Hoe maak ik de Formule 1 spannender.?

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

En dan moet je weer een regel stellen dat ze maar 2x door de pits heen mogen rijden, want anders rijden ze door de pits, want zonder een pitsstop is dat dan sneller ;)

Zie Senna In 1993 Donington, door de Pits scheen sneller te gaan dan buitenom.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

uiteraard.... ze mogen ook wel een paar seconden verliezen, maar geen 20 á 30 seconden meer...

En als ze door de pitstraat rijden zonder te pitten, kan je ze een drive-trough penalty geven met 30 Km/h, want die hebben ze dan net geoefend.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Er schoot me er nog een tebinnen...

Maak de banden dusdanig dat er geen blistering meer optreedt. Er ontstaat dan geen "schone lijn" en er kan dan beter ingehaald worden.

Een goed voorbeeld hiervan was de actie van Alonso tijdens de GP van Monaco. Die probeerde RS in te halen, maar kwam op het vuile deel van het circuit terecht. Daar liggen allemaal stukjes van de banden, waardoor er vrijwel geen grip meer is. Hierdoor schoof onze spaanse vrind van de baan tegen de vangrail.......

Dit betekent vrijwel zeker dat de banden harder moeten worden, en dat betekent weer minder grip, en minder snelheid.... maar wel dat je gewoon buitenom kan inhalen.....
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5185
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik zie net als Jos wel wat in het DTMkwalificatieformat.

Alleen dan niet 20/25 vrij rijden maar in totaal zo'n 40 minuten. Het moet niet alleen voor het tv-publiek leuk zijn, maar vooral voor de fans op de baan ook.
an in 2 sessies verdeeld worden, als daar een nut inzit, maar hoeft niet persé.


In "schone" banden zie ik niks, sinds jaar en dag hoort de vuile racelijn bij de racerij en ik zie niks in een operatiekamerschone racebaan.

De pitstraat daar moet niks verandert worden, bandenstops en tankstops houden die grappen. Het hoort bij het spel en dat tactische spel is juist een onvoorspelbare factor die ik persoonlijk leuk vindt.
Je bent aan het racen als team en dan hoort het erbij als je door je team plekken wint of verliest. Tactiek hoort gewoon bij het spelletje, anders kan je gewoon net zo goed treintje gaan rijden.

De strategie moet je ook niet van tevoren bekend gaan maken dit is ook de onvoorspelbare factor. Dan moet je teams ook gaan zeggen dat ze er daarna niet meer vanaf mogen gaan wijken, dan is de wedstrijd van tevoren al beslist :roll: De tactiek is er juist voor de onvoorspelbaarheid om op specifieke situaties in te spelen. Nee van mij hoeft dat niet bekend te worden wanneer Alonso de pits ingaat.

Een deel van de aerodynamica kan je wel standariseren zoals een achtervleugel die hetzelfde is voor elk team. Maar zolang het maar niet het gehele aerodynamicapakket is, want dat is gewoon kapitaalvernietiging en we willen besparen niet vernietigen. Teams hebben miljoenen in windtunnels geïnvesteerd en dat zet je niet ff weg.
Zolang we maar niet aan de Formule3000 praktijken gaan qua standarisering.

Het uitschakelen van de hulpmiddelen, voor de spanning misschien wel goed. Maar wat heeft een fabrikant te zoeken in de F1 die voor de geavanceerdste technologie staat er dan nog te zoeken, nu gebruikt men technologie uit de F1 in gewone straatwagens. Maar wat voor nut heeft het voor een fabrikant om dan nog in de F1 te zitten? Ja om te laten zien dat je de sterkste bent, maar niet om te laten zien dat jouw auto's het beste zijn met jouw geavanceerde technologie.
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Ja? Is ferrari renault al voorbij in de verkoopcijfers? Volgens mij niet. De f1 auto's staan zover van de straatauto's af dat prestaties op het circuit niet of nauwelijks van invloed zijn op de verkoopcijfers. Leuk voor de technologie, maar daar houdt het mee op. Dus dat kan volgens mij geen reden zijn om een stukje techniek uit die auto's te halen, en als het daarmee spannender word, zijn de fans er in ieder geval mee gebaat.
Plaats reactie