Wat als de Fia vanaf de GP van Canada de blauwe vlag afschaft.?
Voor de niet kenners: U zult zometeen door een snellere rijder op 1 of meerdere ronden worden gezet,...wilt U aan de kant gaan.

Ik persoonlijk vind dit bizar, dat een rijder die gelapt wordt zomaar aan de kant moet. Mijn mening is dat de snellere rijder hem maar voorbij moet zien te komen. Dan heb je toch een betere combinatie beste auto/ beste coureur.
Neem als voorbeeld: Montoya (sorry moet toch een naam noemen) ligt op kop en gaat Bruni op 1 ronde achterstand zetten. Maar hij komt hem NIET voorbij. Vervolgens komt Sato aangescheurd en passeerd beiden. Niet moeilijk wie op dat moment de beste is.
Dat Bruni op dat moment de wedstrijd "negatief" beïnvloed vind ik van niet. Beide snellere coureurs moeten toch dezelfde prestatie leveren om de koppositie te behouden, dan wel te verkrijgen.
Het zal wel een utopie blijven, maar reken er maar op dat de amusementswaarde fors zal toenemen. De filosofie van een wedstrijd moet zijn: zoveel mogelijk inhalen en zorgen dat je de snelste bent, en niet dat na een halve wedstrijd (of minder) driekwart van het veld al automatisch voor je aan de kant moet omdat ze gelapt worden.