Limited Editions, wie verzint zoiets nou?!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Limited Editions, wie verzint zoiets nou?!

Bericht door TestaRossa »

Ik vroeg mezelf eens af wie er nou verzint in welke oplage een model uitkomt in Limited Edition?!
Je ziet de raarste getallen voorbij komen, ik zou denken dat er een logica achter zit........maar als ik die getallen zie denk ik: natte vinger werk.

Wie weet hier iets van?
Laatst gewijzigd door Markopolo op do 29 jan 2009 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel even aangepast
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Montezemolo »

Vaak is het zo dat de nummers wel iets te maken hebben met de wagen, heel vaak hebben HW gelimiteerde een overeenkomst met een datum of jaartal, dit doen overigens meerdere merken ! Let maar een goed op !

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Markopolo »

Minichamps geeft bv. 1008 modellen van 1 soort uit of 5184, al deze getallen zijn door 6 te delen, en 6 is de hoeveelheid die in 1 doos van MC gaat. En het is maar net hoe meneer Lang's pet staat denk qua hoeveelheid uit te brengen modellen.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5191
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Schumi28 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door TestaRossa »

Oke, thanks voor de info. Is weer een stukje van de puzzel compleet. Was al een "bejaard" topic zag ik :D
Zo zie je maar dat het nog wel leeft bij de mensen, bij mij in ieder geval.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door jonnoT »

TestaRossa schreef:Ik vroeg mezelf eens af wie er nou verzint in welke oplage een model uitkomt in Limited Edition?!
Het feit dat het een gelimiteerde opplage is, is sowieso al een vorm van oplichterij. Minchamps is daar Champ in :doh: De getallen zullen wel te maken hebben met een te verwachten populairiteit van het model. Waarom van de rode versie 2500 en van de gele 1500 :doh: Als je alles bij elkaar optelt zijn het er toch meer dan 10.000 en dat is nou niet gelimiteerd te noemen :thump_down: Een echte gelimiteerde serie zit onder de 1000 exemplaren
Gebruikersavatar
Nick7
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 17:19

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Nick7 »

Ach, het staat wel mooi op het doosje en plaatje. En het geeft toch voor (sommige) mensen een kick om een gelimiteerd exemplaar te hebben.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door jonnoT »

Nick7 schreef: En het geeft toch voor (sommige) mensen een kick om een gelimiteerd exemplaar te hebben.
Das nou de hele reden waarom er gelimiteerde versies zijn :evil: Ik koop een model omdat ik dat model wilhebben, niet omdat deze gelimiteerd is (in 20 verschillende kleuren)
:cool: :cool:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Montezemolo »

Nog erger is AA met de Veyron !! deze worden genummerd met een certificaat (voor wat het waard is) maar geen hond weet hoeveel er nu uiteindelijk van gemaakt zijn !! en aangezien de altijd lage nummers ben ik bang dat er wel een aantal dubbele nummers in de omloop zijn :evil: :evil:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door jonnoT »

Zijn gelimiteerd op ouderwets dinky niveau .... stuk of 100.000 :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Jolly Club »

De Minichamps 1:43 Schumacher Benetton met zwaaiende Jean Alesi achterop (GP Win Canada 1995) was er in 11695 exemplaren.

Toevallig ook de datum van deze overwinning (en tevens Alesi's verjaardag).

Maar meestal zijn het er denk ik ongeveer zoveel als fabrikanten denken te kunnen slijten aan knotsgekke verzamelaars.

Snap de charme ook niet helemaal... hoef meestal maar 1 exemplaar hebben uit de hele productierun :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Markopolo »

jonnoT schreef:
Nick7 schreef: En het geeft toch voor (sommige) mensen een kick om een gelimiteerd exemplaar te hebben.
Das nou de hele reden waarom er gelimiteerde versies zijn :evil: Ik koop een model omdat ik dat model wilhebben, niet omdat deze gelimiteerd is (in 20 verschillende kleuren)
:cool: :cool:
Ik denk dat iedereen zijn model wel koopt omdat hij deze graag wilt hebben ;)
Maar een echt gelimiteerde versie is zeker weten kicken, en dan bedoel ik 1 van 50, 100 of 200 stuks, vind het toch echt wel :cool: dat ik 1 van de maar 200 MR R-GT Presentations heb, wereldwijd!, die ook echt aangeeft dat het nummer 56 van de 200 is en niet zoals bij MC op het voetje 1 van 5142.
Gebruikersavatar
Nick7
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 17:19

Re: Limited Editions, wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Nick7 »

Ja dat is wel cool. Dan heb je gewoon het idee dat je hem niet zo snel ergens anders tegenkomt. Maar gelimiteerd op 10.000 exemplaren? Ik denk dat sommige slecht lopende modellen nog minder worden geproduceerd.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wie verzint zoiets nou?!

Bericht door jonnoT »

Markopolo schreef: Ik denk dat iedereen zijn model wel koopt omdat hij deze graag wilt hebben ;)
Soms krijg ik hier het idee dat dat niet altijd het geval is. Dan krijg je eerst tehoren hoe gaaf het is om een geliniteerde versie (1:2500) van Minichamps te hebben en dan lees je dat ze het model wel aardig vinden :doh:


Maar een echt gelimiteerde versie is zeker weten kicken, en dan bedoel ik 1 van 50, 100 of 200 stuks, vind het toch echt wel :cool: dat ik 1 van de maar 200 MR R-GT Presentations heb, wereldwijd!, die ook echt aangeeft dat het nummer 56 van de 200 is en niet zoals bij MC op het voetje 1 van 5142
Kijk hiermee sla je dus de spijker op z'n kop :thump_up:
Gebruikersavatar
Nick7
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 17:19

Re: Limited Editions, wie verzint zoiets nou?!

Bericht door Nick7 »

Wat ik wel mooi vind bij de gelimiteerde van MC is dat er ook nog de kleur bij staat zoals de fabrikant hem noemt.
Plaats reactie