Losse achterruit

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Losse achterruit

Bericht door TestaRossa »

De achterruit van mijn BBR Serie Oro Alfa Romeo 155 V6 DTM 1993 begint bovenaan los te laten. Wat zeg ik; die heeft al losgelaten :cry:
Weet iemand daar een goede oplossing voor.......ja, lijmen zal het wel worden. Maar wat kan ik daar het beste voor gebruiken?!

Thanks.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Losse achterruit

Bericht door Silverarrow »

Pattex secondelijm is erg fijn en goed te doseren. Zou 't eerst ff testen op iets anders voordat je de hele ruit onder de lijm hebt zitten :thump_up: . Als 't eenmaal gedroogd is dan zit die ruit muurvast (ook oppassen dat je het niet op je vingers krijgt :mrgreen: ).

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Losse achterruit

Bericht door F40F50ENZO »

Silverarrow schreef:Pattex secondelijm is erg fijn en goed te doseren. Zou 't eerst ff testen op iets anders voordat je de hele ruit onder de lijm hebt zitten :thump_up: . Als 't eenmaal gedroogd is dan zit die ruit muurvast (ook oppassen dat je het niet op je vingers krijgt :mrgreen: ).

http://img2.imageshack.us/img2/9923/prt217738.jpg
PAS OP
Ik heb (op dit forum?) weleens begrepen dat secondenlijm een rare waas over ruitjes kan geven na verloop van tijd!!!!!
Gebruik anders de zoekfunctie van het forum of neem contact op met onze bouwkunstenaar Matt Modelauto's
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Losse achterruit

Bericht door Kyoshofan »

Vaak slaat het wit uit op plastic onderdelen :wink: Ik weet niet welke andere lijm je kan gebruiken :roll:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Losse achterruit

Bericht door Matt Modelautos »

Mijn ervaring is om beter GEEN secondenlijm te gebruiken.
Zoals hierboven al eerder vermeld, slaat dit i.d.d. wit uit op de ruitjes na verloop van tijd.
Voor dit soort klusjes gebruik ik altijd Bison 2-componenten lijm.
Deze is én blijft 100% transparant en zit nét zo vast (zo niet vaster indien uitgehard) dan secondenlijm, omdat hij ook wat flexibeler is dan secondenlijm..
Hij is verkrijgbaar bij bouwmarkten. (8,00 euri's)

Afbeelding
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Losse achterruit

Bericht door TestaRossa »

Onwijs bedankt voor al jullie reacties.
Niets ten nadele van de rest, maar ik ga Matt's advies opvolgen gezien zijn staat van dienst. :P

Dan ziet de Alfa er straks weer helemaal strak en toppie uit. :)
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Losse achterruit

Bericht door F40F50ENZO »

TestaRossa schreef:Onwijs bedankt voor al jullie reacties.
Niets ten nadele van de rest, maar ik ga Matt's advies opvolgen gezien zijn staat van dienst. :P
Dan ziet de Alfa er straks weer helemaal strak en toppie uit. :)
Zie je wél.... Succes er mee :thump_up:
Plaats reactie