Dizono - Ferrari 512M + 512S Solido-base (1:43)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Dizono

Dizono - Ferrari 512M + 512S Solido-base (1:43)

Bericht door Dizono »

Hoi iedereen,

ik ben nieuw hier en hoe kan ik mij beter voorstellen dan met wat foto's van mijn ferrari collectie. Ik verzamel geen modellen specifiek maar probeer een zo gevarieerd mogelijke collectie op te bouwen. Wel heb ik een voorkeur voor de jaren 50 modellen met de motor voorin en zal mij daar wat meer op gaan richten. Verder probeer ik via ebay en marktplaats gewoon aan lekker goedkoop spul te komen. Brumm's voor 6 a 7 euro, dat werk.

Het leuke aan 1:43 vind ik het veel grotere aanbod van modellen. Blijft het bij 1:18 veelal bij de standaard ferrari's (gto's testarossa's en die nieuwe bende waar ik helemaal niks mee heb) in 1:43 zijn bijzondere modellen te krijgen zoals bijvoorbeeld de 166 zagato (jolly model), de 375 F1 thin wall special" (brumm) en de 375MM "Ingrid Bergman" (idea3)

Als het even kan zoek ik mijn modellen uit op historie. Zo is de formule 1 wagen van gilles vileneuve uit de race waarin hij een gevecht kreeg met pironi. De woede daarover zou hem tijdens de kwalificatie de race erna op zolder fataal worden. Bijzonder bij dit model is het ontbreken van de voorspoiler. Dat zou tegenwoordig ondenkbaar zijn, racen zonder voorspoiler.

Afbeelding

en wat detailfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grote trots blijft (hoewel wat standaard) de ferrari transporter (old cars). Zeker in combinatie met de twee prachtig gedetaileerde 330's p4 van jouef (voor 7 en 10 euri inclusief doos!). Gekke aan die jouefs is dat ik ze heb met piepschuim doos van jouef zelf (288 evo), in revel metal doos met ruitje (330 p4 #6 en gto '64) en in universal hobbies met ruitje (330 p4 #224). Er is nog 1 ander model en die wil ik ook graag. Heb ik mooi 3 p4's voor op de truck :cool: . Van de 512BBi Le mans ben ik nu ook met een serietje begonnen. Nu 2 van brumm en 1 van ixo. Die van ixo is mooier maar wel vreemd is dat de wielbasis van dat model bijna een wiellengte langer is :shock: . Verder ben ik niet zon fan van ixo. Ogen veel te machinaal. Liever best/artmodel en jolly model met prachtige detailering voor een schappelijke prijs.

Verder heb ik nog een hoop andere modellen zoals bijvoorbeeld een zoot 1:87's voornamelijk grote (foute) duitse auto's uit de jaren 80 en begin 90, wat oude schuco varianto's, heeeeeel veel andere ferrari's in een schaal anders dan 1:43 die in dozen zitten wegens ruimtegebrek, zomaar wat leuke auto's in 1:43 (jaguar herman brood, lambo jarama, facel vega) en 3 prachtige 1:43 modelletjes uit de USSR:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dat lijkt me wel weer genoeg. Als iemand vragen heeft over een modelletje, schroom niet ze te stellen!

Ciao! :) :P
Laatst gewijzigd door Dizono op ma 19 mei 2008 14:02, 11 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
BasPlankgas
Schaal: 1:18

Re: Dizono's Ferrari 1:43 collectie (+USSR)

Bericht door BasPlankgas »

hee enzo ! welkom hiero! erwaaien veel AW'ers over, maargoed, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

en ik blijf het een verbluffende collectie vinden ;)
Terug van weggeweest!
Collectie
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

welkom mooie verzameling :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Welkom hier op dit gezellige en zeer verslavende forum :D :thump_up: Erg leuke collectie, en die USSR's vind ik inderdaad zeer mooi :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Welkom op het forum :thump_up: en je hebt al een bijzondere verzameling :worshippy: :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Ook welkom hier! :thump_up: :D

Mooie collectie en vooral die USSR's vind ik mooi :cool:
Afbeelding
edwinimpreza

Bericht door edwinimpreza »

Welkom hier,

Mooie verzameling :thump_up: :)
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Welkom alhier, weer een Ferrari verzamelaar erbij :thump_up:

Je collectie komt me erg bekend voor net als je filosofie. Alhoewel ik toch wel wat afgedwaald ben :mrgreen: Ben ook absoluut fan van ART, Best en Bang. Jolly wat minder want die vallen bij mij altijd uit elkaar. :(

De IXO's vallen over het algemeen wat groot uit.
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

mooie auto's heb je hoor! ikzelf zou niet 1:43 gaan sparen (ik hou ervan dat je alles kan bekijken) maar dat je zegt dat je meer aanbod hebt in 1:43 ben ik het helemaal mee eens! :thump_up:
Afbeelding
Dizono

Bericht door Dizono »

Hehe, naja, dat zijn keuzes die je moet maken. Bijkomed voordeel vind ik dat het formaat wat vriendelijker is. Graag zou ik nog eens van die vitrines hebben als ik bij martini en zn porsche verzameling heb gezien. Maar ik heb nu schuine muren dus ik moet eerst het huis uit :eh:
Afbeelding
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Daar staan alvast een aantal prachtbakskes tussen :worshippy:
Ge gaat u hier niet vervelen :wink:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
red_arrow

Bericht door red_arrow »

Welkom op het forum :thump_up:
Blij om er weer een ferrariverzamelaar bij te hebben en dan nog in 1/43 zoals ik ze ook verzamel. :worshippy: :dance:
Mooie verzameling die je alvast hebt opgebouwd :thump_up: :D

Greetz
viewtopic.php?f=21&t=13508
chris001

Bericht door chris001 »

Mooie verzameling! Die Russen vind ik geweldig! :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Dizono

Bericht door Dizono »

hmm, bedankt iedereen voor de positivisme hier! Ook leuk dat mn russen het zo goed doen... K zit er alleen over te twijfelen ze weg te doen, evenals mijn oude schuco's. Ze zijn best wat waard en ik heb nog een geldverslindende hobby (fotografie) waar ik eigenlijk meer mee wil doen. Ik weet niet of dat hier mag, maar mocht er iemand intresse hebben in de russen...
Afbeelding
Dizono

Bericht door Dizono »

Hier een modelletje dat ik al langer in bezit heb. Opzich is de jaguar mkII van Maisto in 1/43 niet bijzonder. Deze is dat echter wel. De auto is een door mij zelf beschilderde replica van de MKII die ooit door herman brood is beschilderd. Ik heb deze gezien op de Rai van 1999. Ik had het modelletje al langer in bezit maar nooit goede foto's van deze auto. In 2004 kreeg ik van iemand 4 foto's. Niet heel duidelijk maar ach, t was te doen. Alleen ik durfde de klus nog niet aan.

op 26 april 2004 kwam ik thuis na die ochtend een begrafenis te hebben bezocht van een vriend die op 15 jarige leeftijd aan Censuur overleed. Ik heb toen net als Herman Brood een hemdje aangetrokken en ben met kwast en satestokjes lekker aan het verven geslagen. Het model is, deels gezien het beperkte fotomateriaal, deels vanwege de schaal niet exact maar wel goed gelijkend en slechts op details verschillend. Er zitten wat schoonheidsfoutjes in het model maar die laat ik zitten. Ik zit er wel over te denken er 1 in 1:18 te maken. Helaas heb ik alleen de foto's van het origineel niet meer. Mocht iemand die hebben...?!

Genoeg gepraat, hier een foto:
Afbeelding

Prachtige wagen op mn prachtige telecaster.

Hier nog een foto van mijn telecaster maar ditmaal met een 1/43 Lamborghini Jarama van Minichamps:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie