Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Formule 1 2010

Bericht door TestaRossa »

(Bron tekst; Formule1nieuws.nl)

Het eerste Formule 1-team dat een model onthult voor het komende seizoen is Lola – hoewel het niet eens een plekje heeft op de startopstelling voor 2010.

Lola had zich wel ingeschreven als kandidaat voor één van de drie vrije plaatsen die de FIA beschikbaar had gesteld voor 2010, maar werd niet uitgekozen. Racecar Engineering vond een foto van het 50% schaalmodel dat tijdens een evenement op Silverstone – de 1000 kilometer lange SportCar Race – te zien was. Lola rijdt daarin mee met motoren van Aston Martin.

Het model is al 10 dagen getest geweest in de windtunnel. Sommige onderdelen lijken erg traditioneel te zijn, zoals de ongecompliceerde voorvleugel die te zien is op de foto.

Lola hoopt alsnog een plekje te kunnen bemachtigen voor 2011, maar als ze al zo ver zijn met het ontwikkelen van de auto voor het komende seizoen, vraag je je af waarom ze niet zijn toegelaten.

Het model draagt de naam B10/30. Het vorige model van het merk in de Formule 1, zeer onsuccesvol, kwam uit in 1997 en droeg het typenummer T97/30. Het kwam niet door de kwalificatie heen in de eerste race van het jaar in Australië en daarna werd het nooit meer gezien omdat de sponsoring niet rond was.

(Bron foto's; racecar-engineering.com)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Formule 1 2010

Bericht door fish88 »

Mooie wagen, jammer dat hij nooit gaat rijden. Maar als je kijkt naar het model kan je al bijna concluderen dat hij echt langzaam zou zijn. Het model heeft geen dubbele diffuser, en het heeft niet de nodige flapjes die onder het huidige regelement nog zijn toegestaan.

Beetje een standaard model, maar wel mooi dat wel.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door the_stig »

Deze ziet er ook wel goed uit. (photoshop)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door TestaRossa »

the_stig schreef:Deze ziet er ook wel goed uit. (photoshop)
Afbeelding
Dat zou inderdaad een zwaar strakke actie zijn om te gaan rijden met die prachtige livery. Eigenlijk mist er alleen nog een F1 in die kleuren...........mooi geshopt :D
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2010

Bericht door Silverarrow »

Lees net op formule1.nl dat Alonso vrijwel zeker naar Ferrari gaat en dat Räikkönen mogelijk terug keert naar McLaren. Lang geen slechte rijdersbezettingen voor McLaren en Ferrari en als beide teams in 2010 weer aan de top staan samen met BrawnGP an Red Bull (zoals ze beweren), dan wordt 2010 een interessant seizoen :dance: . Ben benieuwd wat Räikönen kan met een McLaren die wel betrouwbaar is :) .
Laatst gewijzigd door Silverarrow op ma 28 sep 2009 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2010

Bericht door rsh_scuderia »

Ik acht Alonso een betere rijder dan Kimi.
Bij mijn weten stapt hij in en rijdt zijn rondjes zonder echt geïnteresseerd over te komen.

Geen idee wie tweede rijder moet worden bij McLaren, maar Raikonnen lijkt mij niet het meest handige voor het team. Daarnaast is hij ook erg prijzig....
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op di 29 sep 2009 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2010

Bericht door St. Paul »

Alonso is meer gefocussed, zeker, maar wint het van Kimi momenteel alleen op karakter niet op talent. Wat mij betreft hoeft Kimi niet terug te komen. Zijn laatste jaar bij Mclaren was ongeïnspireerd en bovendien heeft Mclaren de beste 1e rijder die je momenteel kunt hebben. Daar zou een degelijke 2de rijder naast moeten staan. Dus wat mij betreft zie ik liever een Kubica of Massa komen. Gewoon een rijder die daar staat als de eerste rijder een steekje laat vallen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
basNL
Berichten: 142
Lid geworden op: di 15 jun 2004 18:58
Schaal: 1:18
Locatie: Wateringen
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door basNL »

Het is nu helemaal zeker

Alonso naar Ferrari
Ferrari bevestigt Alonso als opvolger van Raikkonen
Fernando Alonso verhuist aan het einde van het seizoen van Renault naar Ferrari. Ferrari-teambaas Stefano Domenicali maakte met de bevestiging een einde aan alle speculatie. Ferrari neemt afscheid van Kimi Raikkonen en zet voor 2010 in op een line-up met Fernando Alonso en Felipe Massa.

Alonso tekent in Maranello een driejarig contract. Domenicali: “Met trots verwelkomen we opnieuw een winnende coureur bij ons team, een rijder die zijn geweldige talent al demonstreerde met twee wereldtitels tot nu toe. We danken Kimi voor alles wat hij voor het team betekend heeft. In zijn eerste jaar bij ons werd hij wereldkampioen bij de coureurs en in 2007 en 2008 speelde hij een belangrijke rol bij de verovering van de constructeurstitel. Zelfs in een moeilijk seizoen als het huidige spreidde hij zijn kwaliteiten tentoon met onder andere een zege in België. Ik weet zeker dat we in ons laatste drie races samen nog mooie dingen gaan beleven.”
Ben benieuwd wat Alonso kan betekenen. Hij is een goede rijder en heeft al het 1 en ander later zien als 2 voudig kampioen
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Formule 1 2010

Bericht door jonnoT »

Dat gaat dan leuk worden, want Massa en Alonso zijn niet bepaald vrienden. En ik verwacht niet dat Massa 2de viool wil spelen voor de arrogante Spanjaard. Zie al helemaal z'n Senna/Prost voorval in het verschiet :doh:

Raikkonen is zeker niet slechter dan Alonso dat heeft tie in het verleden al meer dan bewezen. Alleen moet de Fin zich meer met racen bezig houden en minder met drank (bekend Fins Probleem)
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Peter Parker »

Alonso doet het niet goed met iemand naast hem die een directe concurrent is. Hij wil op de 1e plaats komen. Als hem dat niet lukt gaat ie zeuren.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door 117ayrton »

Peter Parker schreef:Alonso doet het niet goed met iemand naast hem die een directe concurrent is. Hij wil op de 1e plaats komen. Als hem dat niet lukt gaat ie zeuren.
De vraag is zal Massa nog wel het zelfde rendement halen als vroeger
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Formule 1 2010

Bericht door fish88 »

Denk niet dat Massa veel effect zal ondervinden van het incident (Hoop ik in ieder geval). Hij zal alleen zijn fysieke gesteldheid de komende maanden weer op het oude peil moeten brengen.

Denk dat het een leuk gevecht kan worden tussen die 2. Massa die zichzelf weer probeert te bewijzen dat hij helemaal de oude weer is en Alonso die het team om zich heen probeert te krijgen zoals Schumacher deed. Raikkonen heeft na het behalen van zijn wereldtitel niet echt een motivatie meer lijkt het (Ja geld misschien).
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2010

Bericht door rsh_scuderia »

Ik ben benieuwd. Alonso is wel iemand die snel is.
Met Massa als secondant kan dat weer een periode worden waar Ferrari sterk kan worden.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2010

Bericht door Jolly Club »

Alonzo maakt nimmer de indruk ongemotiveerd te zijn, alleen al dat maakt hem een geschikter rijder dan Raikkonen.
Heeft na zijn twee titels toch regelmatig zijn tanden laten zien met minder materiaal. Bij McLaren was het natuurlijk een enorme zeur, maar het lijkt me persoonlijk ook niet prettig om in een omgeving te werken waar alles en iedereen de khont kust van een verwend jongetje dat ook nog eens het lieverdje van de baas is. :cool:

Hoop dat die instelling hem helpt in het rijtje legendarische Ferarrii rijders te komen... Al zal het niet meevallen om in de huidige Formule 1 de status van een Mansell, Alesi en/of Gilles te evenaren. (om er maar een paar te noemen :D )

Raikkonen ga ik (ondanks de wereldtitel die volgens mijn spreadsheet eigenlijk voor Alonzo was) geen moment missen.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2010

Bericht door St. Paul »

fish88 schreef: Denk dat het een leuk gevecht kan worden tussen die 2. Massa die zichzelf weer probeert te bewijzen dat hij helemaal de oude weer is en Alonso die het team om zich heen probeert te krijgen zoals Schumacher deed.
En precies daar gaat het dus weer mis. :cool: Geen duidelijke eerste rijder en volghondje, geen kans meer om 300 rondjes over het testcircuit te rijden om het probleem te vinden en een afnemende Fia bijstand omdat de baas zo dom was om commentaar te leveren. Zo'n Schumacher periode zal zo idd nooit meer voorkomen. Ik zeg een leuk jaar met een Alsono die weer door zijn 2de rijder om de oren gereden wordt en Massa's kenmerkende falen op cruciale momenten.

Maar als Mclaren weer met Kimi komt te zitten dan verwacht ik dat het daar ook niet lekker gaat lopen. En als RedBull nog een klein stapje weet te zetten dan wordt het volgend jaar qua strijd om de titel mss wel heel interessant. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie