Verschil in afwerking tussen merken onderling

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
p--911

Verschil in afwerking tussen merken onderling

Bericht door p--911 »

Ik heb van een tweetal automodellen identieke exemplaren van verschillende modelauto-merken. Een 1:43 Porsche 993 Turbo in arenarood van Schuco en Minichamps en een 1:43 997S van Minichamps en AutoArt. Leuk is dan dat je ze prima kunt vergelijken zie de foto's hieronder. Ben benieuwd of er meer onder ons zijn met dezelfde soort foto's.

De 993, vooraan de Minichamps, achteraan de Schuco.
Afbeelding

nu in omgekeerde volgorde:

Afbeelding

en de achterzijde

Afbeelding

De 993 Turbo van Schuco is er een uit de toenmalige Dealer Collectie van Porsche, maar vooral de wielen en de lak zijn veel minder als die van de Minichamps. Die laatste is natuurlijk ook een aantal jaren later gemaakt.

De 997 S, vooraan de Minichamps, achteraan de AutoArt

Afbeelding

Het valt niet helemaal direct op, maar de AutoArt is in mijn ogen veel beter dan z'n Minichamps-broeder. Let op de remklauwen, deurnaden en dakgoten. Wat ik vergeten ben te fotograferen zijn de ruitenwissers, ook die zijn door AutoArt veel mooier gemaakt. Het enige wat AutoArt van mij had mogen doen is de zijruiten open laten.

Van de achterzijde zijn de verschillen iets minder:

Afbeelding

Ook de bodem is door AutoArt veel beter afgewerkt; De achterwielophanging is veel gedetailleerder (Bij minichamps gewoon op de bodemplaat gegoten). Ook de remklauwen en bewegende voorwielen zijn bij AutoArt veel mooier.

Afbeelding

Ga mijn Minichamps GT3 RS-en denk ik daarom maar vervangen door AutoArt exemplaren. Zijn soms nog goedkoper te verkrijgen ook.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Verschillen

Bericht door Ferrari10flrb »

Vergelijk ook regelmatig de modellen met elkaar. Wat mij nog altijd het meeste verbaasd is de interpretatie van de schaal 1/43 door de verschillende fabrikanten voor hetzelfde model. Ik heb er een topic van gemaakt en veel nuttige info cq leuk commentaar van de mede MAFers opgekregen.

Minichamps en Autoart maken geen Ferrari's dus ik kan er niet echt over oordelen. Als ik het goed heb is Autoart ook wat duurder dan MC dus ook logisch dat dit merk beter is. Overigens wou ik dat MC weer de F1 Ferrari's mocht maken want die zijn toch wel een stuk beter dan de HW's.
schumifan

Re: Verschillen

Bericht door schumifan »

Ferrari10flrb schreef:Minichamps en Autoart maken geen Ferrari's dus ik kan er niet echt over oordelen. Als ik het goed heb is Autoart ook wat duurder dan MC dus ook logisch dat dit merk beter is. Overigens wou ik dat MC weer de F1 Ferrari's mocht maken want die zijn toch wel een stuk beter dan de HW's.
Helemaal mee eens

Toegevoegd na 11 seconden:
Ferrari10flrb schreef: Overigens wou ik dat MC weer de F1 Ferrari's mocht maken want die zijn toch wel een stuk beter dan de HW's.
Helemaal mee eens
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
p--911

Re: Verschillen

Bericht door p--911 »

Ferrari10flrb schreef:Als ik het goed heb is Autoart ook wat duurder dan MC dus ook logisch dat dit merk beter is.
Bij de Porsches zit er nauwelijks tot geen prijsverschil. Althans als ik op ebay.de kijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ferrari10flrb schreef:Vergelijk ook regelmatig de modellen met elkaar. Wat mij nog altijd het meeste verbaasd is de interpretatie van de schaal 1/43 door de verschillende fabrikanten voor hetzelfde model. Ik heb er een topic van gemaakt en veel nuttige info cq leuk commentaar van de mede MAFers opgekregen.
Had ik inderdaad al eens gelezen, is inderdaad grappig hoe verschillend de diverse fabrikanten interpreteren.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Bij High end modellen zie je CMC en Exoto die beide een F2 500 maken.
Toch een iets andere interpretatie (banden bijvoorbeeld) maar de verschillen zijn miniem.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Het is afschuwelijk om 2 identieke wagens van verschillende fabrikanten naast elkaar te zetten. Het doet je twijfelen wat is nou de echte kopie van de 1 op 1??? Bestaat er een gelijkend model?
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Peter Parker schreef:Het is afschuwelijk om 2 identieke wagens van verschillende fabrikanten naast elkaar te zetten. Het doet je twijfelen wat is nou de echte kopie van de 1 op 1??? Bestaat er een gelijkend model?
Peter heeft hierin helemaal gelijk, waar de ene super in scoort laat de ander een steekje vallen en andersom. Wel reeel is het om modellen te vergelijken die in de dezelfde periode gemaakt zijn, omdat de technieken steeds vooruit gaan. Ik neem als voorbeeld de Ferrari F40, in 1989 was de 1/18 burago top, toen kwam de HW elite die echt op vele details beter scoorde en daarna de Kyosho, net even een tandje beter (maar nog niet perfect) Het ligt er vooral aan welke eisen je stelt, en welke prijs je bereid bent ervoor te betalen.

Montezemolo :thump_up:
Plaats reactie