Ebay aankoop in Amerika

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Ebay aankoop in Amerika

Bericht door Powersprint »

Hallo mensen van het goede modelautoleven!

Ik heb een vraag, en wel de volgende:

Op ebay staat een modelauto te koop die ik tot nu toe alleen nog maar op de Amerikaanse ebay ben tegen gekomen. De verkoper heeft 787 100% positieve feedback, maar nu wil ik graag weten wie er nog meer ervaring heeft met het kopen van modelauto's in Amerika.

En dan doel ik vooral op de vragen:

wat is de status van de pakketjes als ze aankomen ( beschadigd of nog in mint conditie?)
Hoe lang duurt het ongeveer voordat het pakketje arriveerd?

Het pakketje kan als gift op worden gestuurd, dus als het goed is hoef ik dan geen invoerrechten/btw te betalen.

Mocht er nog iets anders zijn dat ik over het hoofd heb gezien, dan hoor ik dat graag :thump_up:

Groetjes Arno

ps: het gaat om deze set
Afbeelding
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Jantje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 06 apr 2006 13:18
Locatie: Budel

Bericht door Jantje »

Hoi Arno,

Met het verzenden van pakketen uit Amerika is niets mis, maar het kan ooit een week duren maar soms ook een maand.
Het enige probleem is de douanekosten. Je kunt het pakketje wel als gift laten versturen maar er wordt heel veel gecontroleerd en ook op pakketen die als gift verstuurd worden.
Hoop dat je er iets mee kunt
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

Als je laat opsturen als Gift is de waarde van het pakket automatisch zeer laag, dit wil zeggen dat indien het pak beschadigd of helemaal niet geleverd wordt u dan ook maar op dat klein bedrag zal vergoed worden.

Ik weet niet hoe goedkoop/duur dat model is maar ik vind dat wel een belangrijke factor.
Gebruikersavatar
rpmobilitydesign
Berichten: 594
Lid geworden op: di 12 okt 2004 14:24
Schaal: 1:18
Locatie: Warwickshire, VK

Bericht door rpmobilitydesign »

daarnaast zijn de verzend kosten vaak erg hoog. Maar alles wat ik ooit kreeg is goed en in mint conditie aangekomen.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Ebay Amerika

Bericht door Ferrari10flrb »

Heb een aantal keren wat besteld in de VS en tot op heden géén problemen gehad en ook erg snel geleverd.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Bedankt voor alle antwoorden mensen. Ik ben er al iets wijzer door geworden :thump_up:
rpmobilitydesign schreef:daarnaast zijn de verzend kosten vaak erg hoog. Maar alles wat ik ooit kreeg is goed en in mint conditie aangekomen.
De verzendkosten die deze man aanhoudt zijn ongeveer €20,- Het is inderdaad aan de hoge kant, maar €50,- incl verzendkosten voor een GMP vind ik niet veel :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
rpmobilitydesign
Berichten: 594
Lid geworden op: di 12 okt 2004 14:24
Schaal: 1:18
Locatie: Warwickshire, VK

Bericht door rpmobilitydesign »

Powersprint schreef:Bedankt voor alle antwoorden mensen. Ik ben er al iets wijzer door geworden :thump_up:

[..]

De verzendkosten die deze man aanhoudt zijn ongeveer €20,- Het is inderdaad aan de hoge kant, maar €50,- incl verzendkosten voor een GMP vind ik niet veel :)
Nee dat is zeer, zeer redelijk!
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ligt er maar denk ik net aan wie op wat voor manier het verstuurt, mijn MR Lambo is voor $15,- uit de states gekomen, maar voor € 20,- mag je volgens mij ook niet klagen.
Het gift principe is erg moeilijk, veel willen het al niet meer doen en als het gedaan wordt, dan staat er zoals eerder gezegd een laag bedrag op je box waardoor je eventuele vergoeding ook veel lager uit zal vallen.

Mijn idee is dat als je zoiets echt wilt hebben je dan ook gewoon deze kosten erbij moet incalculeren, krijg je deze kosten niet, dan is het mazzel, heb je ze wel, dan valt het iig niet tegen. Zeker waarneer iets beschadigd aankomt is het makelijker te verhalen dan waarneer je iets als gift verstuurd gekregen heb.
Corvetteboy
Berichten: 308
Lid geworden op: za 21 jan 2006 19:23
Schaal: 1:43
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Corvetteboy »

Ik laat al mijn bestelde modellen vanuit de USA naar kenissen sturen die ik daar heb. Als ik een paar dingen besteld heb sturen ze dat op naar mij in 1 doos :wink:
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Hey Arno , heb al regelmatig iets van de USA laten afkomen en nooit problemen gekend, pakketje meestal binnen de 10 dagen afgeleverd als je met Visa of Paypal betaald omdat de centjes dan direkt op hun rekening komen, bij internatioale overschrijving zit je nog wel met gedeelde bankkosten en duurt het toch al gauw 3 a 5 dagen langer. Eveneens in het achterhoofd houden dat (ik spreek nu voor Belgie) ik telkens bij aflevering aan de man van de post 10€ douanekosten (customertaxes) moet bijbetalen ,maar meestal ben je dan nog goedkoper af dan dat je een evenwaardig model in Europa koopt, zeker met de koers van de dollar nu.
Bondracer :thump_up:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Voor 30 dollar is de meest voorkomende prijs die ik tot nu toe heb gehad voor verzending vanuit Amerika (+- 20 euro). Heb tot nu toe geen problemen mee gehad maar dat hangt net zoals in Europa af van de verkoper.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Bericht door rpi »

Ik heb echt al heel vaak spullen via Ebay gekocht. Soms voor duizenden euro's (foto apparatuur). Maar ook diverse modelauto's en modelbouw.

Ook zelf verkocht overigens.

Nog nooit 1 beschadigd ding ontvangen en vrijwel altijd was ik verbaasd hoe snel ik het in huis had.

Om zeker te zijn van de verkoper, stuur ik meestal vooraf wel een mail met wat vragen. Gewoon om te zien of het een betrouwbaar persoon is. Als ik het dan nog niet helemaal vertrouw stuur ik een mailtje dat ik iemand in de betreffende buurt ken en dat die het wil ophalen/contant betalen.

Als ze dat dan niet willen of geheel niet reageren, haak ik af.

Let wel op dat als je via Paypal betaald (met je creditcard) je vaak de omrekening van $ naar € beter niet door Paypal kan laten doen. Die hebben meestal een minder gunstige omrekenkoers dan de creditcard maatschappij.

Modelauto's zit in NL geen invoerrechten op, wel BTW bij invoer 19%.

Jammer genoeg nemen veel verkopers niet de moeite om een waardering te geven na transactie.
Gebruikersavatar
fobie
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 12:38
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper

Bericht door fobie »

Waarom zo ver er één gaan zoeken als ze ook in Europa verkrijgbaar zijn?Stuur me een pm en ik stuur je de link door.Kost wel 108 euro + verzending maar is in een andere kleur. :thump_up:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb goede ervaringen met ebay aankopen uit de USA. Super gunstig met die lage dollarkoers :mrgreen:
Het is inderdaad even opletten wat ze berekenen als verzendkosten. Ik heb er twee waar ik regelmatig wat bestel en die verzenden meerdere 1/43s meestal voor ca. $ 13,00 das minder dan EUR 10 8)

De douane komt inderdaad centjes halen: 19% BTW + inklaringskosten (laatste keer dat ik de sjaak was bedroegen die EUR 16,50 ofzo) behalve als de verzender een lage waarde opgeeft: toy $10 of gift etc.

Ik heb de spullen meestal met een week binnen als ik met PayPal betaal.

Succes.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Mensen, bedankt voor jullie antwoorden! Jullie hebben me ervan overtuigd om het pakket op te laten sturen, maar dan niet als gift. Jullie horen nog van me als het pakketje binnen is :thump_up:

Groetjes Arno, en nogmaals bedankt :!:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie