1:1 Ferrari Enzo te koop

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door rpi »

De 406 naar F360 is anders erg mooi gelukt :thump_up:
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door AutoWolf »

Die Porsche replica 959: :lol:

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die auto maakt met het idee om er serieus de blits mee te maken. Dit moet een grap zijn en dat is het ook als je naar het tjokvolle, met metertjes bedekte dash kijkt oa! HAHAHA. Zeg nou zelf; je hebt echt vreselijk geen enkele boodschap aan de mening van anderen zo. Dat vind ik nou VET.


Wolf
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door coolpappa04 »

Niek-106 schreef:die is gewoon echt te lelijk.
deze daarin tegen is dan wel weer super goed gelukt.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/ ... i-countach

Niek :cool:
:shock: :shock:
wow deze is mooi gedaan zeg :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door Daytona69 »

Ja die lambo , ziet er netjes uit maar of je er ook de weg op mag? en na tien jaar bouwen is het wel een erg achterhaalt model Ik zelf had een mooiere auto uitgekozen als ik mij sociale en familie leven te grabbel had gegooit in 10 jaar bouw tijd
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door AutoWolf »

Ha mr. Daytona!

Hoezo denkt u dat dat niet mag, de weg op?

Zo secuur die man dat heeft aangepakt, zo grondig. Volgens mij wist hij van aanpakken.
Het model was achterhaald toen hij er aan begon. De T-Ford is ook achterhaald maar wel een classic en hele volks-stammen denken over de Countach hetzelfde. De Lamborghini is hoekig en dat maakt het wat makkelijker om het plaatwerk de goede richting op te werken denk ik. Mischien was dat de reden wel.. U vind het geen mooie auto? Dat is ook mogelijk. Hij ging er iig voor met hart en ziel en waarschijnlijk is hij niet zo sociaal en heeft hij een hekel aan zijn gezin. :mrgreen: :wink: :lol: Dat zal wel niet als je de foto's zo ziet met zijn familie. :thump_up:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door rpi »

Volgens mij lees ik heel wat frustratie uit de reactie van Daytona69. Waar maak je je druk om zeg, schitterend wat die man heeft gepresteerd. Zonder mensen als hem (lees: met creativiteit, passie en doorzettingsvermogen) waren we waarschijnlijk nog met een vuursteentje op een stok achter wilde dieren aan het rennen om aan eten te komen.
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door Daytona69 »

Hier in Nederland heb je een gelijkvormigheidsattest nodig van de rdw om een auto op de weg te krijgen , anders moet hij o.a. een crashtest ondergaan

En nee ik ben niet gefrustreerd en creatief is het ook niet want copiëren zijn de japaners ook groot mee geworden

Ben ik meer onder de indruk van volgende 1 op 3 replica:
http://www.youtube.com/watch?v=SeUMDY01uUA
Laatst gewijzigd door Daytona69 op ma 05 jan 2009 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door rpi »

Yep die (overigens 1:3) Ferrari 312 is echt schitterend. Die fransman heeft mijn levenslange respect. Maar ook die man zal erg veel tijd in zijn schuurtje hebben doorgebracht en zelfs nog 5 jaar langer dan de man van de Lambo replica. Hij doet dus op familiegebied exact hetzelfde als wat je bij de andere man veroordeelt. Vind je het wel goed als het project je meer aanspreekt?

Enzo Ferrari was waarschijnlijk nog minder een gezinsfiguur overigens.

Nee, wat mij betreft alleen maar lof voor mensen die zo'n doorzettingsvermogen hebben om hun idee of droom tot werkelijkheid te brengen, zelfs al is het niet mijn droom.
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door Daytona69 »

Ik bewonder ook het doorzettingsvermogen , er zijn genoeg schuren en dergelijke , waar begonnen projecten in staan die het daglicht nooit te zien krijgen.

Veel geniën en veel mensen die een droom extreem nastreven zijn geen familie figuren

En ferrari spreekt mij inderdaad meer aan ,maar een 1 op 1 replica vind ik eigenlijk met betrekking tot alles jezelf voorliegen
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door AutoWolf »

De eerste 2 alinea's bevatten mijn inziens wijze woorden.

Ik snap alleen niet waarom het eind toch iets van totale afkeuring bevat.

Replicamakers zijn er nou eenmaal. :)

Groeten,
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door jonnoT »

Daytona69 schreef:ferrari spreekt mij inderdaad meer aan ,maar een 1 op 1 replica vind ik eigenlijk met betrekking tot alles jezelf voorliegen
Dat valt te bezien. Er zijn gevallen waarbij een 1:1 gewoon niet te betalen is. Ik durf niet eens te gokken wat je voor een 330P4 zou moeten neerleggen, maar denk dat dat gauw een getal met 8 cijfers wordt. In ogenschouw van dat is een zeer goedogende kitcar toch een optie. :cool:

De meest gekopieerde wagens zijn toch de AC Cobra, Porsche 356 Speedster en de Lotus 7
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1:1 Ferrari Enzo te koop

Bericht door St. Paul »

rpi schreef:Volgens mij lees ik heel wat frustratie uit de reactie van Daytona69. Waar maak je je druk om zeg, schitterend wat die man heeft gepresteerd. Zonder mensen als hem (lees: met creativiteit, passie en doorzettingsvermogen) waren we waarschijnlijk nog met een vuursteentje op een stok achter wilde dieren aan het rennen om aan eten te komen.
50% van haar zendtijd vult Discovery Channel met mannen die met een vuursteentje op een stok achter wilde dieren aan het rennen om aan eten te komen. Weet je hoe hip dat is? :mrgreen:


Maar serieus:

Jezelf voorliegen is het alleen als je een scheve bodykit op een Pontiac duwt. Ik denk dat het de man die de lambo gebouwd heeft net als bij de 1:3 Ferrari meer ging om een hobby en het feit dat het enorm leuk is om zoiets zelf te doen. Iets met eigen handen creeren, zelf oplossingen zoeken voor technische problemen. En dan na afloop iets bijzonders overhouden.

Die Lamborghini hoeft hij niet te showen als zijnde een "echte" lamborghini. Ik denk dat hij meer respect afdwingt met het feit dat hij dat ding zelf gebouwd heeft dan er in rond rijden alsof het een echte is. Dan had hij de foto's van het proces ook niet laten zien.

Persoonlijk vind ik de Lambo echt super. Hij zal ook wel beter schakelen dan de Ferrari's. :P
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie