Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Niek-106 »

Jammer dat een tactische blunder Alsonso de wereldtitel gekost heeft, maar zo is het leven.
Dat Alonso na de wedstrijd zo reageerd is wel te begrijpen maar sportief van hem om tijdens een interview z'n verontschuldiging te maken.

En formule 1 kijk je jiet op RTl maar op de BBC :worshippy:

Al met al is het een mooi en spannend seizoen geweest en ik kijk al uit naar 2011 :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: Formule 1 2010

Bericht door Dylan »

Het was een spannende race, jammer genoeg geen 2de wereldtitel voor Hamilton maar het is Vettel gegund :D
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Formule 1 2010

Bericht door F40F50ENZO »

Die middelvinger naar Petrov en het niet direct feliciteren van een wereldkampioen is precies de reden waarom ik Alonso niet pruim en nog steeds baal dat hij bij Ferrari zit.
Ik heb dit seizoen ook nauwelijks F1 gekeken, zelfs niet op teletekst.

Deze laatste race moest ik zien, omdat het qua punten wel erg spannend was.
Ik vind het dan ook een TERECHTE nieuwe wereldkampioen :think: Montezemolo moet hem maar gauw Alonso laten vervangen....... :cool:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door TestaRossa »

Wat een prachtfinale van een prachtseizoen. GEWELDIG hoe Vettel over de boardradio kwam, pure emotie. En die actie van Alonso naar Petrov was op dat moment erg onsportief, maar niet onbegrijpelijk in the heat of the moment. Wel sportief dat hij later zijn excuses aanbood hiervoor. Ik dacht overigens dat Petrov zijn Renault op dat moment even naar binnen wilde sturen bij Alonso :lol:

Vettel Worldchampion ---> De reserveringen kunnen alvast binnenstromen bij Minichamps :dance:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Wat een prachtfinale van een prachtseizoen.
Zonder die twee in de weg rijdende Renaults was het dat misschien wel geweest... maar ik vond de race een anti-climax van de bovenste plank. Ik had de WK-kandidaten graag wat dichterder bij elkaar gezien.

Webber loste het mogelijke team-orderprobleem chique op door het hele weekend volkomen onzichtbaar te zijn, Vettel loste het mogelijke team-orderprobleem chique op door het hele weekend lekker door te tuffen.

Hij maakte het zichzelf dit jaar meerdere keren bijzonder moeilijk, maar op basis van talent en snelheid is het de enige terechte wereldkampioen. Simpel.

Maar kan iemand die man met oud en nieuw wat dubieus vuurwerk overhandigen? Die vingertjes zijn vervelender dan alles wat Alonso ooit met zijn handen zou kunnen. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door TestaRossa »

Jolly Club schreef:Maar kan iemand die man met oud en nieuw wat dubieus vuurwerk overhandigen? Die vingertjes zijn vervelender dan alles wat Alonso ooit met zijn handen zou kunnen. :mrgreen:
:lol: ........dat moet ik je nageven. True!

Nou nog 1 keer dan...........

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Van het incident met Alonso en Petrov zijn moeilijk pics te vinden.........maar toch nog IETS.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Bovendien zag ik overal op het net previews van jaarboeken/dvd's en weet ik het wat met Alonso als kampioen 2010.........dat wordt aanpassen geblazen. Ook alle HotWheels Alonso WorldChampion spullen kunnen verbrand worden. Iedereen had Alonso verwacht, maar uiteindelijk gaat Vettel er met de titel vandoor.
WOW!
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Terechte wereldkampioen!

Natuurlijk had ik liever gezien dat een Ferrari kampioen was geworden. Maar Ferrari heeft zelf voornamelijk door de tactische blunder het kampioenschap verloren. Gaat mij niet om de persoon Alonso of Massa met beide heb ik niet zoveel. Alonso wel duidelijk een betere coureur dan Massa in 2010. En ik vind het van Alonso knap dat hij ondanks een mindere auto uiteindelijk 2e is geworden. Maar dat komt toch voornamelijk door pech en/of stommiteiten van Red Bull en Mclaren. Reactie na de race sloeg natuurlijk nergens op. Gelukkig wel sportief genoeg om zich na de race te verontschuldigen. En Alonso is zeker niet de eerste ex kampioen die zich even laat gaan.

Scheel me in ieder geval weer 2 BBR modellen a € 150,- pst. :dance: :doh: :evil:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door TestaRossa »

De actie van Alonso is niet onopgemerkt gegaan zo blijkt overal, ik plaats nog eenmaal iets hierover en dan houd ik erover op :)
Ik las zojuist een prachtig stukje over de finalerace........een quote (gpupdate.net)

"......Er was wel één dingetje wat hij maar niet af lijkt te kunnen leren. Hoe compleet de Spanjaard ook is als coureur, het feit dat hij verwacht dat iedereen als een geslagen hond aan de kant duikt zodra hij zich in de spiegels laat zien, is toch een bijzonder karaktertrekje. We wisten al dat hij dat gewend is van zijn teamgenoten (Fisichella, Hamilton en Massa weten er alles van), maar zijn verongelijkte gebaren richting Petrov waren wel ontzettend misplaatst. Slechts één halfslachtige inhaalpoging zat er in zijn repertoire. Met een wereldtitel op het spel, zou je mogen verwachten dat iemand van het kaliber Alonso wel wat meer risico zou nemen. De strategische fout om zich volledig te richten op Webber was al niet zo handig, maar het gebrek aan improvisatietalent was verbazingwekkend......"

The end.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

TestaRossa schreef:De actie van Alonso is niet onopgemerkt gegaan zo blijkt overal, ik plaats nog eenmaal iets hierover en dan houd ik erover op :)
Ik las zojuist een prachtig stukje over de finalerace........een quote (gpupdate.net)

"......Er was wel één dingetje wat hij maar niet af lijkt te kunnen leren. Hoe compleet de Spanjaard ook is als coureur, het feit dat hij verwacht dat iedereen als een geslagen hond aan de kant duikt zodra hij zich in de spiegels laat zien, is toch een bijzonder karaktertrekje. We wisten al dat hij dat gewend is van zijn teamgenoten (Fisichella, Hamilton en Massa weten er alles van), maar zijn verongelijkte gebaren richting Petrov waren wel ontzettend misplaatst. Slechts één halfslachtige inhaalpoging zat er in zijn repertoire. Met een wereldtitel op het spel, zou je mogen verwachten dat iemand van het kaliber Alonso wel wat meer risico zou nemen. De strategische fout om zich volledig te richten op Webber was al niet zo handig, maar het gebrek aan improvisatietalent was verbazingwekkend......"

The end.
Daarom verdient hij op dit moment dan ook niet de wereldtitel.....
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2010

Bericht door Silverarrow »

Silverarrow schreef:Alonso moet eens wat minder met z'n handjes wapperen en wat meer z'n koppie erbij houden...
:whistle:

Dieptepunt voor Alonso. 'T is op zich een goede, berekenende coureur, maar zodra hij verliest is het een vervelend mannetje. Hij had gewoon in de laatste fase van de race wat meer risico moeten nemen. Z'n kampioenschap stond op het spel en toch kon Petrov Alonso met twee vingers in z'n neus achter zich houden. Zwaar teleurstellend, het is precies deze mentaliteit die er voor zorgde dat we tot voor kort naar dodelijk saaie races zaten te kijken.

En talent of geen talent, Vettel mag in z'n handen knijpen dat hij het kampioenschap, na alle onzin die hij heeft uitgehaald, nog op z'n naam heeft weten te schrijven. Ik hoop dat hij er in de toekomst er nog eentje met meer overtuiging weet te winnen.

Kan in ieder geval niet wachten tot volgend seizoen, belooft minstens zo mooi te worden als 2010 :dance: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Maarten Mercedes »

Wat ik trouwens nog aan wil merken op Alonso is niet alleen dat handgebaar. Er is nog iets waar ik me meer aan ergerde! Ik leerde Alonso kennen toen hij successen bereikte bij Renault in 2005 en 2006. Wat ik toen zag was een aanvallende maar toch zeer nette rijstijl. Het was erg moeilijk om hem op een foutje te betrappen. Nou weet ik niet of mensen gisteren hebben gekeken, maar wat maakte hij veel fouten! Hij is minstens tien keer naast de baan geschoten in een poging Petrov te passeren. Ik kende Alonso als een persoon met een gigantisch inschattingsvermogen. Juist hij weet hoe je moet inhalen. Nou kan het zijn dat door de afstelling van de Ferrari hij niet voorbij kwam aan Petrov, maar die fouten waren toch echt niet nodig. Het leek alsof hij bezweek onder de druk van het kampioenschap terwijl juist hij zou moeten weten he het was.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Beetje boel gedoe om niks als je het mij vraagt...

'Incidentje' vond plaats vlak na het passeren van de finishlijn. In de laatste GP van het seizoen, waarin een redelijk zeker gewaand kampioenschap in rook op ging. Kan me voorstellen dat je in die emotie, met de adrenaline en de stoom uit je oren nog even uithaalt naar de man die er mede de oorzaak van was dat je aan het kortste eind trok...

De critici hebben zelf waarschijnlijk nog nooit geremd voor een hinderlijke bumperklever, of een 'vriendelijk' gebaar gemaakt naar een medeweggebruiker waarvan je zelf achteraf dacht: hmmm... misschien beter niet moeten doen. :?: :angel:

Binnen vijf minuten stond Alonso de pers te woord en gaf ruiterlijk toe dat Petrov feitelijk niets verkeerd gedaan heeft, dus al met al nogal een storm in een glas water.

Dat Ferrari in de laatste race überhaupt in de race was voor de titel was meer de 'verdienste' van Red Bull, dat zich nogal wat frivoliteiten heeft veroorloofd dit jaar, dan van Ferrari zelf. Zoals Button vorig jaar de titel won dankzij een (aanvankelijk) dominante wagen, zo heeft Red Bull er dit jaar alles aan gedaan om dat voordeel niet te gebruiken en het kampioenschap dus kunstmatig spannend te houden. :lol:

Oh ja.. wat huilie huilie betreft kan Mark 'redbull wil mij liever niet als kampioen' Webber nog een groot voorbeeld aan Alonso nemen! :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Maarten Mercedes schreef:Wat ik trouwens nog aan wil merken op Alonso is niet alleen dat handgebaar. Er is nog iets waar ik me meer aan ergerde! Ik leerde Alonso kennen toen hij successen bereikte bij Renault in 2005 en 2006. Wat ik toen zag was een aanvallende maar toch zeer nette rijstijl. Het was erg moeilijk om hem op een foutje te betrappen. Nou weet ik niet of mensen gisteren hebben gekeken, maar wat maakte hij veel fouten! Hij is minstens tien keer naast de baan geschoten in een poging Petrov te passeren. Ik kende Alonso als een persoon met een gigantisch inschattingsvermogen. Juist hij weet hoe je moet inhalen. Nou kan het zijn dat door de afstelling van de Ferrari hij niet voorbij kwam aan Petrov, maar die fouten waren toch echt niet nodig. Het leek alsof hij bezweek onder de druk van het kampioenschap terwijl juist hij zou moeten weten he het was.
Alonso maakte er inderdaad net zo'n potje van Lewis Hamilton, die overigens ondanks zijn reputatie van 'God of Overtaking' ook niet echt makkelijk voorbij de Renault kwam...

En dan zwijg ik nog maar even over het feit dat, als het aan hem had gelegen, we bijna de race alleen via de speakers hadden kunnen volgen! :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Formule 1 2010

Bericht door 1:18 24/7 »

Jamerrr voor Ferrari maar ik gun het Vettel ook zeer!

Dat janken ook over de boardradio! :lol: Wat een skatje! :mrgreen: :thump_up:

Was een spannend seizoen, op naar het volgende!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2010

Bericht door rsh_scuderia »

Niets is fijner dan in Spanje zijn als Spanje verliest :D
Mooi om mee te maken dat het de schuld is van een Renault en niet de onmacht van Alonsa himself. Mooi hoor. :dance:
Plaats reactie