Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 330 Shooting Brake

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Kijkje in collectie

Bericht door Ferrarifan »

Binnenkort weer een aantal foto's hier. Ik verwacht binnen te krijgen:
- 250 Testa Rossa van BBR (wit met blauwe streep)
- 500 Superfast van BBR (wit met blauwe streep)

En jullie hebben nog een 250 GTO van BBR tegoed.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Kijkje in collectie

Bericht door Ricardo »

Klinkt goed! Ben benieuwd :worthless_without_pics: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250GTO en 500SA

Bericht door Ferrarifan »

De 250 GTO en 500 Superfast van BBR. De 250 GTO had ik al een tijdje staan en de Amerikaanse versie van de 500 SA serie 2 is gisteren binnengekomen. De 500SA had ik al in het lichtblauw, maar deze kon ik voor een gunstig prijsje kopen (voor BBR begrippen). Het verraste me dat ik op Catawiki niet werd overboden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 12 apr 2024 21:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250 GTO en 500 SA

Bericht door Schumi28 »

Leuke aanwinsten weer :thump_up: :mrgreen:

Ik wordt soms ook weleens verrast op een veiling dat je de hoogste bieder bent, en dan baal je soms toch :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250 GTO en 500 SA

Bericht door Ricardo »

:shock: Het zijn weer twee prachtige aanwinsten :drool:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250 GTO en 500 SA

Bericht door Ferrarifan »

Bedankt heren :worshippy:

Ik ben gevraagd om mijn collectie te gaan tentoonstellen in mijn woonplaats. Een droom die uitkomt. Lijkt me geweldig om de hele geschiedenis van Ferrari te laten zien met mijn modellen en uiteraard ook teksten, boeken en filmpjes. Ik mag me helemaal uitleven. De tentoonstelling zal drie maanden duren.

Aan de andere kant ook twijfels. Het is helaas niet helemaal zonder risico. Ondanks dat de vitrinekasten wel op slot kunnen, is er altijd het risico van diefstal (inbraak). Ik kan me verzekeren, maar die dekt niet de emotionele schade.

Wat vinden jullie, wel of niet doen?
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250 GTO en 500 SA

Bericht door Ricardo »

Ferrarifan schreef: zo 10 sep 2023 12:17 Bedankt heren :worshippy:

Ik ben gevraagd om mijn collectie te gaan tentoonstellen in mijn woonplaats. Een droom die uitkomt. Lijkt me geweldig om de hele geschiedenis van Ferrari te laten zien met mijn modellen en uiteraard ook teksten, boeken en filmpjes. Ik mag me helemaal uitleven. De tentoonstelling zal drie maanden duren.

Aan de andere kant ook twijfels. Het is helaas niet helemaal zonder risico. Ondanks dat de vitrinekasten wel op slot kunnen, is er altijd het risico van diefstal (inbraak). Ik kan me verzekeren, maar die dekt niet de emotionele schade.

Wat vinden jullie, wel of niet doen?
Beetje dubbel inderdaad. Lijkt mij toch wel een gaaf idee om je modellen te mogen tentoonstellen. De grote vraag, hoe groot is het risico op diefstal.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Tentoonstelling

Bericht door Ferrarifan »

Het gaat om een wat ouder gebouw met wel een beveiligingssituatie.

Belangrijk is denk ik wel om de licenties van de modellen thuis te houden. En ook de vitrineboxen er niet bij te doen. Zo wordt het lastig de modellen te stelen zonder ze te beschadigen. Dan hebben ze er niks meer aan.

En misschien ipv drie maanden, voor twee maanden te kiezen = minder risico.
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op do 14 sep 2023 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Tentoonstelling

Bericht door Ferrarifan »

Het gaat om een wat ouder gebouw met wel een beveiligingssituatie.

Belangrijk is denk ik wel om de licenties van de modellen thuis te houden. En ook de vitrineboxen er niet bij te doen. Zo wordt het lastig de modellen te stelen zonder ze te beschadigen. Dan hebben ze er niks meer aan.

En misschien ipv drie maanden, voor twee maanden te kiezen = minder risico.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Tentoonstelling

Bericht door Ferrarifan »

Dit berichtje heb ik op een ander forum geplaatst, waar veel zorgen waren:

Bedankt voor jullie reactie! Natuurlijk zijn mijn modellen me veel waard, zeg maar rustig dat ze als een kindje voor me zijn. Ik twijfel ook maar zie het echter wel minder zwaar in dan jullie. Natuurlijk loop je tijdens het vervoer wat risico, maar dat heb je zelf in de hand. Ik weet van mezelf
dat ik erg precies en voorzichtig ben. Ik verwacht daar niet veel problemen.

Verder denk ik niet dat inbrekers/dieven doelgericht op zoek zijn naar schaalmodellen. Zeker niet omdat ze zonder certificaten veel minder opleveren en bij haastig vervoer schade gaan opleveren, waardoor ze veel minder waard zijn. Daarnaast woon ik niet in de stad maar in een klein dorpje, waar inbraak nog echt een grote uitzondering is. En er is een alarminstallatie in het gebouw. De tentoonstelling is op de bovenetage in een ruimte zonder ramen en trekt van buitenaf geen aandacht.Zal trouwens als ik het door laat gaan pas vlak voor de kerstvakantie plaatsvinden.

De termijn van 3 maanden kan ik in overleg terugbrengen naar 2 maanden, om de eventuele risico's te verminderen. De openingstijden zijn maandag- en dinsdagochtend. Af en toe een keer op een avond, maar dan ben ik er zelf bij. 3 maanden lijkt veel, maar het aantal contactmomenten is dus beperkt en ik ga er ook niet vanuit dat het storm loopt :D .

Grootste zorg ligt voor mij bij kinderen (als die al komen) die aan de kasten komen en diefstal op de tentoonstelling zelf. Maar de modellen staan wel in afgesloten kasten. Dat is ook een eis die ik heb gesteld. Het wordt een lastige klus om ze weg te halen, laat staan ze ongezien/onbeschadigd te verplaatsen naar een andere locatie. Feit is wel dat ik er meestal niet bij ben, maar wel medewerkers van de tentoonstelling. De doelgroep is 20+ ivm, het informatieve karakter van de tentoonstelling. Veel teksten bij de modellen.

De vraag voor mij is of dit risico opweegt tegen een droom die uitkomt :)
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Tentoonstelling

Bericht door Ricardo »

Ik weet nog uit een heel veel verleden van het forum, dat er een aantal meetings zijn geweest en de leden ook modellen mee mochten nemen. Ik heb daar zelf ook twee keer modellen geshowd. Het blijft leuk om je verzameling te laten zien. Als ik het zo lees, zijn de risico's minimaal. Je kunt er ook voor kiezen om wat minder waardevolle modellen tentoon te stellen. Mocht er toch iets gebeuren, dan blijft de "schade" beperkter.
Ik ga ervan uit dat ze een aantal goede vitrines hebben. Die krijg je niet zo maar open, vooral kinderen niet.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Tentoonstelling

Bericht door Ferrarifan »

Ricardo schreef: za 16 sep 2023 19:50 Ik weet nog uit een heel veel verleden van het forum, dat er een aantal meetings zijn geweest en de leden ook modellen mee mochten nemen. Ik heb daar zelf ook twee keer modellen geshowd. Het blijft leuk om je verzameling te laten zien. Als ik het zo lees, zijn de risico's minimaal. Je kunt er ook voor kiezen om wat minder waardevolle modellen tentoon te stellen. Mocht er toch iets gebeuren, dan blijft de "schade" beperkter.
Ik ga ervan uit dat ze een aantal goede vitrines hebben. Die krijg je niet zo maar open, vooral kinderen niet.
Mijn gevoel zegt dat ik het moet doen. Voor wat betreft de duurdere modellen niet showen: dat vind ik wel lastig. Ten eerste zijn veel modellen prijzig en ten tweede wil ik dan ook graag de pareltjes laten zien (vind het dan wel heel moeilijk om die thuis te laten) :) Ik kan er nog even over nadenken. Bedankt voor je input. Zijn er meer mensen die me kunnen adviseren?

Uiteraard worden foto's van de tentoonstelling hier geplaatst. Duurt nog wel even, vlak voor de kerstvakantie.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Tentoonstelling

Bericht door Ferrarifan »

Ik heb inmiddels ja gezegd. Zal pas plaatsvinden in januari en februari. Ik zal dan foto's plaatsten :dance:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2982
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250 TR

Bericht door Ferrarifan »

Ferrari 250 Testa Rossa 1:18 van BBR.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: 250 TR

Bericht door Ricardo »

:shock: Weer een fraaie aanvulling :drool: Ben heel benieuwd naar foto's van de tentoonstelling tzt.
Plaats reactie