Ware interesse!!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Ware interesse!!

Bericht door Smokey »

Beste modelautoverzamelaars

zojuist heeft zich schijnbaar heel wat afgespeeld hier op het forum. Een groot aantal deelnemers in de shoutbox en anderen in de prive collectie topics hebben zich ernstig geirriteerd aan de posts van 1 bepaalde persoon.
Oorzaak hiervan was dat de persoon in kwestie alleen maar 50 posts wou hebben om een verkoop topic te kunnen maken.
met een hoop getouwtrek en topic besmeuring tot gevolg.
Onze boodschap (lees : die van het forum) omtrend die 50 posts ontgaat de beste man waarschijnlijk!!!
Die 50 posts zijn er voor bedoeld dat er allen mensen hier komen die ware interesse hebben in het forum en alle wetenswaardigheden die daar op staan en de bijbehorende foto`s. De diecast nerds zoals we door deze persoon worden genoemd (en dan vergeet de bouwers en nog veel meer ) reageren soms wel kort maar altijd gemeend. DAT WORDT GEWAARDEERD DOOR DE FORUM GEBRUIKERS!!!!
Wij zitten niet te wachten op type marktplaats verkopers. maar op modelautoverzamelaars die WARE INTERESSE hebben in andere collecties en als ze dan af en toe in het verkoop topic hun collectie opschonen heb ik daar als laatste een probleem mee.
Ik hoop dat dit soort gedrag ook door de regelaars op dit forum afgekeurd wordt en dat de topics die besmeurd zijn door deze onzin weer opgeschoond worden.
Om het in de toekomst te voorkomen is het een idee om de post grens misschien te verhogen zodat het dit soort gebruikers nog meer afketst door het tijdrovende van die bezigheid.
Ik heb mijn zegje gedaan. Als iemand vind dat ik fout zit hoor ik het ook graag dan kunnen we daar in dit topic even over kletsen op een passende en forum waardige manier.


Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Ware interesse!!

Bericht door brambo21 »

ik vind het netjes gezegd Smokey :thump_up:
misschien een beetje te netjes
is er misschien een manier om die personen zoals hij gewoon helemaal te kicken van het forum
maar dit zou je alleen door middel van een rondvraag moeten doen en bij b.v. 10 voorstemmers kicken zo iemand?
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Ware interesse!!

Bericht door AutoWolf »

True Richard. We zijn nerds. Als ie dat niet begrijpt moet ie hier niet komen. Mooi stukkie.

Er is veel aandacht uitgegaan naar deze jongeman. Laten we eerlijk zijn: het was wel fijn om ff lekker te sjouten :mrgreen: Althans, dat voelde zo voor mij.

Groeten Wolf.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Ware interesse!!

Bericht door rpi »

Helemaal mee eens en mijn excuses dat ik in sommige privé collectie topics heb gereageerd op de betreffende persoon, maar zoals hij doorwalste met inhoudsloze berichten om aan zijn aantal te komen irriteerde me mateloos. Ik wilde voorkomen dat anderen in zijn trucjes zouden trappen: Hij had geprobeerd mij met verkeerde informatie teveel te laten betalen voor een model. (gelukkig is hem dat niet gelukt door zijn eigen inhaligheid en zijn prijsverhoging nadat de deal al gesloten was).

Overigens weet ik dat de moderators er mee bezig waren, maar die kunnen niet alles gelijk zien. Ze schijnen vanmiddag al discussie gehad te hebben over deze persoon.

Goed om dit aparte topic te openen. :thump_up:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Ware interesse!!

Bericht door Smokey »

@ Rpi :Leek me het meest gepaste om te doen Rpi.
Met name het topic van Galleria ferrari is erg te grazen genomen door dit geintje en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dit zal ongetwijfeld door de wijze heren (mod`s en dergelijke) geregeld worden. daarvoor nu alvast dank richting die mannen!!!

@ brambo21 : Misschien staat het er te netjes maar ik vind dat dit als WARE GEÏNTERESSEERDEN de toon moet zijn om ons gram te halen ten opzichte van dergelijke personen. als we gaan vuilbekken (waar ik echt wel over getwijfeld heb ) verlagen we ons tot een zelfde soort niveau en dat past niet bij ons "Nerds"
Wat betreft het wegstemmen van zo`n type........is denk ik niet nodig omdat het altijd gesignaleerd wordt door velen. Als ze eenmaal de deksel op de neus krijgen wordt de weerstand ook minder dacht ik zo.

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Ware interesse!!

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Interessant Topic,

Vorig jaar, vlak voodat ik zelf ben gaan posten, en zelf mijn Paradijs topic aan ging maken,
hadden we zo'n zelfde soort geval; elke quote was "nice" op de topics waar hij terecht kwam.

Ik kan zeker de frustratie van onze Forumleden begrijpen, die hierdoor gespammt worden op hun topics.

Ben van mening, dat we zo'n persoon gewoon dienen te negeren, en verder gaan met dit wonderschone forum, voor de ware liefhebbers van modelauto's

@ Rpi, jammer dat je deal niet netjes hebt rond kunnen krijgen, zegt aan de andere kant weer teveel over deze dubieze verkoper ! Hebberigheid.

Over een paar uur, gaat de zon weer schijnen, laten we daar maar weer eens met z'n allen van genieten, Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Ware interesse!!

Bericht door rpi »

Hij is via PB nog bezig hoor, hij is niet blij met de tegenacties. :D
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Ware interesse!!

Bericht door AutoWolf »

Ron, je bent de man, serieus. :thump_up:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Ware interesse!!

Bericht door Smokey »

ach ja.......ik hoop dat de gedachte die hier heerst een beetje overkomt Rpi :wink:

@MB 500 Sec Ronnie : ik ben het met je eens dat we ze niet te veel aandacht moeten geven maar we moeten ze wel signaleren naar mijn mening. een pb naar een moderator kan al genoeg zijn in dat geval. dat dit nu wat uit de hand is gelopen moet vind ik ook een uitzondering zijn

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Ware interesse!!

Bericht door rsh_scuderia »

Ik ga er vanuit dat de modjes mijn posts hieromtrent wel weghalen, ik ben geen "postwhore" natuurlijk he :cool:

Ik vind zijn manier onbetamelijk, maar we merken wel wat er gaat gebeuren.
Gezien zijn manier van reageren heb ik de vrijheid genomen om te reageren, opdat iedereen bewust is van zijn tactiek.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ware interesse!!

Bericht door TestaRossa »

Ik ben het geheel met deze stelling eens. Ik snap ook niet dat hij die 50 posts wil halen, gezien hij hier aan niemand ook maar iets zou kunnen verkopen door zijn zwaar irritante en ongeinteresseerde gedrag. De enige manier is dan ook om deze persoon te bannen, het liefst een IP-ban, al heb ik daar de ballen verstand van, maar dat schijnt nog wel eens te werken. Zulke personen zijn er gewoon op uit om te zieken en proberen onder een andere naam weer terug te komen hier ben ik bang.

E-riko ---> :evil:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ware interesse!!

Bericht door Ricardo »

We zijn ermee bezig mensen :mrgreen: Ik heb alleen de rechten niet om iemand van het forum af te schoppen (wat minder netjes gezegd :oops: )
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Ware interesse!!

Bericht door supra007 »

nu heb ik het verhaal niet echt gevolgd, vandaar dat ik na het lezen van dit topic wat rond heb gesnuffeld.

sorry maar wat een ****. Nu zit ik er zelf ook nog niet zo lang op het forum, en ik zit er zowiezo ook niet uren op.. maar dit gaat echt te ver..

de enigste reacties van hem zijn:
beestig, nice shapes, there is a god enz enz

mijn vraag is wat doe je hier op het forum?
blijf fijn op marktplaats, daar heb je een groter publiek (dat je waarschijnlijk ook nog eens makkelijker op kunt lichten) niet dat dat goed is (oplichten) maar zorg in ieder geval dat je het hier niet doet

ik zit hier om mijn passie voor modellen te delen met jullie en te uiten...
en dit gaat echt te ver, als ik de moderaters een tip mag geven, dan zou ik het posts verhogen tot 100, desnoods tot 200 voor een tijdje, dan weet je dat je mensen hebt die er iets om geven om hier rond te snuffelen.

sorry dat ik zo mijn mening heb gelicht, en als het niet toegestaan is, dan verwijder het maar. Jullie weten nu in ieder geval hoe ik er over denk. (niet dat dat veel uitmaakt :doh: )
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Ware interesse!!

Bericht door Niek-106 »

Om Vazily even te quoten: Schaamteloze aap :baby:
Laatst gewijzigd door Niek-106 op vr 14 aug 2009 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Ware interesse!!

Bericht door rsh_scuderia »

De Moderatoreraars zijn er mee bezig volgens mij :thump_up:
Plaats reactie