Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Daytona69 »

Ik weet niet of jullie dat ook hebben , maar ik verbaasme elke keer weer over de heren prutsers of dames knutselgraag die op de diverse veilingsites schaalmodellen aanbieden die ze als uniek aanbieden ,terwijl het verzaagde of overgespoten modellen zijn die in het echt niet eens bestaan hebben. Ik kijk voornamelijk naar Ferrari modellen en verbaas me over de cabriolets, targa uitvoeringen en overgespoten ,vaak met decals van een heel ander model, waar ze hoge bedragen voor vragen . Ook lach ik me rot om de modellen waar de gepimpte wielen niet eens kunnen draaien (cartoonlook?)
Vaak is het wel netjes gedaan ,maar dat wil je toch niet in je verzameling hebben , dan ga je wel de zo iets als "cars"serie of dubcity modellen sparen?

Ik vraag me af willen ze op die manier hun mini gereedschap of wat dan ook terug verdienen?

Een tijdeje terug stond er op marktplaats een goed voorbeeld een F40 Jagermeister in het oranje, na wat speurwerk (gewoon start nummer en jagermeister op google afbeeldingen gezocht) bleken de decals van een porsche te zijn en dat noemen ze dan een speciale uitvoering. fantasiemodel was een betere omschrijving geweest denk ik
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Jaap »

Inderdaad, deze modellen kom je (veel te) vaak tegen. Oude Burago Ferrari's die dan mooi moeten zijn. Of per ongeluk in 6 kleuren gespoten en dan zeggen dat het special paint is :mrgreen:

Ook erger ik me suf aan degene, zoals jij zegt, die andere velgen onder een model lijmen. Dan hoef ik zo'n model zowiezo niet meer.

Ik zag ook een aanbieder die 2 modellen had staan. Een blauw Viper van Burago die volgens hem in een film had gespeeld. Kan wel zo wezen, maar er was niks bijzonders aan het model. Gewoon standaard dus.
Maar dan zeggen ze bijv: zeer uniek, maar 200 van gemaakt ofzo, en dan vragen ze er € 20 voor. :doh: dat klopt toch al niet. :P
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door schumifan »

Maar je hebt er altijd die erin trappen en daar hopen ze op.
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Daytona69 »

Volgens mij zijn er ook een paar die er hun roeping van gemaakt hebben , nu staat er één op marktplaats met ferrari's die gepimpt zijn , zo'n set van chrome velgen er onder (5 sets voor 24,95 bij de meeste sites) ,maar daar biedt gelukkig niemand op , zag ze ook op e-bay.
Jammer genoeg kun je als je zoekt op veilingsites geen verkopers op een lijst zetten die dan niet in je zoek resultaten verschijnen
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door rpi »

Daytona69 schreef:Jammer genoeg kun je als je zoekt op veilingsites geen verkopers op een lijst zetten die dan niet in je zoek resultaten verschijnen
Inderdaad. Daar heb ik bij Ebay pas nog om verzocht, maar die doen net alsof ze mijn vragen/opmerkingen niet snappen. :evil:
DennieV
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 14:50
Locatie: Zundert

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door DennieV »

Dat is niet alleen bij modelauto's zo,maar ook bij 1:1 auto's.
Iedereen zet 'FULL-OPTION!!!!' en 'UNIEK IN NL!!!' erbij,en als je dan verder kijkt,geen leren bekleding,geen electrische ramen achter,geen climate control,geen stoelverwarming.
Ik heb dan wel eens de neiging om een reactie te sturen maar ach,die mensen weten niet beter denk ik.

Ikzelf heb ook een model met gelijmde overdreven wielen,maar dat is een niet al te duur model van Kyosho om te proberen,en die zal ik dus ook niet eens te koop zetten.
3 wielen braken af,dus op de duurdere modellen durf ik het niet :angel:
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Daytona69 »

Maar sommige doen alsof het een unieke éénmalige fabrieksuitgave is, al doen ze dat niet met zoveel woorden Als je het er eerlijk bij zet ,dat je hem verbouwd hebt , omdat je dat mooi vindt of zo iets ,maar doer niet alsof je een meester ombouwer bent of doe niet alsof het om een unieke uitgave gaat

Nu staat er één op marktplaats met echte ingeplakte stof! Het zou om originele ferraristof gaan , gewoon triest en zonde van het model
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door michel26 »

heb je een linkje?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door St. Paul »

In alles waar geld in om gaat zie je mensen die de boel proberen te lichten om een graantje mee te pikken. En die mensen komen dan altijd samen op Ebay en MP. Dat weet je. Dus als je daar koopt moet je weten wat je doet. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten lopen een grotere kans daar opgelicht te worden. En dat vaak om 5 euro's.

Hier op het forum liep er trouwens ook 1 rond. Toevallig hielden een aantal MAF leden zijn ebay aankopen in de gaten. :lol: Hij vroeg hier op MAF waar hij het best een (politie)lampenbak voor 1:43 modellen kon kopen. Op ebay had hij een decalset en een Minichamps Audi 1:43 voor 10 euro op de kop getikt. MAF leden wezen hem op een site waar je die lampenbak kon kopen.

3 weken later biedt hij plots op MAF een Minichamps 1:43 Audi A4 Pacecar aan. Was "speciale uitgave". Waren er rond de 24 uur van LeMans door Minichamps 100 van uitgedeeld aan klanten van Minichamps. Decals zaten er niet eens recht op.... Maar wel serieus dikke bedragen vragen.

Gelukkig houdt Bart zich tegenwoordig meer bezig met zijn plastic afdrukken van het vrouwelijk geslacht verzameling en een verrotte rally Volvo. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Daytona69 »

het linkje http://link.marktplaats.nl/216103788 vooral dat ferrari tussen aanhalingstekens ipv het woord look hahaha
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Tom_Aston-Martin »

@St. Paul, Huppelt die persoon nog steeds hier opt forum rond? Want er is maar één met een verrotte Volvo :lol: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door St. Paul »

Tom_Aston-Martin schreef:@St. Paul, Huppelt die persoon nog steeds hier opt forum rond? Want er is maar één met een verrotte Volvo :lol: :thump_up:
Nee Volvofiel rijdt geen rally he. :wink: Die rijdt uberhaubt nog niet. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 28 nov 2008 16:20

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Jasper »

rpi schreef:
Daytona69 schreef:Jammer genoeg kun je als je zoekt op veilingsites geen verkopers op een lijst zetten die dan niet in je zoek resultaten verschijnen
Inderdaad. Daar heb ik bij Ebay pas nog om verzocht, maar die doen net alsof ze mijn vragen/opmerkingen niet snappen. :evil:

Bij ebay kan dit wel; bij uitgebreid zoeken kun je bij de optie ' verkopers' en dan ' alleen objecten weergeven van' en dan kiezen voor ' exclusief' ipv inclusief ! :D
succes.
verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Daytona69 »

Nu nog op marktplaats , maar met die optie zou je dan de verkopers die onder dezelfde voornaam handelen er ook uitgooien?
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door rpi »

Jasper schreef:Bij ebay kan dit wel; bij uitgebreid zoeken kun je bij de optie ' verkopers' en dan ' alleen objecten weergeven van' en dan kiezen voor ' exclusief' ipv inclusief ! :D
succes.
Ja, dat kan wel, maar dan moet je dat bij elke zoekopdracht opnieuw doen. Ik bedoelde een lijst die je 1 keer invult en er dan vanaf bent. Met jouw suggestie blijf je juist aan de gang met de verkopers waar je niets meer mee te maken wilt hebben. :eh:
Plaats reactie