Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door MarcoAzzurro »

Mijn laatste aanwinst:

Afbeelding

Een Provence Moulage Giulia Promiscua kitje (1:43). Erg moeilijk te vinden, deze oude Provence kits en meestal erg prijzig.
Ik won deze op Ebay voor slechts 16 euro.

Afbeelding
En zo moet ie worden. Ik heb er ook nog een setje Polizia decals bij gekregen maar gezien die niet kloppen met de decals die in het echt op deze stations zat heb ik besloten de Servizio Corse te gaan bouwen.

Binnenkort dus waarschijnlijk in projecten te volgen.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door tom »

Erg leuk! Ik heb één keer een echte grijskenteken-Giulia gezien, bijzondere auto...
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door Veicolo »

Ai! Dat wordt weer geduld oefenen weet ik uit ervaring. Wel een erg leuke aanwinst, zeker voor dat geld! Zo te zien is er ook vrij eenvoudig een "stradale" versie van te maken of zijn die nooit geleverd?
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door MarcoAzzurro »

Haha, ja dat word inderdaad priegelen geblazen maar ik heb de tijd en het geduld dus moet wel wat moois gaan worden :cool:
"Stradales" zijn wel geleverd maar deze Promiscua's werden vooral gebruikt door instanties als de Polizia di Stato en als servicewagens van Alfa zelf en op circuits e.a. Mijn kit betreft een bestel uitvoering met dichte zijpanelen (Furgonata) dus ik wil er wel graag een "thema auto" van maken. De open Giulia Ti Promiscua was er ook van PM:

Afbeelding

Even geleend van een andere site.

en de echte:

Afbeelding
Giulia Ti Promiscua Colli

Afbeelding
Giulia Promiscua Furgonata Colli

De station varianten op de Giulia zijn ook door andere Carrozzeria's gebouwd waaronder Giorgetti, Introzzi en Grazia.
Ze begonnen hun leven allemaal als normale Giulia Berlina waarna ze door de genoemde Carrozzeria's werden omgebouwd.
Colli is de enige die de naam Promiscua hanteerde. Andere Giulia stations dragen meestal de naam Giardinetta. In Klaverblaadje 116 (het clublad van de SCARB) staat een erg mooi verhaal over deze Gulia stations.
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door Veicolo »

Prachtige Alfa in deze uitvoering; nog nooit eentje "live" tegengekomen. Prachtige uitleg ook waarvoor dank.
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door tom »

Leuk verbouwingsproject op basis van een Quattroruote-Giulia beginnen?
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door MarcoAzzurro »

Dat plan is al door mijn hoofd gegaan inderdaad maar ik ben nog niet kundig genoeg om dit voor elkaar te krijgen ben ik bang.
Toch blijft het idee in mijn hoofd zitten dus wie weet ooit :cool:
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door Bert »

Prachtige wagen die Giulia. :worshippy:
Ik heb ooit in La Strada magazine een reportage gezien van een nederlands bedrijf die er één opgeknapt had en nu als service-auto gebruikt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door tom »

MarcoAzzurro schreef:Dat plan is al door mijn hoofd gegaan inderdaad maar ik ben nog niet kundig genoeg om dit voor elkaar te krijgen ben ik bang.
Toch blijft het idee in mijn hoofd zitten dus wie weet ooit :cool:
Nu al een model aanschaffen, straks vind je ze niet meer... Kost toch niet veel, en je kunt het altijd beperken tot een politieversie in een andere kleur met decals.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door togicollector »

MarcoAzzurro schreef:Dat plan is al door mijn hoofd gegaan inderdaad maar ik ben nog niet kundig genoeg om dit voor elkaar te krijgen ben ik bang.
Toch blijft het idee in mijn hoofd zitten dus wie weet ooit :cool:

Hoi Mark,

Dat plan zit ook in míjn hoofd. De Quattroruote Giulia is er mooi en goed genoeg voor. Waar komt toch die achterruit vandaan van deze auto? Ik dacht eerst dat het een Giulia voorruit was maar dat is het niet.

Maar ik heb nog meer van dat soort plannen en kan niet alles tegelijk. Eerst maar eens die Sud Giardinetta bouwen op TI basis en de 1750 berlina op 2000 basis van togi... :ja:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door MarcoAzzurro »

togicollector schreef:
MarcoAzzurro schreef:Dat plan is al door mijn hoofd gegaan inderdaad maar ik ben nog niet kundig genoeg om dit voor elkaar te krijgen ben ik bang.
Toch blijft het idee in mijn hoofd zitten dus wie weet ooit :cool:

Hoi Mark,

Dat plan zit ook in míjn hoofd. De Quattroruote Giulia is er mooi en goed genoeg voor. Waar komt toch die achterruit vandaan van deze auto? Ik dacht eerst dat het een Giulia voorruit was maar dat is het niet.

Maar ik heb nog meer van dat soort plannen en kan niet alles tegelijk. Eerst maar eens die Sud Giardinetta bouwen op TI basis en de 1750 berlina op 2000 basis van togi... :ja:

Koen
Hmm, ik heb eigenlijk geen idee waar de achterruit vandaan komt en of die uberhaupt van een andere auto vandaan komt..
Moet ik eens nakijken.
Die Alfasud Giardinetta zou ik dan ook op basis van de Quattroruote Alfasud doen. Is net ff wat betaalbaarder dan een Togi opofferen :cool: Helaas kom je dit model nog niet tegen in Nederland, evenals de Giulia GT.. Jammer want ik zou ze graag aan mijn collectie toevoegen.

Ik zit overigens ook boordevol plannen maar inderdaad, het kost tijd en bovenal ook veel geld om dat allemaal waar te maken.
Alles op zn tijd :cool:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door tom »

Die Sud hoop ik over een weekje in Essen te bemachtigen...
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Die Sud hoop ik over een weekje in Essen te bemachtigen...
Mocht je ze daar tegenkomen voor een nette prijs dan houd ik mij aanbevolen :cool:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door tom »

Ik koop geen QC-modellen voor meer dan 15 euro, dus als ik meerdere exemplaren voor rond dat bedrag zie zal ik er eentje meenemen.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - PM Giulia Promiscua

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Ik koop geen QC-modellen voor meer dan 15 euro, dus als ik meerdere exemplaren voor rond dat bedrag zie zal ik er eentje meenemen.
Das ook mijn maximum :) ben benieuwd!
Plaats reactie