Tony Toy

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Tony Toy

Bericht door Wim83 »

Triest nieuws vanuit Mechelen...

Eddy Van Nylen a.k.a. 'Tony Toy' is dinsdag onverwacht overleden. :(

Een figuur niet weg te branden uit mijn jeugd, gezien hij zo'n 14 jaar -tot voor dinsdag- de winkel opengehouden heeft. Een begrip in Mechelen. Rest in Peace.


Let op datum: topic is oud :!:
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Tony Toy

Bericht door Bondracer »

Wim83 schreef:Triest nieuws vanuit Mechelen...

Eddy Van Nylen a.k.a. 'Tony Toy' is dinsdag onverwacht overleden. :(

Een figuur niet weg te branden uit mijn jeugd, gezien hij zo'n 14 jaar -tot voor dinsdag- de winkel opengehouden heeft. Een begrip in Mechelen. Rest in Peace.
Effen schrikken, heb hier vroeger nog regelmatig gekocht , de man was de rust zichzelve en wist precies wat het reilen en zeilen inhield onder de miniatuurautoverzamelaar , het was bij hem zelfs mogelijk om kits in kleur naar wens laten te maken.
RIP Eddy
ServaesStijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za 04 nov 2006 16:24
Locatie: Mechelen

Re: Tony Toy

Bericht door ServaesStijn »

Ik ben zelf van Mechelen, maar was de laatste tijd er niet binnen geweest en heb dit topic over het hoofd gezien.

Maar kreeg daarnet zijn dochter aan de lijn om mij het nieuws te vertellen en moet zeggen dat ik er toch wat van aangedaan ben.

Net zoals Wim83 ben ik door zijn winkel gebeten met de microbe die me tot nu niet heeft losgelaten. Ik was 9 jaar de eerste keer dat ik daar een autootje mocht kiezen. Vroeger kwam ik er elke week langs omdat mijn oma er op 50m van woonde en ben er zelfs begin November nog binnen geweest.

Zijn dochter heeft gezegd dat de winkel openblijft.
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Tony Toy

Bericht door Bondracer »

Moeder en dochter gaan tijdelijk verder de zaken waarnemen , maar het bestellen en maken van kits zal waarschijnlijk gestopt worden vanwege te complex (wat begrijpelijk is als je niet in het modelautowereldje voor 100% thuis bent).
Hopelijk blijven de zaken goed lopen voor de 2 dames :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
wouterspiessens
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 23:28
Schaal: 1:18

Re: Tony Toy

Bericht door wouterspiessens »

Weet er iemand of de nieuwe vestiging al open is? En welk het adres is? zou graag eens een kijkje gaan nemen..
Kocht er vroeger vaak.. :)
=> Website coming soon.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Tony Toy

Bericht door alain_1978 »

wouterspiessens schreef:Weet er iemand of de nieuwe vestiging al open is? En welk het adres is? zou graag eens een kijkje gaan nemen..
Kocht er vroeger vaak.. :)
Hey Wouter,
Ik heb net een mailtje verstuurd naar het mailadres van Tony Toy dat destijds bestond.
De mail is blijkbaar toch aangekomen aangezien ik geen foutmelding krijg.
Misschien dat zijn dochter Brigitte de mailbox nog controleert.
Destijds heeft ze me gezegd dat ze waarschijnlijk een nieuwe zaak ging beginnen in Hofstade en ze ging iedereen
op de hoogte houden want ze vroeg aan iedereen het mailadres maar ik heb er eerlijk gezegd niets meer van gehoord.
Soms denk ik dat ze er gewoon mee gestopt is. Ergens wel een beetje begrijpelijk want ze was totaal niet thuis in die miniatuurwereld.
Wel jammer want ne mens kon er wel exclusieve dingen vinden of bestellen.
Ik hou je zeker op de hoogte als ik een antwoord krijg.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
wouterspiessens
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 23:28
Schaal: 1:18

Re: Tony Toy

Bericht door wouterspiessens »

alain_1978 schreef:
wouterspiessens schreef:Weet er iemand of de nieuwe vestiging al open is? En welk het adres is? zou graag eens een kijkje gaan nemen..
Kocht er vroeger vaak.. :)
Hey Wouter,
Ik heb net een mailtje verstuurd naar het mailadres van Tony Toy dat destijds bestond.
De mail is blijkbaar toch aangekomen aangezien ik geen foutmelding krijg.
Misschien dat zijn dochter Brigitte de mailbox nog controleert.
Destijds heeft ze me gezegd dat ze waarschijnlijk een nieuwe zaak ging beginnen in Hofstade en ze ging iedereen
op de hoogte houden want ze vroeg aan iedereen het mailadres maar ik heb er eerlijk gezegd niets meer van gehoord.
Soms denk ik dat ze er gewoon mee gestopt is. Ergens wel een beetje begrijpelijk want ze was totaal niet thuis in die miniatuurwereld.
Wel jammer want ne mens kon er wel exclusieve dingen vinden of bestellen.
Ik hou je zeker op de hoogte als ik een antwoord krijg.

Ik heb er de voorbije 3 maanden reeds 2 mails naar verzonden en nooit antwoord gekregen..
Als je echter op de website kijkt, staat er wel degelijk dat een nieuwe winkel zal geopend worden..
=> Website coming soon.
ServaesStijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za 04 nov 2006 16:24
Locatie: Mechelen

Re: Tony Toy

Bericht door ServaesStijn »

Als ik me had goed voorhad, zou de nieuwe winkel gelegen zijn de in de muizenstraat te Hofstade. Maar geen idee wanneer de winkel open zal gaan. Dacht dat het oorspronkelijke idee was voor het najaar van 2008. Toen ze uitverkoop deden, was er spraken van enkele maanden. Het laatste dat ik weet dat de winkel eind juli is leeggehaald.

Sindsdien hoe ik de website regelmatig in het oog, om te zien wanneer de nieuw winkel open zal gaan.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Tony Toy

Bericht door alain_1978 »

Ik krijg ook geen antwoord op mijn mail. Waarschijnlijk is het adres niet meer actief of wordt het niet meer nagekeken.
Jammer maar ja......
Eddy zijn dochter heeft me destijds ook verteld dat het geen gewone winkel meer zou zijn ook.
Hiermee bedoel ik dat de nieuwe winkel niet alle dagen meer zou geopend zijn zoals andere winkels maar
dat ze zou gaan werken met koopdagen die aangekondigd worden. Dus verzamelaars zouden op de hoogte
gebracht worden op welke data de winkel zou open zijn.
Ik weet het eerlijk gezegd allemaal niet meer wat er nog van gaat komen. Enfin, we zien wel...
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
ServaesStijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za 04 nov 2006 16:24
Locatie: Mechelen

Re: Tony Toy

Bericht door ServaesStijn »

Alain,

Op de website van tony toy staat sinds kort dat ze terug open zijn en dat je naar een gsm nummer moet bellen om een afspraak te maken en ook een email adres voor eventuele bestellingen. Misschien dat je zo nog antwoord kan krijgen op je mail.

Ik hoop dat het gaat lukken met de winkel. Alle begin is moeilijk en zeker als je het onverwacht moet overnemen en je draai moet vinden in "de miniatuurwereld".
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Tony Toy

Bericht door alain_1978 »

ServaesStijn schreef:Alain,

Op de website van tony toy staat sinds kort dat ze terug open zijn en dat je naar een gsm nummer moet bellen om een afspraak te maken en ook een email adres voor eventuele bestellingen. Misschien dat je zo nog antwoord kan krijgen op je mail.

Ik hoop dat het gaat lukken met de winkel. Alle begin is moeilijk en zeker als je het onverwacht moet overnemen en je draai moet vinden in "de miniatuurwereld".
Hey Stijn,
Bedankt voor je reactie. Ik was enkele weken geleden nog eens gaan kijken op hun website en toen stond het vorige er nog op.
Dan zal het nog niet zo lang geleden veranderd zijn. Bedankt voor de tip :thump_up:
Ja, het zal niet gemakkelijk zijn da's waar.
Dan ga ik eens een afspraak maken zodat ik eens kan zien wat ze er van gemaakt hebben. Ben nieuwsgierig eigenlijk.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
audifreak
Berichten: 20
Lid geworden op: do 27 nov 2008 20:54

Re: Tony Toy

Bericht door audifreak »

Ik heb gehoord dat ze er met gestopt is, dat het niet te combineren is met haar andere job. Ik heb voor mij een heel goed adres gevonden en dat is zeker de moeite waard om even verder te rijden. Delatour in Heist op den berg, je vindt er echt een ruim aanbod. Ook speciale modellen worden speciaal voor je opzij gezet. Echt dus de moeite om eens te gaan kijken. Ben zelf van Lier dus voor mij is dit echt ideaal! :dance:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Tony Toy

Bericht door alain_1978 »

De website is niet meer actief. Ik denk dat het helemaal gedaan is nu.
Sinds Eddy overleden is, is het nooit meer hetzelfde geweest :(
Eddy, waar je ook bent, bedankt voor al die uren dat we in je winkel konden komen discussieren over autominiaturen.
Het was een mooie tijd...
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Plaats reactie