Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Doornbos keert terug op de circuits voor AC Milan
21 mei 2008
Voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos zal later dit jaar weer te zien zijn op diverse circuits in Europa, zo kan GPUpdate.net exclusief onthullen. De Rotterdammer zal later deze week aankondigen voor AC Milan te gaan racen in de Superleague Formula, een nieuwe raceklasse bestaande uit voetbalclubs.
Voor Doornbos is het een mooie kans om zich te bewijzen in een nieuwe klasse. Vorig jaar nog werd Doornbos derde in het ChampCar-kampioenschap, dat afgelopen winter een fusie aan ging met de IRL.
De competitieve IRL-teams waren echter al lang en breed voorzien van hun rijders waardoor Doornbos alleen nog kon tekenen bij de mindere teams en dus miste hij een goede kans om in de IRL te gaan uitkomen.
Het Superleague Formula seizoen begint in het weekend van 30 augustus in Donington en zal onder andere ook het circuit van Zolder aandoen.
Hoewel sommige fans Doornbos wellicht eerder bij een Nederlandse club hadden verwacht, komt de deal niet geheel onverwacht. Doornbos spreekt vloeiend Italiaans en hij is een groot fan van de club. Doornbos reed in 2005 een aantal races in de Formule 1 voor het team van Gian Carlo Minardi en de zoon van Minardi F1's oprichter is technisch directeur bij het raceteam van AC Milan.
De deal zal later deze week officieel worden aangekondigd.
Powersprint schreef:Misschien dus een goed idee om ook deze nieuwe klasse bij mededelingen te zetten?
Eerst maar eens kijken of dit wat wordt, want anders moeten we straks alle nationale en internationale kampioenschappen erin gaan zetten
Ben het met Fish eens, voetbal en autosport hoort gewoonweg niet bij elkaar, waarom deze league opgezet is weet ik bij god niet, we hebben al genoeg mooie semi-klasse kampioenschappen. Ook snap ik niet waarom Doornbos hiervoor kiest, hij had beter in de IRL kunnen blijven, even een jaartje iets minder om vervolgens het jaar erop bij een beter team te kunnen gaan rijden.
ze komen misschien naar Assen!!! Het wordt dus een 750Pk sterke V12 krachtbron, alle auto's zijn gelijk, des het ligt aan de coureurs! Groot pluspunt in mijn ogen! Zo zien trouwens de auto's eruit voor degene die het nog niet weten!
Zoals je kunt zien is dit de agen die voor PSV gaat rijden...
Dit idee is toch al een paar jaar oud, werden die wagens met veel tam tam gepresenteerd en toen nooit meer wat van gehoord. Hoop dat het wat is voor Robert, denk dat het echt een sof jaar voor hem is dat hij met dit moet komen.
fish88 schreef:Voetbal en autosport gaat niet samen
Wagens zijn wel mooi en hebben een aardig snelheidje volgens mij met die V10.
Ach ja, voordat de A1GP begon was er ook een hoop discussie over het concept, autosport en landenteams zouden niet samengaan. Toch zijn de races in mijn ogen best vermakelijk om naar te kijken, als de Superleague mooie races oplevert zal het mij worst zijn welk concept erachter zit. Dan zie ik liever een mooie race tussen wagens met een PSV of Dortmund livery dan een optocht met wagens met een vodafone of marlboro livery .
Jolly Club schreef:Doornbos zal er financieel vast niet minder van worden... als je voor AC Milan uitkomt
Zou anders zijn als 'ie voor V.V. Banholtia de baan op moest
Dat ik daar woon wil niet zeggen dat ik de lokale "trots" ook steun, VV Eijsden is de club .
Ontopic: Ik vraag me alleen af hoe de klasse zich financieel wil gaan redden, de deelnemende clubs stellen alleen hun naam, logo's en andere beeldmerken ter beschikking maar hoeven voor de rest niets te betalen.
Jolly Club schreef:Doornbos zal er financieel vast niet minder van worden... als je voor AC Milan uitkomt
Zou anders zijn als 'ie voor V.V. Banholtia de baan op moest
Dat ik daar woon wil niet zeggen dat ik de lokale "trots" ook steun, VV Eijsden is de club .
Ontopic: Ik vraag me alleen af hoe de klasse zich financieel wil gaan redden, de deelnemende clubs stellen alleen hun naam, logo's en andere beeldmerken ter beschikking maar hoeven voor de rest niets te betalen.
Dat vind ik dus ook het rare aan de klasse. Dus met andere woorden moet het raceteam alles betalen. En ik neem niet aan dat er nog sponsoring op de auto komt? Beetje een raar concept, maar als het werkt hoor je mij zeker niet klagen. Ik ben er in ieder geval bij op circuit Zolder
fish88 schreef:Voetbal en autosport gaat niet samen
Wagens zijn wel mooi en hebben een aardig snelheidje volgens mij met die V10.
Ach ja, voordat de A1GP begon was er ook een hoop discussie over het concept, autosport en landenteams zouden niet samengaan. Toch zijn de races in mijn ogen best vermakelijk om naar te kijken, als de Superleague mooie races oplevert zal het mij worst zijn welk concept erachter zit. Dan zie ik liever een mooie race tussen wagens met een PSV of Dortmund livery dan een optocht met wagens met een vodafone of marlboro livery .
De races zijn meestal wel leuk ja, maar helaas vallen de bezoekersaantallen* en kijkers nog erg tegen..
Nou, de 1e races zijn voorbij. Heb er niet veel van meegekregen, misschien een van jullie wel? Ik zou graag willen weten welke gastklasses hier in het bijprogramma racen. Dit ivm de keuze om naar SF of naar A1GP te gaan. A1 ben ik al eens naartoe geweest, en toen was het super. Maar het is voor mij vanuit Limburg een hele reis, en dan is Zolder met zijn SF een goed alternatief, mits er een leuk bijprogramma aanwezig is. Dus heeft iemand misschien deze info voor mij?
Wie gaat er dan ook in Limburg wonen
Ik las in de krant dat Doornbos als 5e gekwalificeerd had (?) en de 040-bolide stond op de 3e plek op Donington.
Op AC Milan na, ook geen echte aansprekende clubs moet ik zeggen....
En al eerder aangehaald; voetbal en autosport, een lastige combinatie....
Op de officiele site van de Superleague staat het programma: http://www.superleagueformula.com/super ... xperience2
Het is geen bijprogramma met races op het circuit, maar wel verschillende demonstraties en voetbalgerelateerde offtrack activiteiten. Ik vraag me af of pure racefans zich er een hele dag kunnen vermaken. Ik heb er trouwens ook nog niks over op tv gezien en op de site staan amper beelden van afgelopen weekend. En een raceklasse die niet op tv te volgen is, die krijgt het zwaar hoor...
ze hadden beter bij anderlecht mogen uit kijken,gaan zoals in het voetbal weer eens serieus op hun kop krijgen met de onbekende piloot die ze nu hebben