opschonen privé topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

boerke04 schreef:Een hele poos geleden heb ik Plo ook m'n privetopic laten verwijderen, vrijwel alle modellen die erin stonden had ik inmiddels niet meer, dus vond ik het nutteloos om dit te laten staan. Ik zie het hele probleem dan ook niet om eerlijk te zijn :eh: .
Maar dat is ook juist een van de problemen die zich dan kan vormen. Jij vond het misschien nutteloos om het te laten staan, terwijl van de andere kant waarschijnlijk veel medeforumleden het wél interessant vonden om jouw topic door te nemen.... :think: Laat ze dan ook de kans/mogelijkheid om dit te blijven doen.
Iedereen zijn privétopic kan ook weer een aanvulling zijn op iemand anders zijn verzameling.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Matt Modelautos schreef:[..]Maar dat is ook juist een van de problemen die zich dan kan vormen. Jij vond het misschien nutteloos om het te laten staan, terwijl van de andere kant waarschijnlijk veel medeforumleden het wél interessant vonden om jouw topic door te nemen.... :think: Laat ze dan ook de kans/mogelijkheid om dit te blijven doen.
Iedereen zijn privétopic kan ook weer een aanvulling zijn op iemand anders zijn verzameling.
Maar heeft degene ook zin om zich door tig pagina's reacties heen te worstelen :?: Ik persoonlijk niet. Ik heb getracht foto's te vinden van een Bentley (dealer) in het topic van André. Er is gewoon geen doorkomen aan om eerlijk te zijn :? :|
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Ik ben het met rico eens.
Bijde kanten hebben wel gelijk.

Aan de ene kant leuk naslag werk. maar wat heb je aan een topic waar 99% reageerd met :worshippy: of mooi.

Tis en blijft een eigen keuze.

Laten we het zo doen, we adverteren er niet mee dat het kan, maar als iemand het wil mag het wel. :?:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ricardo schreef:[..]

Maar heeft degene ook zin om zich door tig pagina's reacties heen te worstelen :?: Ik persoonlijk niet. Ik heb getracht foto's te vinden van een Bentley (dealer) in het topic van André. Er is gewoon geen doorkomen aan om eerlijk te zijn :? :|
Als ik een model niet zou kunnen vinden stuur ik een PB naar de
persoon waarvan ik weet dat die hem heeft wie mij dan de foto's evt
door zou willen mailen.

Ik zou het zonde vinden als de verzameltopics zouden verdwijnen
door het aanmaken van nieuwe .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik blijf er toch een beetje (veel) problemen mee houden met het verwijderen van complete privétopics. :oops: (eerlijk gezegd ben ik er ronduit tegen,...maar wie ben ik.)
De privétopics zijn toch het hart van dit forum. Door het verwijderen hiervan raak je mijn inziens de ziel van ons alom geliefde modelautoforum.
Oké jullie hebben gelijk met het "doorspitten" van 100 pagina's of meer. Maar er gaat wel iets unieks verloren door hieraan toe te geven.

Zou het geen idee zijn om b.v. boven een bepaald aantal pagina's de mogelijkheid te bieden de oudste pagina's van een privétopic op te schonen, maar wél de essentie van dit topic te behouden.?
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Matt Modelautos schreef:Zou het geen idee zijn om b.v. boven een bepaald aantal pagina's de mogelijkheid te bieden de oudste pagina's van een privétopic op te schonen, maar wél de essentie van dit topic te behouden.?
Dat kan ook, prima idee zelfs, maar wie gaat dat doen :P en wat is de essentie van het topic, lijkt mij de modellen?

Denk dat de discussie al te lang duurt, wat gedaan is is gedaan.

Fris 2008 in was de bedoeling :mrgreen: kerst, tijd van vrede :dance:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Harm-Jan schreef:Dat kan ook, prima idee zelfs, maar wie gaat dat doen :P en wat is de essentie van het topic, lijkt mij de modellen?
Inderdaad,...ik zat ook te denken aan de modellen en relevante info die gaat over b.v. afwerking, evnt. tekortkomingen, etc.

Wie dit gaat doen is helaas wat moeilijker te beantwoorden. Mij lijkt dat er een duidelijke drempel moet komen wanneer een topic hiervoor in aanmerking komt. Het dient dus echt een uitzondering te zijn. Ik denk ook niet dat er tientallen aanvragen hiervoor binnenkomen. (zoals je zelf al zei: geen reclame hiervoor maken).
Zodra er goed afgesproken regels zijn over wie en waarom iemand hiervoor in aanmerking komt wil ik dit best op me nemen, en in onderling overleg met de topicstarter dit klusje klaren.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

staat het iemand werkelijk in deweg?
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Matt Modelautos schreef:[..]Maar dat is ook juist een van de problemen die zich dan kan vormen. Jij vond het misschien nutteloos om het te laten staan, terwijl van de andere kant waarschijnlijk veel medeforumleden het wél interessant vonden om jouw topic door te nemen.... :think: Laat ze dan ook de kans/mogelijkheid om dit te blijven doen.
Iedereen zijn privétopic kan ook weer een aanvulling zijn op iemand anders zijn verzameling.
Ik had al mijn foto's via photobucket geupload, op een gegeven moment heb ik deze allemaal verwijderd daar ik de modellen niet meer had. Het topic was dus in feite een verzameling van een hoop commentaren geworden met daartussen een aantal dooie links :wink: . Ik zag er dus geen enkele toegevoegde waarde meer in op die manier, aan de andere kant kan ik ook wel begrip opbrengen voor jullie standpunten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Harm-Jan schreef:wat heb je aan een topic waar 99% reageerd met :worshippy: of mooi.
:?:
Vaak valt er niet meer e zeggen! Het is iemands privé topic enals je daar te uitgebreid gaat reageren of foto's toe zou cvoegen dan wordt die topic uit privé topics geflikkerd (zoals die van Straatauto).

Ik ben geen voorstander vanhet toaal deleten van een topic, maar opschonen zou mogelijk moeten zijn. Bij mijn topic ga ik dat binnenkort oop weer doen. Ik respect eer de reacties van anderen en laat die staan. Wle zal ik mijn eigen in breng aanpassen zover dat kan. Als ik foto's verwijder dan verwijs ik naar mijn website.
Probleem wordt natuurlijk wel de modellen die inmiddels uit de collectie zijn gezet. Ik wil best de foto's laten staan als die nog op mijn imageschack aanwezig zijn.

Ik heb er wel is aan zitten denken of het mogelijk is om een topic als "vitrine" in te richten en dat mensen dan via een andere topic kunnen regaeren. Tis dubbel en of het handig is is een tweede vraag, maar het houdt je topic schoon.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

buttonfreak schreef:staat het iemand werkelijk in deweg?
Precies.

En voor wie het wil weten, op bv de pagina's 32 tot 36 van het prive topic van een zekere Belg stonden verschillende overzichtsfoto's van zijn collectie. Vond ik altijd een goede hulp bij het bewijzen dat mijn verzameling nog lang niet uit de hand was gelopen.

Gelukkig verzamel ik niet meer. :worshippy:

Ken trouwens een engels forum gerunt door een paar kinderen. Die ruimen ook best veel op maar overzichtelijker? Neh...
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Bericht door Smokey »

Ik vind het persoonlijk heerlijk om af en toe door een collectie-topic heen te spitten en vervolgens te kijken naar alle modellen die er in staan. inderdaad is het zo dat een grote hoeveelheid reacties het zelfde zijn en in de complimenterende sector (wauw, moeilijk woorden) vallen. Persoonlijk vind ik het geweldig dat forumleden een reactie geven al is het een smiley :thump_up: . nu valt het met mijn 5 pagina`s tellende topic erg mee om iets te vinden. Als je echter zoals bijv. enkelen hier 150+ pagina`s hebt kom je moeilijk naar de foto`s. Ik heb daarom het volgende met mijn eigen topic gedaan. Elke update die ik maak daarvan zet ik de mooiste/overzichtelijkste foto van in mijn eerste post. zo hou ik ten alle tijde mijn volledige collectie op de 1ste pagina.

Een idee is misschien om wanneer iemand een topic wil opruimen
als compromis de foto`s van dat topic te plaatsen in de eerste of tweede reactie op het nieuwe topic. Op die manier blijven dan in ieder geval de foto`s behouden.

Persoonlijk zal ik mijn topic als het ooit zo groot wordt als enkelen hier niet van de hand doen, omdat ik de reacties (nogmaals) gewoon super leuk vind en omdat de volledige collectie altijd in de eerste post blijft staan.

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Smokey schreef:Een idee is misschien om wanneer iemand een topic wil opruimen als compromis de foto`s van dat topic te plaatsen in de eerste of tweede reactie op het nieuwe topic. Op die manier blijven dan in ieder geval de foto`s behouden.
Dit zal helaas niet gaan werken. Zoals je al zei begint het probleem van opzoeken pas bij grote topics. Veelal staan hier vele honderden foto's in. Als je dit allemaal gaat concentreren in de eerste 2 berichten wordt de laadtijd van de pagina dermate lang dat geen hond er meer na kijkt.

Maar er wordt momenteel hard gebrainstormt om hier een oplossing/compromis voor te zoeken.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Bericht door rpi »

Ricardo schreef:[..]
Maar heeft degene ook zin om zich door tig pagina's reacties heen te worstelen :?: Ik persoonlijk niet.
Ik wel. Ik ben hier vrij nieuw en vind het reuze interessant hele topics door te bladeren. Doe er ideeën door op en zie modellen waar ik het bestaan niet van kende. En door de reacties daarop zie ik voor- en nadelen van de betreffende modellen. Een schat van informatie voor mij.

Het is inderdaad veel werk en ik doe het dan ook maar af en toe (meestal na een update)

Ik persoonlijk vind het opschonen van topics dan ook erg jammer.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Re: opschonen privé topics

Bericht door Opel-DTM »

model1op43 schreef:Ik zie dat diverse leden hun volledige privé topic hebben laten verwijderen.
Dat vind ik dan erg flauw... heb hier vorig jaar om gevraagd, maar dat kon toen niet :? :thump_down:

Nu wel :?: Wis dan van mij ook maar... of is het verlies van geposte berichten problematisch...
Plaats reactie