Het leek me wel aardig om mijn ervaringen hier te posten die ik in de loop der jaren met diverse modelautozaken opgedaan heb.
Het begon allemaal in Breda toen ik een jaar of 14 was (1984). Ik kocht toen Bburago modellen bij Hesemans in Breda (Houtmarkt). Een winkel met eigen sfeer en ik vond het al heel wat dat de eigenaar modellen kon bestellen en me nog opbelde ook als ze binnen waren!

Echt prijsbewust was ik toen nog niet, ik was al blij DAT ik ergens modellen kon kopen.
Daarna verhuisd naar Eindhoven e.o. en ervaring opgedaan met Autohart (Boschdijk Eindhoven). Wordt gerund door een echtpaar. Zij is aardig, hem heb ik nooit echt sympathiek gevonden, maar hij had wel veel keuze.
Ik koop er nu niet meer na een akkefietje met een bestelling. Het getuigde niet van klantvriendelijkheid

Gelukkig zit in Eindhoven ook nog de Gestelse Bazaar. Een grote speelgoedwinkel met een aparte sectie schaalmodellen. Heb er meerdere modellen gekocht, vooral als er aanbiedingen waren (en die zijn er regelmatig). Overigens hadden zowel de Gestelse Bazaar als Autohart een bonnenboekje, waarmee je kon sparen voor korting. Dat hebben ze nu niet meer, helaas! (Dat was zeer de moeite waard).
Inmiddels was ik ook bekend geraakt met Autoland in Hilversum (lang leve de OV-kaart

Geweldige zaak, persoonlijke benadering. Echt heel jammer dat Don Koemans zo plotseling is komen te overlijden. Ik heb er een abonnement lopen op Cavallino, maar met de nieuwe bezetting moet ik die band weer opbouwen.
Op een Namac beurs kwam ik aan een zeer goedkoop adresje voor modellen, nota bene in Tilburg (waar ik werk).
Deze zaak heet Vorselaars miniaturen en daar koop ik nu mijn Exoto's en Kyosho's (scheelt echt tientallen euro's met andere zaken!).
Ik kan er ook bestellen en dat gaat prima (wordt gebeld als het model binnen is).
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Vragen staan vrij uiteraard.