ik de actuele modellen van Minichamps best goed vind. Ik heb ook een aantal wat oudere modellen van Minichamps, zoals de 930's coupé en de 964 coupé, die zijn naar actuele maatstaven toch minder. Hoewel er toch veel geld voor gevraagd wordt.
Wat ik altijd al wel goed vind aan Minichamps zijn de verhoudingen van de modelletjes. Tenminste de Porsche's, andere modellen heb ik niet.
Gebruikersavatar
dannyl
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 01:40
Locatie: stein

Re: Porsche 911R Corretto Collezione ?

Bericht door dannyl »

Weet iemand of die gele van P-911 nog ergen te krijgen is ? Ik heb deze gemist
nothing beats the sound of a flat six....

1:18 modellen te koop
Gebruikersavatar
p--911
Berichten: 119
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:11
Locatie: Lonneker

Re: Porsche 911R Corretto Collezione ?

Bericht door p--911 »

Hoi Danny,

Volgens mij is het dezelfde 911R die Spark ook heeft en volgens mij via Kyosho ook verkocht wordt. Alleen weet ik niet of ie nog ergens in het geel leverbaar is.
Gebruikersavatar
dannyl
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 01:40
Locatie: stein

Re: Porsche 911R Corretto Collezione ?

Bericht door dannyl »

Nee het is niet helemaal dezelfde als de spark. Deze heeft geen tankdop in de voorklep.
Maar ik heb hem ondertussen gevonden op de site van TOM`S
nothing beats the sound of a flat six....

1:18 modellen te koop
Gebruikersavatar
p--911
Berichten: 119
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:11
Locatie: Lonneker

Re: Porsche 911R Corretto Collezione ?

Bericht door p--911 »

dannyl schreef:Nee het is niet helemaal dezelfde als de spark. Deze heeft geen tankdop in de voorklep.
Maar ik heb hem ondertussen gevonden op de site van TOM`S
:doh: stupid me! Dat van die tankdop heb ik hierboven zelf al eerder gepost!
Plaats reactie