Modell-Paradies

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Modell-Paradies

Bericht door chris001 »

Heeft iemand ervaringen met deze Duitse online winkel. Ze verkopen exclusieve auto's en zijn niet goedkoop. Ik heb een mooi exemplaar gezien, maar twijfel nog gezien de prijs... Hopelijk kunnen jullie me wat meer info geven :roll:

Thanks!
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Modell-Paradies

Bericht door rpi »

Ken ze niet, maar heb je die levertijden gezien :shock: :shock: :shock:

Meeste modellen 2-4 weken of meerdere maanden, ook voor goed verkrijgbare modellen. :doh:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Modell-Paradies

Bericht door Ferrari10flrb »

chris001 schreef:Heeft iemand ervaringen met deze Duitse online winkel. Ze verkopen exclusieve auto's en zijn niet goedkoop. Ik heb een mooi exemplaar gezien, maar twijfel nog gezien de prijs... Hopelijk kunnen jullie me wat meer info geven :roll:

Thanks!
Heb je een link? Volgens mij heb ik wel eens wat besteld bij hun.
Laatst gewijzigd door Harm-Jan op do 28 feb 2008 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link sturen via PB aub!!!!
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Modell-Paradies

Bericht door chris001 »

Inmiddels heb ik mijn bestelling ontvangen en ik kan niet anders zeggen dat alles TOP is gegaan. Vorige week besteld, meteen betaald, en binnen een week sturen ze het model op. En perfect verpakt: in een enorme doos (1x1 meter ongeveer) zat - temidden van allemaal opvulmateriaal- de doos met daarin de auto. Totaal onbeschadigd uit Duitsland overgekomen. Deze zaak kan ik iedereen aanbevelen! :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
novitec grande punto
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 mar 2007 18:39
Schaal: 1:18

Re: Modell-Paradies

Bericht door novitec grande punto »

slechte winkel.
De winkel heeft momenteel 15 % korting op modellen die in voorraad zijn. Nu zag ik dat de 1/18 mr collection 599 gto( scueria rood) in voorraad is en meteen gekocht en de betaling ook gedaan, 7 u later krijg ik een melding dat ze het model niet hebben, dat het een fout is. Maar ze wel een rood/grijze hebben, maar die heb ik al. Ik heb dit vermeldt en nu zeggen ze dat ze me een bbr 599gto in rood/grijs voor de zelfde prijs willen geven :x maar zoals eerder gezegd heb ik die al van mr collection. Hopelijk willen ze het geld terugstorten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Modell-Paradies

Bericht door tom »

Als ze een voorraadfoutje maken meld je het meteen als slechte winkel, en geeft ze niet de tijd om het goed af te handelen? Dat vind ik op zijn minst wat kort door de bocht.
Gebruikersavatar
novitec grande punto
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 mar 2007 18:39
Schaal: 1:18

Re: Modell-Paradies

Bericht door novitec grande punto »

Men kan toch onmiddellijk zeggen dat ze het geld zullen terugstorten, het is een kleine moeite. Ik heb ook al gevraagd of ze het geld zouden terugstorten, geen reactie daarop. In plaats daarvan biedt men mij een goedkopere bbr aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
novitec grande punto
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 mar 2007 18:39
Schaal: 1:18

Re: Modell-Paradies

Bericht door novitec grande punto »

Opeens hebben ze het model toch in voorraad, een beetje raar allemaal. Nuja als ik het model krijg zal ik zeer tevreden zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Modell-Paradies

Bericht door tom »

Je bent wat heetgebakerd en ongeduldig...
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modell-Paradies

Bericht door Ricardo »

Volgende keer misschien pas een reactie plaatsen als alles afgehandeld is :thump_up:
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Modell-Paradies

Bericht door Straetos »

Vorige week donderdag 30-08 een bestelling gedaan en meteen betaald via IBAN en vandaag 04-09 het model keurig binnengekregen.
Doos was inderdaad ruim 50x50x50cm en goed opgevuld met styropor vlokken en de wanden met zacht plastic.
Goed kontakt met Jens, een aanrader. :thump_up:
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

Ze deden deze maand iets van Vaderdag promoties dus heb ik even genoten van de kortingen en vorige week een model besteld.
Gisteren is dan de Ferrari 250 GT SWB California van CMC geleverd. Mijn vreugde was van korte duur.
Toen ik het model uitpakte, zag ik al meteen al een aantal foutjes.

1) Aan de linkse deur is er een stukje lak af.
2) De rugleuning van de chauffeurszetel staat schuin.
3) Bovendien zit diezelfde leuning vastgeplakt tegen de bekleding erachter. Zit duidelijk lijm tussen.
4) Er zit een kleine lakschade op het linkse achterspatbord.
5) De linkse uitlaat wijst zover naar beneden dat het bijna een 250 GT SWB Diesel is.
5) Het lijkt ook alsof al iemand het kofferdeksel heeft proberen open te krijgen maar nog niet wist dat dit met een vergrendeling is. Aan de onderzijde van de kofferklep ontbreekt dus ook wat lak.

Amaai van de spreekwoordelijke koude douche gesproken :) Hebben ze eigenlijk kwaliteitscontrole bij CMC?

Ik weet niet of er al iemand anders voor mij dit model gehad heeft maar de doos was duidelijk al open geweest.

Gisteren dan meteen een mail gestuurd naar Modell-Paradies (ook gekend als Artcraftmodel) (info@modell-paradies.de) maar vandaag totaal geen reactie op gekregen.
Daarnet de mail nog maar eens verstuurd dan. Ik ga nog niet panikeren maar morgen mogen ze toch wel eens gaan antwoorden.

Voor diegene die nog wat foto's willen zien. Ik heb deze foto's ook meegestuurd naar Modell-Paradies. Vandaar de Engelse tekst erop.

Een beetje lak ontbreekt aan de chauffeursdeur
Afbeelding

Afbeelding

Schuine rugleuning van de chauffeurszetel.
Afbeelding

En diezelfde rugleuning zit ook vastgeplakt tegen de bekleding erachter
Afbeelding

Afbeelding

Een kleine schade aan de lak boven het linkse achter spatbord
Afbeelding

En een linkse dieseluitlaat die naar beneden wijst
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Modell-Paradies

Bericht door Ferrari10flrb »

Da's ff heel vervelend. Zeker een maandagmorgen model.

Model Paradies staat heel goed bekend. Zou me geen zorgen maken.
Gebruikersavatar
Regenkaiser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 00:54
Locatie: Emmen (Drenthe)

Re: Modell-Paradies

Bericht door Regenkaiser »

Ik heb enkele weken geleden ook zo iets gehad.
Via Ebay een 1:18 BBR Enzo Test Version bij Modell-Paradies gekocht.
Ik volgde de aanbieding al een tijdje en ineens was hij weg. Model was niet meer leverbaar.
Een week later staat het model weer te koop en nu kon je ook een Preisvorschlag doen.
Er was eentje beschikbaar.
Toen begon ik al een beetje te twijfelen of het geen retour-model was,
Ik had echter al vaker een bestelling bij deze winkel gedaan, dus ik ging ervan uit dat het gewoon een nieuwe Enzo was.
Toen ik hem binnen kreeg zaten er verschillende onderdelen los.
Mail gestuurd en ze snapten er niks van. Ze zeiden dat voordat er een bestelling bij hun de deur uit ging er altijd een uitgebreide controle was.
Ik kon het model terug sturen en een ander model uitkiezen. Een andere Enzo hadden ze niet.
Geld terug kon ook niet, omdat het volgens Modell-Paradies niet hun schuld was, maar ze mij wel wilden helpen.
Beetje jammer was dat ik daarom toen een normaal geprijsd model moest kopen en de Enzo voor een veel lagere prijs had aangeschaft.
Wat helemaal raar was, dat 'mijn Enzo' nadat ik hem retour had gezonden gewoon weer als NEW op Ebay stond!?
Ik had hierdoor al het idee (en het bericht van Alain versterkt dat), dat ze bij Modell-Paradies retourzendingen niet controleren.
Dat 'mijn Enzo' en ook de CMC California retourmodellen zijn. (Zijn juist retour gestuurd omdat ze gebreken vertoonden!)

Jan-Paul
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Modell-Paradies

Bericht door alain_1978 »

Ik heb daarnet eindelijk een antwoord gekregen van Modell-Paradies: "thank you for the pictures. Unfortunately I cannot explain the defects.
We have send the pictures to CMC to clear the situation. Of course we will exchange the model but please be so kind and wait with the return until we get an answer by CMC."

Ben benieuwd wat daarvan gaat komen. Ik heb voor de veiligheid toch ook maar een mail naar CMC zelf gestuurd zodat ze zeker op de hoogte zijn. Ik vind het ook heel raar dat ik moet wachten met het terugzenden van het model totdat zij een antwoord van CMC krijgen. Ik krijg de indruk dat ik het model pas mag terugzenden als zij het ook mogen teruggeven aan CMC zelf. Wat een vreemde situatie zeg.

Ja, ik ben er ook van overtuigd dat dit reeds een retourmodel was. Volgens mij zijn ze aan het proberen om er vanaf te geraken
in de hoop dat het op een dag bij iemand terecht komt die er tevreden mee is. Als dit hun manier van promoties is,
kan je al schrik beginnen krijgen als Modell-Paradies nog een afgeprijsd model aanbiedt.

@Jan-Paul: Jij hebt zo te lezen ook geen geluk gehad met je Enzo. Wel straf dat ze geen terugbetaling wilden doen naar jou.
Heb je dan een ander model moeten kiezen en bijbetalen?

Laat ons hopen dat het goed komt maar het is toch sowieso het laatste model dat ik daar gekocht heb.
Ik las daarnet nog iets opmerkelijk ivm retourzendingen naar Modell-Paradies:
op het Duitse deel van hun website staat:
"In jedem Fall erfolgt die Rücksendung auf unsere Kosten und Gefahr." => dus zij betalen de terugzending.

en op het Engelstalige deel staat:
"The articles have to be sent back at the customer’s risk and costs" => hier mag je de terugzending dus zelf betalen.

Klopt toch het een en ander niet hoor :think:
Laatst gewijzigd door alain_1978 op do 23 mei 2013 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Plaats reactie