Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Plaats reactie
Steve
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 12:36

Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door Steve »

Vorige week heb ik dit model van Autoart gekocht;

Afbeelding

Dit zou om een gelimiteerde versie gaan van 2000 stuks.
Nu, op mijn exemplaar zit een stickertje op de sokkel met het nummer 73 erop, maar geen certificaat. Zou het certificaat verloren gegaan zijn?
Op een andere foto op Ebay zie ik een sokkel zonder stickertje, ik zie een sokkel met stickertje en certificaat en dan weer èèn enkel met certificaat...

Afbeelding

Ik begrijp er niets van, iemand wel?

Foto's: http://www.ebay.com
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door Sad Rebel »

De modellen die ik heb van Autoart en limited edition zijn, waren vergezeld van een certificaat. Als ik me niet vergis, staat het nummer ook onder aan in de auto (maar van dit laatste ben ik niet echt zeker). In verband met het stickertje, daar stel ik me vragen over, maar dat laat ik over aan de experten op dit forum.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door kwiebje »

Normaal gezien staat er op het certificaat een nummer. Dit wordt ook nog eens vermeldt onder op de auto.
Bij dit model behoort dus ook een certificaat te zitten.

Weet wel dat er bij enkele sealed body een sticker op de doos stond dat het een sealed body was. Maar bij het model wat jij hebt hoort zeker een certificaat.
Afbeelding
Steve
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 12:36

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door Steve »

Ja, dit is ook de eerste keer dat ik een model koop waarop de sokkel een sticker staat, maar blijkbaar niet de enige, zoals je op de foto kan zien staat er op Ebay ook èèntje met zo'n stickertje...
Nu ja, als het model in orde is ben ik al tevreden, dat ik geen certificaat heb neem ik er maar bij.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door the_stig »

Steve schreef:Nu ja, als het model in orde is ben ik al tevreden, dat ik geen certificaat heb neem ik er maar bij.
Dat vind ik ook.
Je hebt hem toch gekocht voor het model :drool: , het certificaat is gewoon een leuk extratje.
Had de verkoper er dan geen certificaat bij gekregen :?:
Afbeelding
Steve
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 12:36

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door Steve »

Heb het hem gevraagd, hij controleert elke doos niet zegt hij...
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door kwiebje »

Ja, dat zou ik ook zeggen. Dan kom je er wel makkelijk vanaf. Maar idd je koopt het schaalmodel voor de auto zelf niet omdat het een speciale uitgave is. Dit is mooi meegenomen mocht dit zo zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door Fss »

Is dat dan zo belangrijk dat certifikaat? Sommige van mijn modellen hebben dat ook, maar ik heb altijd zoiets van... "ja ja, dat zal wel"... Volgende week komt er "op een plakkertje na" identiek model uit en dat is dan ook weer een "Ltd edition"...
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door rpi »

Yep, (oud topic overigens) het maakt mij ook niet uit normaliter, maar als je bij verkoop ziet hoeveel sommige mensen meer bereid zijn te betalen vanwege zo'n certificaatje, zou ik er toch op staan dat ie erbij zit.

Ik zie gelimiteerde CMC modellen op Ebay over de figuurlijke toonbank gaan voor € 1.000 of meer, terwijl vrijwel identieke modellen zonder LE kenmerkje nog geen € 100 opbrengen :doh:

Vooral Duitsers geilen enorm op gelimiteerde uitgaven.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Autoart gelimiteerd maar zonder certificaat?

Bericht door Fss »

Leuk om te weten. Dat wist ik niet. Zal mijn certifikaten dan maar goed bijhouden!
Plaats reactie