Sunstar rally modellen

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

///M Power schreef:Ik ben niet echt een Audi-expert, maar als ik het goed begrijp uit Tom's verhaal is de Sport Quattro van Aa dus de a2... Of gaat dit alleen op voor de rally versies? Want de wegversie van Aa heeft ook allemaal kleine luchthappertjes op de motorkap en langs de deuren, met de bredere schermen dus :? Of klopt dit niet? Ik merkte namelijk dat deze Sunstars helemaal geen luchtgaten in de motorkap/langs de deur hebben...


Er was een lange en een korte versie. De lange versie was er in A1- en A2-incarnatie, waarvan de A2 breder uitgebouwde schermen had en luchtinlaten in de achterschermen. Sommige A2s hadden ook luchtinlaten in de motorkap. Volgens de info in hun folder gaat AA de A2 bouwen.

De Sport quattro was de korte versie, en op basis daarvan is de S1 gebouwd, het gevleugelde 600 pk-monster wat onder andere een paar maal Pikes Peak Hillclimb heeft gewonnen.

Tom
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Aah oke, nu snap ik het, ik zat fout met de gedachte dat deze Sunstar gebaseerd was op de korte versie, het is dus de lange :doh: Hmmm dan zou ik ook wel eens een model willen zien van de S1 eigenlijk 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Heeft iemand al de Lancia Delta van Sunstar in handen gehad? Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit er van is (hopelijk beter dan Rickoricko, of toch maar wachten op AutoArt).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

@ Bigodino

De Integrale van Sun Star wordt volgens mij al drie jaar aangekondigd, maar is naar mijn weten nog steeds niet uit :( De Ricko vond ik niet goed genoeg om aan te schaffen.....

Ik heb zelf de Kyosho, zie topic prive-collecties, en die is fantastisch :worshippy:

Als de hogere prijs geen bezwaar is, zou ik een Kyosho kopen.

Van de online shops in Nederland was http://www.toms.nl het goedkoopst :wink:

By the way, als je detailfoto's wilt, die stuur ik je met alle plezier :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Jolly Club schreef:@ Bigodino

Ik heb zelf de Kyosho, zie topic prive-collecties, en die is fantastisch :worshippy:

By the way, als je detailfoto's wilt, die stuur ik je met alle plezier :thump_up:


Heel graag, want volgens mij heb ik die nog niet in het echt gezien en de foto's op de Kyosho site zijn niet echt geweldig.

Weet je trouwens ook wie de Lancia 037 gemaakt heeft? Ik heb daar ooit een 1:18 model van gezien, maar weet niet meer door wie (Kyosho?).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik zag zojuist foto's van de Kyosho Delta in dit topic:

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?p=15324#15324

Ik weet nu zeker dat het Kyosho wordt! Of toch wachten op AutoArt? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Lamborghini Miura, dan is AutoArt beter (geldt ook voor de Countach denk ik). Moeilijk, moeilijk... :|
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Bigodino, de Lancia 037 is ook van Kyosho, ik wil hem ook al een tijdje aan de collectie toevoegen, maar kom hem nauwelijks nog tegen helaas :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Heren geen zorgen, ons medeforumlid Maarten is zo vriendelijk geweest even te informeren naar de 037 van Kyosho, en deze is nog gewoon leverbaar, alleen de levertijd is aardig lang.

Gewoon te bestellen dus bij jullie favoriete modellenboertje :thump_up:

Komt binnenkort zelfs een nieuwe variant van uit, met Totip-reclame :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Jolly Club schreef:Gewoon te bestellen dus bij jullie favoriete modellenboertje :thump_up:

Komt binnenkort zelfs een nieuwe variant van uit, met Totip-reclame :drool:


Die ga jij dus bestellen (Jolly club, Biasion)! 8)

Het zou mooi zijn als er ook een Bastos versie uit zou komen, maar anders ga ik eens informeren naar een Martini versie (zoals die al uit is).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Bigodini schreef :
Die ga jij dus bestellen (Jolly club, Biasion)!


:drool: Die gaat er ooit wel komen ja, maar ik wil eerst graag een Martini versie :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Vindt deze modellen van Sunstar weer 100% meevallen.

Afbeelding
Afbeelding

Deze velgen zien er tenminste een beetje fatsoenlijk uit.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Jolly Club schreef:Bigodini schreef :
Die ga jij dus bestellen (Jolly club, Biasion)!


:drool: Die gaat er ooit wel komen ja, maar ik wil eerst graag een Martini versie :worshippy:


Ik heb hem besteld bij Curbstones. Ik heb hem echter ook bij Autoland in Hilversum gezien voor circa 75 euro, dus als je niet kunt wachten...
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

@ Bigodino

De 037 is er inmiddels (in Martini-kleuren) had ik al gepost voor de crash in juli, maar dat doe ik zeer binnenkort even opnieuw :wink:

Op één of andere manier komen de laatste twee Audi's beter op mij over dan de eerste twee versies die Sun Star uitbracht, Zit hem denk ik toch in de kleuren van velgen en carrosserie :D


Het gaat vooruit :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

@ Jolly Club: mooi!

ik zou de banden van die Audi's wel wat matter maken, nu glimmen ze nogal. Verder zien ze er niet slecht uit.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gesloten