Wentink te Arnhem

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Wentink te Arnhem

Bericht door Peter Parker »

Wentink Steenstraat 20 te Arnhem tel 026-4423226

Grote zaak in Gelderland die ik in de zomer kan bezoeken van mijn vakantie/weekend adres. Groot van opzet met veel F1 en Sportscars. Bediening is wat humeurig en afstandelijk.

waarde oordeel ***
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb in het recente verleden regelmatig gekocht bij Wentink. Kom er vaak langs tijdens m'n lunchwandelingetje als ik een dagje op kantoor ben .... ja dan ga je natuurlijk even naar binnen.
Ze zijn niet altijd helemaal bij met de nieuwste modellen en het personeel is inderdaad niet top.
Je kan geen prijsje met ze afmaken als je meerdere modellen tegelijk wilt kopen, dat mogen ze niet.
Een paar maanden geleden hadden ze een behoorlijke opruiming en heb ik 6 leuke modellen tegelijk gekocht voor prijzen tussen de EUR 10 en 15.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Inderdaad van humor hebben ze daar nooit gehoord.
En wanneer je dik geld uitgeeft kan er ook niks gratis bij of een beetje korting zit er ook niet in...

Voor de rest moet je het echt van de aanbiedingen hebben daar.
Ik heb er alwel vanalles gekocht, maar wel allemaal in de aanbieding.

Wat er trouwens in de vitrines staat lijkt nooit te veranderen... Ik kom er niet zo vaak, maar 9 vd 10x koop ik niks...

De zaak die ze in Deventer hebben is ook niet echt een bezoekje waard.
Dan kun je beter naar Arnhem rijden... Parkeren in Deventer is toch al een ramp...
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Parkeren achter de moskee :shock: :!: Nee in deze tijden lijkt me dat niet verstandig..

Dan parkeer ik liever onderaan de brug. Das ook nog aardig dichtbij... Ja of bij 't politieburo... Maar van horen zeggen (vooral van mezelf) zitten daar juist alle criminelen. :lol: :lol:


Wat betreft de winkel... aardig krappe bedoeling...
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Weet toevallig iemand of ze morgen (koopzondag!) open zijn?

Ik ga morgen naar Arnhem toe en dan kan ik gelijk even langs....... :lol:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

JoostV6 schreef:Weet toevallig iemand of ze morgen (koopzondag!) open zijn?

Ik ga morgen naar Arnhem toe en dan kan ik gelijk even langs....... :lol:


Doen ze niet aan mee. Jammer. Was een leuk alternatief voor de F1.

Edit: F1 pas volgend weekend. :doh:
Laatst gewijzigd door St. Paul op zo 02 okt 2005 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

St. Paul schreef:[..]



Doen ze niet aan mee. Jammer. Was een leuk alternatief voor de F1.


Nou, bedankt St. Paul. Hoef ik daar niet heen! Wel jammer ja :cry:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ben jaren geleden eens bij Wentink geweest, ze liepen daar inderdaad niet over van klantvriendelijkheid en enthousiasme, en ik vond de collectie ook niet waanzinnig.

Jammer dat Otoos op het Eiland niet meer bestaat, dat was wel een leuk zaakje.
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

St. Paul schreef:[..]


Edit: F1 pas volgend weekend. :doh:



Oooohh ik snapte het al niet :) .......


Als er F1 was ben ik niet in een drukke winkelstraat te vinden maar gewoon thuis op de bank :lol:
(en het was erg druk daar in Arnhem, gemiste kans voor Wentink)
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
HHF
Berichten: 598
Lid geworden op: za 03 sep 2005 22:11
Schaal: 1:18
Locatie: Roeselare

Bericht door HHF »

Ben er enkele keren al binnengeweest met een vriend van mijn vader uit Westervoort (dicht bij Arnhem) die Ferrari's en slotracers spaart. Zag er allemaal heel goed uit :thump_up:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Wentink

Net zoals Traffic bij mij in de buurt. Jammergenoeg gaat Wentink alleen meer en meer over op bulkverkoop.

Ze hebben liever 10 Bburago modellen op de schap staan die ze dezelfde dag nog verkopen dan dat ze meer moeite moeten doen om bijzondere modellen in de winkel te krijgen.
Vroeger was dit totaal anders, maar op de een of andere manier gaat t nu blijkbaar meer om omzet draaien.

Over de bediening, als je geluk hebt tref je een jonge jongen die redelijk enthousiast is. Tref je de ietwat gezette man achter de balie dan is het met de pret snel gedaan. Koel, zakelijk en zelfs een beetje geirriteerd.

Heel erg jammer in mijn optiek, ze hebben een supermooie grote winkel waar ze veel mee kunnen doen.
Wentink schijnt veel met failissementspartijen te doen en heeft daardoor wel vaker allerlei goedkope aanbiedingen.
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Ja, nou, qua kennis is het al helemaal slecht daar! Ze weten het verschil niet eens tussen een 1:43 stilo en punto! Ik dacht dat dat toevallig een keertje was, maar blijkbaar dus niet. Is de zaak al verder in mijn achting gedaald.

P.S. zie voor het hele verhaal van de "Punto en Stilo kwestie" het topic Traffic Cars & Documentation.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Dat bedoel ik, geen enkele liefhebberij meer. Lang geleden was dat wel anders........
MisterT
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 17 jun 2005 21:41
Locatie: Nijmegen

Bericht door MisterT »

Ik heb in 1989 mijn eerste treinset bij Wentink gekocht, toen was het nog een knus winkeltje waar alles hoog was opgestapeld. Nu zijn ze zo groot dat het persoonlijke er een beetje vanaf is. Volgens mij loopt pa Wentink er ook niet veel meer rond, die is alles wat je nu mist daar.

Door de grootte is het anbod van auto's ook wat vervlakt en ze zijn aardig aan de prijs. Volvo modellen zijn bij de dealer nu vaak goedkoper dan daar.

Nietemin wel altijd leuk om even te kijken ik ga meestal niet met lege handen naar huis.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Heey, een plaatsgenoot..... cool!
Plaats reactie