garage / werkplaats 1:18

Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

tsja dit stond ook in de planning een diorama van een garage in schaal 1/18

het plan , eerst een hefbrug maken dan is het makkelijker de rest van de schaal / grootte te bepalen
de brug word een 4-koloms hefbrug met ijzeren pilaren en oprijplaten van een heel goedkoop speelgoed vrachtwagen (echt zon ding wat al uit elkaar valt voordat het uit de doos is van een paar euro :lol: )
ook het idee is om de mercedes die hier op de brug staat in een spuitcabine te zetten waarbij een poppetje staat die aan het spuiten is
en dan half de paint erop zetten .....

dus eerst de brug en dan verder met een basisplaat en achtergrond/zijkanten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door Bien »

Ik ben benieuwd hoe dit gaat worden. Als het dezelfde afwerking krijgt als je ombouwmodellen moet het prachtig worden. Ik ga deze volgen!
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

ik doe mijn best :D

weer een update , let wel dit is nog ruw en een uitprobeersel om the weatheren met spuitbussen en een doekje (lekker smeren)
ook de randen zijn nog niet afgewerkt aan de binnenzijde van de oprijplaten
wat ik nu heb zou betekenen dat het een stel viespeuken zijn in deze garage lol :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo en zo moet de brug niet gloednieuw gaan ogen maar gebruikt , waarom doe ik nu al dit voordat het hefgedeelte echt is afgewerkt kwa randen enz. , ik moet toch nog schuren en dingen erbij maken en nu weet ik hoe een bepaald effect eruit ziet en of ik meer of minder moet doen ....

grts richard
Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

nou ik heb het een beetje omgegooid het frame wat onder de rijplaten zat was erg slap , dat was wat er bij zat en verzaagd als frame diende
dus maar weggehaald en van een kabelgoot deksel 2 nieuwe steunen eronder gemaakt
dit met popnagels vastgezet , ten eerste omdat het wel grappig staat en ten 2e omdat dit echt stevig is want het is een soort raar zacht kunstof waar kit niet op houd (ten minste de kit die ik nu heb)
ook moet het wel stevig genoeg zijn het gewicht te dragen van een die cast auto :)

dus nu deze kant op gegaan

ik zou wat ideen of feedback zeer waarderen op deze , wat vinden jullie van de "lak" mooi of iets te verweerd..
ik twijfel nog een beetje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de kolommen zijn eigenlijk de perfecte schaal maar ik had net een stuk gordijnrails en daar zit al zon glijbaan in net als een echte brug daarin hij omhoog en omlaag gaat misschien kan ik dat erin verwerken , ik had namelijk geprobeerd een sleuf in een kolom te slijpen maar kon gelijk een nieuwe maken omdat dit nooi mooi recht gaat en de schijfjes gewoon erdoorheen vliegen omdat ze zo op zijn :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
VanDongen
Berichten: 106
Lid geworden op: di 19 aug 2008 18:32
Contacteer:

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door VanDongen »

Coole Sjit! Dit ga ik ook volgen!
I'm not speeding, I'm qualifying!
Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

:thump_up:
ik ga zo eerst een foto's bekijken op google tot nu toe heb ik niet opgezocht en wist wel hoe en wat maar voor de fijne details ... google :dance:

btw er komt een olie opvangbak ingebouwd in de brug met een rooster (staat nu te drogen daarna een lekkere olievlek op het rooster maken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door Powersprint »

Dit ziet er al goed uit hoor! het ligt er een beetje aan wat voor auto's je in je garage gaat zetten w.b. het wheateren. Ik heb zelf een garage dio gemaakt met Vipers, en dan wheater je niet al teveel omdat je klanten met zulke dure bolides dan wegblijven. Het moet dan dus wat opgeruimd zijn. Maar wil je wat oldskool auto's erin zetten dan is dit juist erg gaaf!

Waarom heb je trouwens niet gekozen voor de 4 poots brug van GMP als basis als ik vragen mag?

ps: Hier staat mijn garage dio. Misschien dat je er wat tips uit kunt halen:
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=98&t=12390
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

ja jij bedoeld die kant en klare blauwe die ze bijvoorbeeld bij sd modelcartuning of bij toms hebben ??

en tsja ik heb de kever en wil in de toekomst zeker nog een vw t1 bus en een golf 1 kopen en in de oldskool stijl doen dus dat zit wel goed

en de brug ja ten eerste kost het toch al gauw 50 euro en nog belangrijker ik vind het een uitdaging en erg leuk om zoveel mogelijk van de dio zelf te gaan maken uit rommel en plastic en andere spulletjes
het bouwen / verbouwen van dingen op zich is het leukst en al helemaal van niets iets maken :D

en je dio had ik al bewonderd , erg mooi moet ik zeggen :D :drool:

als het meezit gaat dit een erg grote dio worden , de lift is al aardig op maat en dan wil ik het liefst een apart kantoortje en een spuitcabine maken :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
SidneyF1
Berichten: 186
Lid geworden op: do 24 jul 2008 21:16
Locatie: Delft

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door SidneyF1 »

Heb je veel vrije tijd ofzo? :P Al die mooie projecten!
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

ja klopt :oops:

zit met mijn pink en ringvinger in het gips met een pin in mijn pink :(

gelukkig gaat het bouwen goed dus heb ik lekker wat te doen :thump_up:

als dat niet ging .....damn dan verveel je je :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

na eens goed gekeken te hebben naar ee echte 4 koloms lift wist ik het zeker de kolommen worden van gordijnrails (alstijd handig als je een hoop "rommel" hebt liggen..

lijkt gelijk net echt en het mooiste je kan de eind stops met schroefdraad gebruiken om de rijplaten te ondersteunen :D

eerst een foto van een echte 4 koloms brug :D (als het goed is uit j leno zijn garage :drool: )
Afbeelding

dan de mijne
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

waarschijnijk ga ik hem toch een mooie kleur spuiten en dan de platen netjes metal kleur en dan licht weatheren

ook de stroombabels en motoren wil ik gaan maken om hem zo echt mogelijk te laten lijken :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door Powersprint »

Dit ziet er inderdaad al een stuk beter uit! Met 2 rechterhanden is zo'n brug inderdaad ook goed zelf te maken, en dat bespaart je weer die €50,- Ik had helaas niet zoveel plaats om mijn diorama groter te maken :( Maar ik ga dit zeker wel volgen! Wie weet doe ik ook nog wel wat ideetjes op :wink: Want aan zo'n diorama blijf je altijd werken... :D
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

thank's

op zich vind ik die brug de 50€ zeker waard , maar tsja dit is veel leuker :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door Bien »

Ik zie de foto's niet meer :cry:
Gebruikersavatar
crazyrichard
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 10:53
Locatie: ridderkerk

Re: garage / werkplaats 1:18

Bericht door crazyrichard »

image schack is down overal zijn de foto's gehost op imageschack niet te zien
:( :( :( :(

echt al uren nu vanf vanmiddag een uur of 2 :doh:

zo zie je maar zo lang iets werkt .... alles goed

er zijn wel andere hosts natuurlijk maar ja die kunnen ook down gaan

en voor imageschack is dit zeldzaam
Afbeelding
Plaats reactie