Sunstar rally modellen

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 161
Lid geworden op: do 27 nov 2003 17:20
Locatie: Wilp

Sunstar rally modellen

Bericht door Maarten »

Ik zag net bij ebay de rally modellen van sunstar staan.
(ik weet niet of iemand anders ze al gepost heeft, kon ik zo gauw niet vinden)

Ik vind ze wel knunnig en speelgoedachtig overkomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik vind ze wel knunnig en speelgoedachtig overkomen.

Het is net of de verflaag er veel te dik opzit.. en de velgen zijn een beetje te plasticachtig... verder wel leuke modelletjes
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Het model op zich ziet er niet slecht uit voor een goedkoop model. Maar ik vindt de banden en velgen ver onder de maat waardoor het geheel een stuk minder is.

Zou de modellen trouwens nooit zelf kopen.
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Damn, die Quattro zit ik al een eeuwigheid op te wachten van AA, maar volgens mij kan ik maaar beter ff doorwachten want deze zien er wel heel plastiekerig uit, en die velgen.... :( :thump_down:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik wacht ook maar even op de Autoart versie. Die van Sunstar is drie keer niks eigenlijk.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Als je jezelf op rantsoen zet kun je inderdaad beter wachten op de AutoArt. Maar ik heb de SunStar quattro's sinds gisteren in mijn bezit en ben onder de indruk van de prijs/kwaliteitverhouding. Verhoudingen zijn goed, eindelijk eens de correcte AudiSport-kleuren en best aardige detaillering.

Daar zal AA ongetwijfeld overheen kunnen, ze kunnen niet in de schaduw staan van de tegelijkertijd aangeschafte AA Sport quattro... maar niet iedereen heeft een AA-budget en het is nog maar de vraag of AA ook de vroege (A1 in oude AS-kleuren) of alleen maar de late (A2 in HB-kleuren) versie gaat maken...

Ik ben happy, heb voor een habbekrats twee leuke modellen erbij!

Tom
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik heb zowel de Peugeot als de Audi van de week in handen gehad, en ik moet zeggen dat vooral de Peugeot me eigenlijk erg meeviel :thump_up:

Moet er wel bij zeggen dat de Solido Peugeots voor hetzelfde, of zelfs minder, geld wel wat fijner afgewerkt lijken. Maar Sun Star begint ook nog maar net met Rally-wagens.

Met de Audi had en heb ik meer moeite vooral door het vreemd aandoende kleurverschil tussen velgen en carosserie. De velgen zijn spierwit plastic, en de auto zelf oogt als crème-achtig wit.

Kan me niet herinneren dat dit bij de echte auto ook zo was.

Het verhaal van Tom over budget komt mij bekend voor, als ik alle modellen die ik nu van Solido heb van Auto-art had moeten kopen, waren de kleine Jolly's thuis niet zo goed gevoed geweest :wink:

Ik ben blij dat er fabrikanten zijn die blijven proberen Value for Money te leveren
:thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

De wagens die Jolly laat zien, vind ik er naar mijn mening redelijk uit zien als je kijkt naar de prijs wat ze ervoor vragen. Natuurlijk is AA veel gedetailleerder. Maargoed die kennen hun prijs ook wel voor de details :(
Het is idd jammer dat de verflaag een beetje doet denken aan van die speelgoedauto's en dat de wielen best wel een tikkeltje beter hadden gekund. Die peugeot (zilver) ziet er naar mijn mening nog het beste uit.
Verder aardige modelletjes als je het geld niet uit wilt geven aan een AutoArt. :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Kleurverschil tussen velgen en carrosserie is een goed punt, dit hoort inderdaad niet tot nauwelijks aanwezig te zijn. Mij stoort het iets minder, vooral omdat ik blij ben dat ik eindelijk 1:18 rally quattro's heb na me jaren te hebben geërgerd aan die oude 1:24 Bburago's...

Tom
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

De plaatjes kwamen van Maarten Kwieb :wink:

@ Tom :

Hoe langer ik naar die foto van die Quattro kijk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het alleen die velgen zijn die er ècht afbreuk aan doen.
De lijn van het model is eigenlijk best goed getroffen......

Zouden er losse rallywielen in 1 op 18 te koop zijn :?: :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

De plaatjes kwamen van Maarten Kwieb


Die komen helemaal niet van Maarten. Want ze komen van modellissimo af dat staat er toch bij :P :P

Als je nog een oude bburago hebt staan kun je daar misschien wel de wielen van af halen en die eronder plaatsen. Maar ik vind de wielen ook niet iets minder wat jolly ook al aangeeft :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Jolly Club schreef:Ik heb zowel de Peugeot als de Audi van de week in handen gehad, en ik moet zeggen dat vooral de Peugeot me eigenlijk erg meeviel :thump_up:

Over de Audi:
De velgen zijn spierwit plastic, en de auto zelf oogt als crème-achtig wit.



Maar bij die andere modellen heb je dat toch ook of valt dat wel mee.
Op de plaatjes zie ik geen verschil in kleursoort van de velg, dus in mijn ogen zijn ze allemaal vies wit.

Elke rallyverzamelaar heeft natuurlijk liever velgen die een beetje zwart zijn van het remstof :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ik heb 'm net uitgepakt, even een semi-objectieve beoordeling:

Voor 2 tientjes is dit zeer goed gemaakt. Bij mijn exemplaar sluit de motorkap niet helemaal goed, ziet er naar uit dat ik wat met het motorblok moet prutsen. No problem. De vorm is perfect, zonder gietfouten. De kleuren zijn ook perfect, het wit is echt (off-white)
Alpinewit zoals de echte auto's ook waren. Interessant: de wiele zijn ook gespoten en niet van plastic. Zal eens even kijken of het tintverschil ook bij de echte auto's zo groot was. De bodem is ook goed gedetailleerd, inclusief aandrijving, hitteschilden en dergelijke. Motorblok is netjes gedaan, al lijkt de motorruimte wat leeg door het ontbreken van de kabels (die zitten wel op de Golf I Cabrio van SunStar, vreemd dus) en volgens mij zat er op de echte auto's een veerpootbrug. In de kofferbak horen een reservewiel en een racetank te staan, in plaats daarvan is-ie leeg. Had mooier gekund. De grill is ook niet open, da's jammer maar niet vreemd gezien de prijs. Zowel de voor- als de achterwielen hebben een enorme veerweg zoals bij het origineel. Leuk!
Ik moet de antenne nog monteren, die is verchroomd wat niet zo realistisch is. Makkelijk te verhelpen. De deuren sluiten erg mooi met een veer en 'onzichtbare' scharnieren. Het interieur is matig gedetailleerd en de gordels zijn niet super. Volgens mij hadden de rallywagens van die luikjes in de zijruiten, die zitten in dit model niet.

Toch blijf ik bij mijn mening dat dit een goed model is, met een uitstekende prijs/prestatieverhouding. Ik ben tevreden, vooral omdat blijkt dat AutoArt alleen de (latere) A2-versie gaat maken met de bredere schermen. Ik vind de A1 ook mooi en dit model vult een leuk gat in de collectie.

Tom
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Ik ben niet echt een Audi-expert, maar als ik het goed begrijp uit Tom's verhaal is de Sport Quattro van Aa dus de a2... Of gaat dit alleen op voor de rally versies? Want de wegversie van Aa heeft ook allemaal kleine luchthappertjes op de motorkap en langs de deuren, met de bredere schermen dus :? Of klopt dit niet? Ik merkte namelijk dat deze Sunstars helemaal geen luchtgaten in de motorkap/langs de deur hebben...
Afbeelding
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

@ tom, leuke review heb je geschreven voor de forummers. Veel plezier met je nieuwe aanwinsten :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Gesloten