Modelauto van het jaar

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Modelauto van het jaar

Bericht door Powersprint »

Op http://www.autoweek.nl vond ik onderstaand artikel. Vinden jullie dit een geschikte keuze? Ik had er graag ook de 575GTC van Kyosho ofzo bij willen zien, aangezien dit toch echt een prachtig model is :thump_up:
Het jaar nadert zijn einde en de wereld lijkt vergeven van de verkiezingen en de overzichten. Ook de Nederlandse Algemene Miniatuur Auto Club (NAMAC) doet zijn duit in het zakje en heeft de mooiste miniaturen van het afgelopen jaar bekroond.
De Opel Olympia Rekord Cabriolet van Brekina in de treinmodellenschaal 1:87 is door de NAMAC uitgeroepen tot Miniatuurauto van het Jaar 2008. De modellen van Brekina vallen vaker in de prijzen. Vooral de modellenkeuze van het merk wordt geroemd en de kwaliteit en oog voor detail oogsten eveneens veel lof. De 5.300 leden van club hadden keuze uit modellen in acht categorieën. Per categorie wordt het favoriete model aangegeven. De auto die er met de meeste stemmen in het algemeen vandoor gaat, mag een jaar de titel dragen.
In de categorie personenauto’s 1:43 civiel won de Daffodil van Norev, bij 1:43 race/rally de Alfa Romeo GTA 1300 van Minichamps. Bij de bedrijfsvoertuigen in schaal 1:43/50 is de Daf XF 105 / Nooteboom van WSI Collectibles de winnaar en bij bedrijfsauto’s 1:87 is de Leyland Verheul LVB van HB Model bekroond. Bij Grote Schalen civiel wint de Renault Estafette van Norev. In de categorie race/rally de Mercedes SSKL van CMC en in de nieuwe categorie 3 inch modellen is het meest gestemd op de GM Futurline van Norev.
Afbeelding
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Las het al in het blad.
Kan het helaas nergens mee eens zijn :|
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

De Nooteboom DAF kan ik nog enigzins waarderen 8)

Maar de rest raakt hier ook geen ene snaar, blijkbaar zit er toch een wereld van verschil tussen de echte NAMAC leden en de modelautoform leden :shifty:
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Veel Nederlands in de modellen...

Toegevoegd na 1 minuten:
Markopolo schreef:De Nooteboom DAF kan ik nog enigzins waarderen 8)

Maar de rest raakt hier ook geen ene snaar, blijkbaar zit er toch een wereld van verschil tussen de echte NAMAC leden en de modelautoform leden :shifty:
railwayscene is denk ik groter dan de modelautoscene om het zo uit te drukken. Geen wonder dat we dit de laatste jaren zien. Als ik de laatste 5 jaar terugkijk zie ik maar 1 niet-1:87 model. Overigens kan ik in 1:43 civiel de DAF wel waarderen...
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:lol: 1 genomineerde heeft het gered :worshippy:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Om eerlijk te zijn heb ik "De modelauto van het jaar" altijd maar een "wassen neus" gevonden. Ongeacht door welk blad, instantie of forum uitgeroepen dan ook. :doh:

Het is van zoveel dingen afhankelijk,....
-Welk budget heb je te besteden voor een model.
-Welke schaal geniet je voorkeur.
-Verzamel je straatmodellen, raceauto's, rally, Formule1 of wat dan ook.
-En ga zo maar door.

Nee,...wat mij betreft mag iedereen ZIJN modelauto van het jaar kiezen. Want DE modelauto van het jaar bestaat mijn inziens niet. :whistle:

Zo.....ik heb gesproken. :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Matt Modelautos schreef: Nee,...wat mij betreft mag iedereen ZIJN modelauto van het jaar kiezen.
Dát staat als een paal boven water, maar helemaal een wassen neus vind ik het niet.

Je kan een model redelijk objectief beoordelen op originaliteit van modelkeuze (de 92e Ferrari Enzo voegt niets toe aan de verzamelwereld tenzij hij heel specifieke kenmerken heeft) of op 'value for money'.

De grote 'MAAR': als je het publiek laat stemmen, wordt het meer een populariteitspoll, veel mensen stemmen dan op het 'eigen' merk, ongeacht of het model dat verdient of niet. Ook al is er dan een voorselectie, de einduitslag vind ik zo toch minder interessant.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Bericht door the_stig »

De keuzes van NAMAC vind ik ook maar niks.
Enkel de prachtige CMC mag er tussen blijven staan.

Het is misschien een goed idee om iedereen zijn mooiste aanwinst van 2007 te laten posten.
Zonder stemming, gewoon je persoonlijke favoriet van het afgelopen jaar. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Binnenkort starten we weer met onze verkiezingen, dus verzamel je keuzes maar!!!

Ik mis toch wat mooie race modellen. Die Future liner is echt een projekt van Henri. Hij is lelijk en mooi tegelijk en ach die Daffodil vind ik wel lief.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

the_stig schreef:De keuzes van NAMAC vind ik ook maar niks.
Enkel de prachtige CMC mag er tussen blijven staan.

Het is misschien een goed idee om iedereen zijn mooiste aanwinst van 2007 te laten posten.
Zonder stemming, gewoon je persoonlijke favoriet van het afgelopen jaar. :)
Dit vind ik nog niet eens zo'n slecht idee :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Powersprint schreef:[..]

Dit vind ik nog niet eens zo'n slecht idee :thump_up:
Idem dito
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Op de oplegger na niet echt bepaald hedendaags materiaal. Krijg een beetje het idee dat NAMAC leden nostalgie zwaar laten wegen in hun keuzes. Wat Matt zegt, persoonlijke voorkeur is altijd een factor en objectiviteit vaak ver te zoeken. Toch zijn zulke verkiezingen wel goed om interesses in andere verzamelgebieden aan te zwengelen. En er zijn idd grote verschillen tussen NAMAC en MAF mensen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Voor mij is het toch wel de Ferrari 575GTC van Kyosho, uiteraard ook in 1:18 :thump_up: :thump_up: :thump_up:

Afbeelding

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Vortec
Berichten: 376
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 01:36
Locatie: Twente

Re:

Bericht door Vortec »

Powersprint schreef:Voor mij is het toch wel de Ferrari 575GTC van Kyosho, uiteraard ook in 1:18 :thump_up: :thump_up: :thump_up:

[img]http://img244.imageshack.us/img244/830/dsc01306qk4.jpg

Groetjes Arno
Zo`n toffe kleur... :drool:
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Plaats reactie