Als eerste heb ik een tekening op ware grootte gemaakt. Het formaat is ongeveer 100 x 85 cm.

Vervolgens heb ik wat tekeningen gemaakt van een paar details die ik wil maken, zoals slagbomen en een infozuil.

Als basis heb ik een oud bureau gepakt, dit had precies de goede afmetingen.
1) Als eerste heb ik de ondergrond geschuurd en het gedeelte waar asfalt moest komen afgeplakt.
2) Ik heb schoolbordenverf gebruikt om asfalt van te maken. Deze verf heeft precies de juiste kleur en structuur, is mat en droogt supersnel.
3) Toen de verf droog was heb ik de witte lijnen van de parkeervakken en van de weg afgeplakt en geschilderd.
4) Als stoep heb ik sierlijstjes gepakt die je normaal gebruikt als afwerkplintjes voor laminaat. Deze hadden namelijk precies de juiste breedte en had ik toevallig nog liggen. Ik heb ze iets lichter geschilderd als de weg om voor een beetje contrast te zorgen.
5) Om de parkeerplaats te omringen door struiken heb ik een paar zakjes mos gehaald bij een tuincentrum en dit er op gelijmd. Nadeel is wel dat het nu begint te verkleuren

6) Verkeersborden heb ik gemaakt van verschillende lagen gekleurd karton. Als paal heb ik een satéprikker gebruikt.
Dit is het resultaat tot nu toe. Er moet nog veel gebeuren, o.a. bomen, slagbomen, figuurtjes, lantaarnpalen, etc.

Als dit diorama slaagt wil ik ook een diorama voor mijn 1:18 maken.
Groeten,
Adriën