Schaalmodel total loss bij levering !

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Droes
Schaal: 1:18

Schaalmodel total loss bij levering !

Bericht door Droes »

Hallo medeverzamelaars..

Het is mij, na 2 jaar en half stevig doorverzamelen, nu ook overkomen..

Je verwacht een pakketje, je tekent voor ontvangst, je doet het pakket open en je krijgt dit....

Afbeelding
Afbeelding

Geen prettig zicht en een steek door mn hart aangezien het best een zeldzaam model is.. :doh:

Goed ja.. ik wist dat het een verzekerde verzending was, dus toch maar even contact opgenomen met de transport firma DPD Belgium.
Heb daar vriendelijk de raad gekregen om contact op te nemen met de verzender van het pakket (een Nederlander) en mijn verhaal te doen.

De verzender dient dan binnen de 7 dagen? klacht in te dienen bij DPD Nederland.

Nu is mijn vraag, wat kan ik verder nog doen? Enige tips?
Ik wil geen klacht indienen tegen de aardige man die het pakket verzonden heeft, wel tegen DPD.

Wat gebeurd er als de verzender van het pakket klacht neerlegt? :roll:

Moet ik nog verdere stappen ondernemen?

Groeten
Droes
Afbeelding Afbeelding
maikel

Bericht door maikel »

Wow :shock: zo erg heb ik het nog nooit gezien :doh: dit is echt erg.
Misschien kunnen jij en de verkoper samen een klacht indienen, samen sta je sterker :thump_up:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Allereerst zou ik de verkoper (verstuurder) van het model op de hoogte stellen van het feit dat het model zo bij je binnen is gekomen. Het ziet er heftig beschadigd uit. Daarnaast zou ik even in de voorwaarden kijken van het bedrijf wat het verstuurd is en wat je aan schadevergoeding kan verwachten en wat je er voor moet doen.

Overleg met verkoper wat hij gaat ondernemen.

Succes iig met de afwikkeling. Het is nooit leuk om een model kapot aan te treffen en zeker niet als je hem ze graag wilde hebben.
Afbeelding
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Hoe was de doos waar het model in verpakt was er dan wel niet aan toe?

Lijkt wel om ze op het model gestaan hebben , zo ernstig is de schade.

Lijkt me inderdaad verstandig om samen met de verkoper een klacht in te dienen bij de transporteur.

Succes .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

zo te zien zat ie goed in de watten. Hoe zag de doos er uit? want op het plaatje lijkt de doos redelijk.
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik had het laatst ook met een 1/43 Alpine A442. Gekocht voor een paar euro in Duitsland. Meteen de verzender een mailtje gestuurd met een foto van het wrak. Hij heeft keurig alles gecrediteerd - ook de verzendkosten.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
chummy dj

Bericht door chummy dj »

droes..

hoop dat alles goed komt in jou voordeel...wat ik raar vind is dat de zij deur eruit is,normaal zit die goed vast...of is het model van plastiek...
elcamino

Bericht door elcamino »

@droes

Kwam dat pakketje uit den bosch ?????
Weet het haast wel zeker

groet elcamino
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik heb wel eens een geplette 3 inch model, maar dit slaat alles zeg, zonde! Hoop voor je dat je het goed kunt regelen, maar ik vind het zelf ook altijd zonde van het model, zie die maar weer eens te vinden.
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

Zal moeilijk worden, ikzelf heb ook al een paar beschadigde leveringen gehad en meestal mocht ik zelf opdraaien voor de kosten.

Veel succes met DPD, die zijn ZEER laks op vanalles en nogwat. Vorige week kwam er een levering toe en ik hoorde het pak op de grond ploffen tot binnen in mijn bureau. Toen ik de deur opendeed vroeg ik aan de besteller "zwaar pak zeker?" aan zijn reactie kon ik zien dat hij dacht "oeps die heeft dat gehoord".

DPD heeft het nooit gedaan, zo heb ik een geschil met DPD van een pak dat nooit is toegekomen. Ze hebben tot op vandaag al alles geprobeerd om mij in mijn ongelijk te stellen, zelfs proberen te laten tekenen bij een volgende levering op de bon van de verloren levering... :thump_down: :thump_down:

Ik heb 1 ding geleeerd "ZEER GOED inpakken" want die mannen laten het vallen en gooien ermee! Ook bij de post niet enkel bij DPD.

Mijn ouweheer heeft vroeger in de transport gewerkt en die vertelde mij hetvolgende : "pak altijd zeer goed in, de ene keer heb je geluk en lig je bovenaan de vrachtwagen, maar als je onderaan de vrachtwagen terechtkomt kan je wel es dik pech hebben". Zeer goede bedenking, zelf had ik hieraan nog niet/nooit gedacht.

Momenteel heb ik 3 geschillen met TNT, waarvan de oudste dateerd van Juni dit jaar... tot op heden nog de vergoeding nog niet mogen ontvangen.
Dus het zal een tijdje duren.

Moraal van het verhaal : EIS altijd een goede verpakking, en zeker als je koopt van particulieren, deze hebben geen ervaring met opsturen en daar kan het meestal wel eens foutlopen.

Ben je trouwens zeker dat het model in perfecte conditie is vertrokken?
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

XiPHiAS schreef: Ben je trouwens zeker dat het model in perfecte conditie is vertrokken?
Daarom vroeg ik of de doos in goede staat was. Voor zo'n schade lijkt het me dat de doos ook beschadigd moet zijn.
XiPHiAS

Bericht door XiPHiAS »

buttonfreak schreef:[..]

Daarom vroeg ik of de doos in goede staat was. Voor zo'n schade lijkt het me dat de doos ook beschadigd moet zijn.
Ja, idd ... heb je een foto van de doos?

Ik neem ALTIJD foto's ... als ik dozen verstuur en als ik ze krijg met schade aan. Als mijn doos dan beschadigd is kan ik aantonen ze perfect was toen ik ze verstuurde.
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

:shock: :cry: Daar heeft echt iemand met z'n @#$%^& poten :nuts: bovenop gestaan. :twisted:
Shit zeg, dat gun je niemand. Succes met de afwikkeling.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
ferrariboy
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

heb dit ook eens bij dpd voorgehad dat er modelauto niet aankwam een ferrari f93a, zei zeiden dat hij door mij was afgetekend ( bij de eerste ronde vonden ze mijn adres niet en de volgende dag wel en waren ze er vanaf) heb de papieren via de verkopen kunnen inzien en daar stond idd een handtekening op maar niet de mijne, ik heb dan klacht ingediend en verschillende keren aan het hoofdkwartier gestaan en ze zeiden me dat ik geen klacht kon indienen alleen de verkoper kan dat. je kan alleen hopen dat je verkoper er veel tijd in wil steken en dat je zo het geld kan recupereren , dit heeft bij mij meer dan een half jaar geduurd maae uiteindelijk heb ik mijn geld gekregen en dit was een niet verzekerde verzending. nu bestel ik bijna nooit meer vanuit Nederland want heb daar 4 modelauto´s gekocht en drie kwamen erdoor alsof ze door een pletwals waren aangereden.
zou zeggen veel succes en hopelijk werkt de verkoper mee
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

dit is echt te erg om mee te maken.

heb zelf 6 weken vakantie werk gedaan in een veiligheidsmaterialen verkoop/magazijn winkel...en als je zag hoe die dhl man alle pallets erin propte...dan sta je zo te kijken >>> :shock: <<<

ik hoop dat je tot een compromie komt...met de dpd en de verkoper...

greetz,

jerico
Afbeelding
Plaats reactie