Tweedehands modellen bij webwinkels.

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Vind je het vervelend dat webwinkels soms niet vermelden dat sommige modellen tweedehands zijn?

Ja
45
98%
Nee
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Nick7
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 26 dec 2008 17:19

Re: Tweedehands modellen bij webwinkels.

Bericht door Nick7 »

Ik vind dat de winkel er wel bij moet zetten of het een nieuw of tweedehands model is. Want als de prijs en het model goed zijn zit ik er niet mee.
Maar het is naar mijn mening wel belangrijk om te weten.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Tweedehands modellen bij webwinkels.

Bericht door tom »

supernova schreef:
tom schreef:Maar dat is vaak niet het geval. Bij de meeste webwinkels staat niet vermeld of de modellen nieuw of tweedehands zijn. Ik ging er altijd vanuit dat dingen die je bij een winkel koopt nieuw zijn tenzij anders vermeld is, maar dat blijkt in de praktijk dus niet altijd zo te zijn.
Tenzij je antiek koopt, is iets wat je bij een winkel koopt per definitie nieuw, tenzij anders vermeld. Dit is een gegeven, als je hier van afwijkt, moet je er melding van maken. Als je dit niet doet voldoet het product dus niet aan de beschrijving (of strikt genomen aan de verwachtingen die je als consument mag hebben) want er is iets weggelaten.
Gebruikersavatar
mo360
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 okt 2008 11:50
Locatie: in mijn vitrinekast
Contacteer:

Re: Tweedehands modellen bij webwinkels.

Bericht door mo360 »

Ik denk dat de prijs ondergeschikt is als je maar weet wat je koop (nieuw of tweedehans)!

Volgens mij zou de verkoper zelfs verplicht zijn het te vermelden.
Afbeelding
Ferraristi
Plaats reactie