Diorama vraagje!

Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Diorama vraagje!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Hallo allemaal!

Ik heb even op het forum rondgekekn en het begon aardig te kriebelen om ook eens een diorama te maken... Het plan was om een grindbak te maken en dan de Minardi van jos verstappen erin :angel: Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken! Nu wilde ik vragen aan jullie of jullie wat tips hebben :D Ik heb hieronder een foto geplaatst! Als ergens andres in het forum tips worden geven, hoor ik dat ook wel!

hier de foto:
Afbeelding
Alvast bedankt!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Curbstone Models »

het maken van een diodrama is wel het moeilijkste wat er is...

In ieder geval zou je veel...heel veel foto's moeten verzamelen van de werkelijke crash.. en bij Jos is dat gelukkig niet zo moeilijk...

Maar om te beginnen zou ik toch eerst eens een gewoon diorama gaan maken. das al moeilijk zat...
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

bedankt voor de reactie, maar kijk, ik heb nog een 1:18 verstappen model, en die is niet mer compleet, daarom wou ik deze maken, het hoeft niet perse van een echte crash te zijn...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Droes
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 17:46
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Droes »

denk dat vooral de bandensporen wat precieswerk zullen vragen..

de rest is het betere plak en knipwerk :wink:

ik ben een absolute leek op gebied van diorama's, heb dit wel weten te fabriceren dus het moet je zeker lukken:
viewtopic.php?f=41&t=11143&hilit=diorama

grtz
Afbeelding Afbeelding
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Diorama vraagje!

Bericht door MiddleMan »

Je hebt al flink je best gedaan op de foto! :worshippy:

Ik denk dat je een houten onderplaat moet gebruiken, deze grijs/zwart maken voor asfalt kleur. Of zoals sommigen ook wel doen schuurpapier gebruiken.
Als je dat hebt gedaan de baan aankleden met zand/gras. Wat reclame langs de baan en banden.

Klinkt heel makkelijk, ik heb het zelf nog nooit gedaan. Ben nu met mijn eerste dio bezig. :oops:
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Powersprint »

Het gras en grind zou je bij de (betere) modeltrein handelaar aan kunnen schaffen. Asfalt kan inderdaad gemaakt worden van bijv. schuurpapier of verven. Je moet er dan wel op letten dat de verf goed dekt, niet dat je de houtstructuur door de verf heen ziet.

De bandenstapel zou ik proberen te maken van echte 1:18 banden, om het zo echt mogelijk te laten lijken. Voor de rest nog een reclamebordje erachter met bijv. satéprikkers als palen.

In ieder geval veel succes ermee!!

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

de banden wordt idd een probleem... :thump_down: Of iemand moet weten waar ik 1:18 banden vandaan kan halen... (niet te duur) :angel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marsss
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 00:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Diorama vraagje!

Bericht door marsss »

Misschien iets met kurken doen van flessen wijn?
Deze in plakken snijden ofzo en dna goed verven?
Of anders bij een bouwmarkt houten stokken kopen en deze zagen en verven en weer op elkaar plakken en dan niet netjes op elkaar maar btje slordig zodat je ziet dat er bijv 6 banden op elkaar staan
Gebruikersavatar
Vortec
Berichten: 376
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 01:36
Locatie: Twente

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Vortec »

:thump_up:

Mooie tekening!:P

Ik heb ook met het plan gelopen een diorama te bouwen, beetje rond gevraagd en na wat proberen en knutselen had ik er toch maar een gekocht! xD
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

bedankt voor alle reacties! Ik ga zometeen even lang bij de modeltreinwinkel... En dan even kijken of hij nog handige tips heeft voor me :thump_up: Dan emt die kurken vind ik opzicht wel een goed idee trouwens...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Kale »

Waarom maak je van vloeibare latex niet een mal van een 1/18 autoband.
En giet dan zoveel autobanden die je nodig hebt van gips...
Verf/spuit ze daarna in de kleur die je moet hebben...
Kost geen drol en bij een beetje handvaardigheid/knutselwinkel kunnen ze ze alle spullen leveren die je nodig hebt.
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
de rus
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16 feb 2008 16:09
Locatie: elshout

Re: Diorama vraagje!

Bericht door de rus »

ik heb zelf twee diorama's gemaakt maar dat is echt een flinke klus :wink: . De eerste die ik maakte zat een grindbak bij die kun je heel makelijk maken door het stuk grindbak bruin of grijs te verven en dan in de natte verf droog grof zand te strooien en als de verf droog is kun je het overtollig zand er af schudden en de rest zit vastgeplakt aan de verf lijk best goed :thump_up: . Maar als je een echte crash wild na maken dan ben je wel even zoet ik heb de cash van senna na gemaakt maar dan moet je echt veel foto's of film hebben anders word dat niks.
schumi son of god
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Diorama vraagje!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

de rus schreef:ik heb zelf twee diorama's gemaakt maar dat is echt een flinke klus :wink: . De eerste die ik maakte zat een grindbak bij die kun je heel makelijk maken door het stuk grindbak bruin of grijs te verven en dan in de natte verf droog grof zand te strooien en als de verf droog is kun je het overtollig zand er af schudden en de rest zit vastgeplakt aan de verf lijk best goed :thump_up: . Maar als je een echte crash wild na maken dan ben je wel even zoet ik heb de cash van senna na gemaakt maar dan moet je echt veel foto's of film hebben anders word dat niks.
Okee, bedankt! Ik maak neit een crash na, maar gewoon zelf een, want mijn minardi van Jos is aan de achterkant kapot... Dus maak ik er eentje dat ie met z'n achterkant tegen de muur aan staat! (zoals op de foto) De grindbak ga ik ook maar zo maken denk ik... Gebruikte je gewoon zand?
Afbeelding
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diorama vraagje!

Bericht door jerico »

voor al je vragen kan je ze bij mij vragen...ben met iets soortgelijks bezig...alleen dan geen crash...ben nog even de bomen aan het maken en dan is hij klaar :D

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
de rus
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16 feb 2008 16:09
Locatie: elshout

Re: Diorama vraagje!

Bericht door de rus »

[/quote]Okee, bedankt! Ik maak neit een crash na, maar gewoon zelf een, want mijn minardi van Jos is aan de achterkant kapot... Dus maak ik er eentje dat ie met z'n achterkant tegen de muur aan staat! (zoals op de foto) De grindbak ga ik ook maar zo maken denk ik... Gebruikte je gewoon zand?[/quote]


geen dank :cool: , ik heb metselzand gebruikt dat i best grof maar je hebt niet veel nodig
schumi son of god
Plaats reactie