Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 330 Shooting Brake

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Ferrarifan »

Er blijkt nog een derde spider te zijn met een vrij vage geschiedenis (ik kan ook geen foto's vinden):

De productie van een derde Nembo-spyder begon gelijktijdig met de tweede. Hij was gebaseerd op een 250 GTE 2+2 chassis (nummer 2707GT). De carrosserie van deze auto verschilde van eerdere Nembo-spyders, met een "sharknose" zoals de 156 F1 en een ronde staart zoals de 250 GT SWB. Ik kan geen foto's vinden. Deze auto is door een klant in Libanon besteld via een dealer in Parijs. De auto werd nooit voltooid, maar werd op verzoek van de dealer als onafgewerkte carrosserie en chassis naar Libanon verscheept. Ferrari Classiche bevestigde in 2019 de authenticiteit van de 2707GT en voegde een ‘Classiche’-stempel toe aan het chassis om hem duidelijk te onderscheiden van andere replica’s

En nog meer nieuws. Er lijkt een vierde te zijn :cool:

Begin jaren negentig gaf een klant Giorgio Neri de opdracht om een ​​330 GT 2+2 (chassisnummer 5805GT) om te bouwen in de stijl van de eerdere 250 Nembo Spyders. Het project werd uiteindelijk in 1998 voltooid en wordt soms gezien als een zoveelste Nembo-spin.

Afbeelding
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Verzamelaar001
Berichten: 17
Lid geworden op: za 17 feb 2024 20:16
Schaal: 1:18

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Verzamelaar001 »

Heel erg mooie collectie! :shock: :worshippy:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Ferrarifan »

Verzamelaar001 schreef: di 20 feb 2024 19:08 Heel erg mooie collectie! :shock: :worshippy:
Dank je :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Ferrarifan »

En hier is ie dan, de Ferrari 250 Gt Nembo uit 1965. Na een half jaar regen en donker was het zonnetje er weer :cool:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 12 apr 2024 21:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Ricardo »

:shock: daar hebben we even geduld voor moeten hebben.... De zon! Een heerlijk model en zeker zo in het zonnetje gefotografeerd :drool:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Ferrarifan »

Met Maxima had ik tot nu toe geen ervaring, maar de kwaliteit van het model is ruim voldoende. De lijnen van het model lijken goed.
Negatieve punten zijn voor mij de kleur van het interieur (ziet er wat onrealistisch uit) en de manier waarop de moterkap in de carrosserie is verwerkt. De naden hadden dieper mogen zijn. De voorruit heeft, net als het origineel, een zeer scherpe hoek. In werkelijkheid was dit een behoorlijk punt van kritiek voor de eigenaren. Voor de rest is de afwerking zeer goed gedaan. Fijne lijntjes rondom de grille en koplampen (deze zien er heel realistisch uit, met fijne lijntjes), fijne bandjes etc. Het schaalmodel lijkt wat aan de grote kant, maar ik heb het niet gemeten. Het model staat bijvoorbeeld naast mijn 250 GTO van Kyosho en is groter.
Al met al geef ik dit model een 7,5 en is daarom een ​​echte aanrader. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Helaas zijn bij modellen uit het middensegment de basis niet altijd geweldig, en de verpakking ook niet.
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 12 apr 2024 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250Gt Nembo

Bericht door Schumi28 »

Leuke aanwinst en leuke review erbij :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 195S Touring

Bericht door Ferrarifan »

Ferrari 195S Touring (1950) van Technomodel. Je zou het misschien niet direct zeggen, maar Ferrari bouwde deze auto om te racen (won o.a de Mille Miglia van 1950). Er werden er 5 geproduceerd. 4 ervan werden omgebouwd vanuit een 166MM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 330 Shooting Brake

Bericht door Ferrarifan »

Ferrari 330 Gt 2+2 Shooting Brake uit 1967 van Tecnomodel. Ik vind dat deze thuis hoort in elke Ferrari collectie. Ik heb gekozen voor de bronskleur omdat dit een typische kleur uit die tijd is.Leuk weetje: Jamiraquai had/heeft de groen/gele uitvoering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie